چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان: وزارت راه و شهرسازی به گیلان بی‌مهری کرد/وقت مردم در ترافیک آزاد‌راه رشت ـ قزوین تلف شد/برای مازندران ۳ راه بازگشایی کردند

همای گیلان:استاندار گیلان با بیان اینکه آزاد راه رشت ـ قزوین تنها مربوط به گیلان نیست گفت: نسبت به استان گیلان بی‌مهری شده است و از وزارت راه و شهرسازی در این مورد گله‌مند هستم.

محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه ستاد سفر اظهار داشت: حضور استان در مهار آتش منطقه آزاد انزلی موفق بود و با وجود اینکه برج متعلق به بخش خصوصی بود معاون  استاندار و مدیرکل بحران استانداری و حضور سایر دستگاه‌های مربوطه نظیر آتش نشانی و هلال احمر در این زمینه ورود کردند و آتش در حداقل زمان مهار شد.

وی با بیان اینکه از وزارت راه و شهرسازی در مورد آزاد‌راه رشت ـ قزوین گله‌مند هستم افزود: مردم ساعت‌ها در ترافیک معطل شدند و وقتشان هدر رفت در حالی که هدف و تلاش ما این است که مردم با آرامش سفر کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه از پیمانکار آزاد‌راه رشت ـ قزوین نیز گله‌مند هستم اظهار کرد: پیمانکار این آزاد راه سهل‌انگاری کرده ‌و اگر برای یک بیمار قلبی در این ترافیک اتفاقی می‌افتاد چگونه می‌توانستیم پاسخگو باشیم.

نجفی با اشاره به اینکه چگونه شب عید ۳/۶ کیلومتر از آزاد راه رشت ـ قزوین بازگشایی شد اظهار کرد: اگر مسیر رفت و برگشت این آزاد راه باز شود مشکلات کاهش می‌یابد چرا که نمی توانیم به مردم بگوییم که مرخصی نگیرند و سفر نکنند.

وی با بیان اینکه حدود ۵ میلیون گردشگر به گیلان وارد می‌شود ولی برای ۲ میلیون نفر امکانات داریم، تصریح کرد: دستگاه‌های دیگر نیز باید درک کنند که آزاد راه رشت ـ قزوین تنها مربوط به گیلان نیست.

استاندار گیلان با بیان اینکه تابلوهای ورودی گیلان و رشت زیاد مناسب نیست، عنوان کرد: باید شرکت توسعه ساخت و اداره راه و شهرسازی در این زمینه اقدام کنند.

نجفی با تاکید بر اینکه قرار بود ۸ کیلومتر باقی‌مانده از آزاد راه رشت ـ قزوین بازگشایی شود، تاکید کرد: دولت آن را مصوب کرده است و باید پیگیری شود و توقف‌های انجام شده در راه‌ها به حساب استان گیلان نوشته می‌شود.

وی با بیان اینکه در ارتباط با گیلان بی‌مهری شده ولی برای مازندران ۳ راه بازگشایی شده است مطرح کرد: مقصر اصلی آزاد راه رشت ـ قزوین شرکت ساخت است که مسئله آزادراه را جدی نگرفته است.

استاندار گیلان بخشی از ترافیک را به‌علت عوارض محورهای مواصلاتی دانست و گفت: بهتر است در این ایام باقی‌مانده به تعطیلات عوارضی از مردم گرفته نشود و این مسئله به‌صورت مصوبه در بیاید.//تسنیم

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …