چاپ مطلب چاپ مطلب

انتقاد رئیس شورای شهر شلمان از شیوه مدیریت پسماند استان گیلان؛   بحران زباله گیلان با حرف زدن حل نخواهد شد

انتقاد رئیس شورای شهر شلمان از شیوه مدیریت پسماند استان گیلان؛
  بحران زباله گیلان با حرف زدن حل نخواهد شد
رئیس شورای اسلامی شهر شلمان گفت: مسئولان استان در حل بحران زباله عملکرد مطلوبی ندارند و می‌خواهند با حرف این بحران را حل کنند که امری نشدنی است.


به گزارش همای خبـر – حسین احمدی نژاد با اشاره به مسئله دپوی زباله در  سراوان که نمودی از بحران بزرگ و جدی مدیریت پسماند در استان گیلان است، اظهار داشت: هرساله پس از تحویل سال و ورود حجم بالای مسافران نوروزی مشکل تولید زباله شهری افزایش خیره کننده ای دارد که مدیریت شهری در جمع آوری آن با مشکلات جدی مواجه است.
احمدی نژاد ادامه داد: انتقال و دفن زباله در دل طبیعت ناکارآمدترین نوع مدیریت پسماند است. یعنی آنکه هر چیزی که به عنوان پسماند تولید می‌شود را یکجا جمع کنیم و بعد انتقال دهیم. متاسفانه ناکارآمدترین شکل مدیریت پسماند،  تفیکیک‌ نکردن پسماند است که در کل استان شاهد آن هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شلمان با اشاره به فرهنگ سازی تولید کمپوست در شهرداری شلمان بیان کرد: اگر چه مدیریت پسماند در مجموعه مدیریت شهری شلمان نیز دچار بحران است اما سعی کردیم کمی از شدت بحران زباله در شهر بکاهیم.
احمدی نژاد افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ سایت تولید خانگی کمپوست با مشارکت شهروندان توسط شهرداری شلمان ساخته شده است که تا حدی توانستیم به صورت پایلوت تفکیک زباله را مدیریت کنیم.
وی با اشاره به وضعیت فعلی بحران پسماند استان گیلان گفت: حل بحران پسماند استان صرفا با حرف حل نمی‌شود و دعوت مردم به صبر کردن چیزی جز فرافکنی نیست و امیدوارم مدیریت عالی استان، تصمیمات دقیقی اتخاذ نمایند تا تبعات زیست محیطی این بحران بیش از پیش گریبان گیلانیان را نگیرد.
احمدی نژاد در پایان گفت: مسئولان استان می‌بایست سازوکاری جهت تامین منابع مالی برای مدیریت زباله مسافران و گردشگران بیاندیشند حتی میتوان از دولت راهکار یا مطالبه ای بابت این هزینه تحمیلی به استان های شمالی به ویژه گیلان داشته باشند تا این بحران زباله را هرچه سریعتر حل نمایند.

About نسرین عشقی

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …