چاپ مطلب چاپ مطلب

انتقاد رییس نظام پزشکی لاهیجان از پرداخت نشدن دستمزد پزشکان داوطلب در بحران کرونا: ?اعتماد جامعه پزشکی را نشانه نروید!

اختصاصی همای گیلان:▫️رییس نظام پزشکی لاهیجان از خلف وعده وزارت بهداشت در پرداخت دستمزد همکاران داوطلبی که در بحران کرونا از استان‌های دیگر برای کمک و خدمت در بیمارستان‌های گیلان آمده بودند، انتقاد کرد.

دکتر مهران قسمتی‌زاده با یادآوری روزهایی که بیمارستان‌های استان مملو از بیماران بود، گفت: در روزهای بحرانی اسفند و فروردین، مدیران دانشگاه و مسوولان شبکه‌های بهداشتی از نظام پزشکی‌ها کمک خواستند و مبالغ مشخصی را هم به‌ازای هر شیفت کشیک اعلام کردند، اما در آن شرایط بحرانی فرصت برای امور دست‌وپاگیر اداری و انعقاد قرارداد نبود و حتی گاهی همکاران داوطلب اگر در ساعات عصر به منطقه می‌رسیدند، همان شب کشیک می‌‌ماندند تا با عمل به وظیفه خود، فرصت استراحتی برای همکاران بومی فراهم کنند.

قسمتی‌زاده با بیان این‌که در آن روزها حتی قرار بود همکاران میهمان برای روزهای حضور خود بیمه شوند، از خلف وعده مسوولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه تا کنون نه‌تنها بخش اعظم دستمزد همکاران‌مان پرداخت نشده است، بلکه پس از مدت‌ها پیگیری، برای پرداخت به همکاران سقف ۱۰۰ ساعت برای ماه اول و حداکثر ۲۰۰ ساعت برای سه ماه قایل شده‌اند، در صورتی که برخی از این عزیزان ایثارگر در ماه اول حتی حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ ساعت کشیک مانده‌اند.

رییس نظام پزشکی لاهیجان با تاکید بر این‌که مردم در بحران‌های سلامتی به پزشکان خود نیاز دارند، گفت: از مسوولان می‌خواهم اعتماد جامعه پزشکی را نشانه نروند. این رسم قدردانی نیست که افرادی در بدترین موقعیت‌ها به کمک شما بیایند و دست شما را بگیرند و بعد از آن‌که احساس امنیت کردید، بدین شکل با آن‌ها رفتار کنید. همه باید بدانند دنیا به پایان نرسیده است و همیشه بحران‌های دیگری در پیش است و این کشور به افرادی که در قبال مردم خود احساس مسوولیت می‌کنند، نیاز دارد.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …