چاپ مطلب چاپ مطلب

انتقاد شدید مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان از انتشار لیست کذایی

 
دیدار دکتر نصرتی با هیئت مدیره خانه مطبوعات و مدیران مسئول رسانه ها همزمان با روز شهردار و در دفتر شهردار برگزار شد.

مشکل رشت را با اتحاد و همدلی درون شهر حل کنیم

همای گیلان، به گزارش انعکاس آزاد، مسعود نصرتی در این نشست حضور اصحاب رسانه را موجب دلگرمی دانست و گفت: امیدوارم سال ۹۷ را در کنار شما به خوبی پیش ببریم.

شهردار رشت با بیان اینکه رشت یکباره به وضعیت فعلی دچار نشده است تصریح کرد: سال ۵۵ جزء ۵ شهر صاحب زیرساخت بودیم اما در سال ۹۵ مقام ۲۶ را بعد از شهرکرد داشته ایم.

وی افزود: در هر جایگاهی که هستیم باید برای بهبود شرایط کمک کنیم و اینطور نیست که مدیرکلی سوپر من باشد و یا استاندار ویژگی های خاصی داشته باشد که بتواند به تنهایی مشکلات را رفع کند. شاید در شرایط عادی فردی با نبوغ و پشتکار بتواند اما در شرایط بحرانی یک تنه نمی توان کار را پیش برد.

مسعود نصرتی تاکید کرد: ابتدا باید بپذیریم که متحد باشیم و اگر بپذیریم ادامه راه با همه سختی ها هموار خواهد شد. پس در قدم اول باید پالایشی درون خودمان داشته باشیم.

شهردار رشت افزود : مشکلی که در رشت وجود دارد باید در رشت حل بشود.

وی با اشاره به ریاست دو مجمع جهانی و تفاهم نامه با ۱۲ وزارتخانه و ۹۰۰ شهرداری زیر مجموعه گفت: با خبرگزاری ها و رسانه های زیادی آشنایی دارم اما اینکه حاضر نیستیم با هم حرف بزنیم و بسیاری از مسائل به رسانه کشیده می شود مشکلی است که در رشت وجود دارد.

مسعود نصرتی با اعلام اینکه سرمایه گذاران چنین شرایطی را نا امنی می دانند تصریح کرد: این موضوع باید اصلاح شود و انتقاد سازنده و به موقع باشد.

شهردار رشت با اشاره به پرداخت بیش از ۹۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون از بدهی های ۷۳۰ میلیارد تومانی شهرداری تا تاریخ ۲۰ اسفند طی کمتر از شش ماه از فعالیت خود گفت: با این رقم می توان ۳۰ پارک محلی ۱ میلیاردی،۱۰ پل عابر مکانیزه ۱ میلیاردی و ۴ شهربازی ساخت و ۵۰ اتوبوس ۵۲۵ میلیون تومانی خرید که اگر این کار ها صورت می گرفت حتما می گفتید چه شهردار و شورای خوبی داریم.

مسعود نصرتی اظهار داشت: ۲ تا ۷ ماه حقوق های معوقه، ۱۱ ماه بیمه ای که پرداخت نشده بود و راه اندازی کارخانه های آسفالت و تولید حدود ۱۰۰۰ تن آسفالت در روز بدون ایجاد بدهی از دیگر کارهایی بود که انجام شد.

وی با اشاره به پیاده راه اصفهان گفت: در اصفهان ۴۵ سال زیرساختها را فراهم کردند اما ما یکباره پیاده راهی ساختیم بدون اینکه خیابان های همجوار آن بازگشایی شود و تقدم و تاخر را رعایت نکردیم.

 

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت فراهم کردن بستر امن، اتحاد و همدلی برای ورود سرمایه گذار و فراهم نمودن زیرساخت ها، افزود: می خواهیم مقصد گردشگری شویم. با چه تابلویی گردشگر را راهنمایی کنیم؟ به سمت کوچه ها هدایت کنیم؟

مسعود نصرتی در پایان گفت: قزوین پس از انقلاب ۷ شهردار و رشت ۴۰ شهردار داشته است. با این شرایط سرمایه گذار احساس امنیت نمی کند. باید همت کنیم که بستر امن فراهم شود و کار شروع شود.

انتقاد شدید مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان از انتشار لیست کذایی / برخی رفتار منافق گونه دارند

کریم خورسندی مدیرعامل خانه مطبوعات نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات فراوان رشت اظهار داشت: هرکس با توجه به بضاعت و تعلق خاطری که به رشت دارد باید حرکت کند تا شهرمان را دوباره بسازیم.

مدیرمسئول روزنامه سوال جواب با بیان اینکه حرکت های خوبی در روابط عمومی شهرداری رشت انجام شده است به آمار رسانه های فعال گیلان پرداخت و گفت: ۱۷۰ نشریه مکتوب، نزدیک به ۵۰ سرپرستی نشریات سراسری، حدود ۱۰۰ پایگاه خبری و ۱۹ خبرگزاری در این استان فعالیت دارند و در بین پایگاه های خبری ۳۰ سایت حضور فعال و مستمر دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لیست منتشر شده در خصوص پرداختی شهرداری رشت به رسانه ها گفت: برخی خود را پدرخوانده مطبوعات می دانند. آیا به طور متقابل رسانه ها نیز می توانند به تمامی اسناد دسترسی داشته باشند؟

خورسندی با بیان اینکه برخی اقدامات فقط کار منافقین است خاطرنشان کرد: هیچ رسانه ای نمی تواند سایر رسانه ها تخریب کند و مشکلات شخصی را نباید به مسائل دیگر ارتباط داد. انتشار لیست به این شکل به صلاح نبود.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: اما کذایی منتشر می کنند که بگویند روابط عمومی به ناحق پرداختی به رسانه ها داشته است؟ مگر این مسائل قانون ندارد؟ مگر بازرسی و نظارت نداریم؟ اتفاقا قانون داریم و قانون خوبی هم داریم.

کریم خورسندی با اعلام اینکه البته می توان این تهدید را به عنوان فرصت نگریست در ادامه اظهار داشت: مناقصات و مزایدات به صورت عادلانه توزیع می شود و شاید کمی کمتر و بیشتر باشد اما همه همکاریم و من به این شهر عشق می ورزم و علاقمندم به صورت جدی به این موضوع ورود کنیم. تشکیل یک کارگروه می تواند کمک کند تا جلوی این مسائل گرفته شود.

 

کاظم شکوهی راد: انتظار تحرک بیشتری داریم / چرا از نقد بترسیم ؟ / هیچ مسئولی از ارتباط با مردم ضرر نکرده است

کاظم شکوهی راد مدیر مسئول روزنامه گیلان امروز نیز با تاکید بر تعامل دو سویه بین مطبوعات و شهردار رشت گفت: شورای پنجم نسبت به شورای گذشته شورای یک دست تری است و شهردار رشت نیز پشتوانه تجربه عظیمی را دارد و به همین دلیل انتظار می رود تحرکی احساس شود

وی با بیان اینکه نباید به هم تعارف تحویل بدهیم تصریح کرد: طی حدود ۶ ماه حضور شهردار رشت تحول محسوسی در ظاهر شهر احساس نکرده ایم هرچند می دانیم که گرفتاری هایی وجود دارد.

شکوهی راد در خصوص انتقادات صورت گرفته در خصوص رسانه ها نیز گفت: چرا هراس از نقد داشته باشیم و به دنبال بسته بودن جامعه برویم؟ هر مطبوعه ای که خود را کاملا نیازمند می داند بهتر است تعطیل کند و هر که می تواند با مردم پیوند بخورد فعالیت کند. برخی روزنامه ها یکطرفه شده است. از سوی مردم چه بازخوردی به مسئولین می رسد؟

وی همچنین در بخشی از سخنان خود گفت: اگر پرداخت خارج از ضابطه به رسانه هایی بوده است دنبال شود و اگر کذب هم بوده پیگیری شود.

مدیرمسئول گیلان امروز همچنین اظهار داشت: امیدوارم شهردار رشت پیوند خود با رسانه ها و مردم را بیشتر کند و هراسی هم از نقدها نداشته باشد. هیچ مسئولی از ارتباط با مردم ضرر نکرده است.

 
رشت اولین شهر شبهای روشن ایده بسیار خوبی بود

امیرحسین کبیری سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان گیلان، نیز ایده رشت اولین شهر شبهای روشن را ایده بسیار خوبی ارزیابی کرد و از شهردار رشت جهت حضور در دفتر این رسانه دعوت به عمل آورد.

تعامل شهرداری و رسانه ها منجر به توسعه شهر خواهد شد/ پیشنهاد راه اندازی فرهنگسرای رسانه

میلاد ابراهیمی عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات نیز با تاکید بر تعامل رسانه و شهرداری گفت: این تعامل قطعا منجر به توسعه استان خواهد شد.

وی در ادامه پیشنهاد راه اندازی فرهنگسرای رسانه را مطرح کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های فراوان این حوزه راه اندازی فرهنگسرای رسانه می تواند در بسیاری از مسائل راهگشا باشد.

مریم عباس زاده عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان نیز با حمایت از صحبت های کریم خورسندی و کاظم شکوهی راد گفت: خوشحالم که مدیر مسئولانی رک و همکاران خوبی داریم.

  

 

بابک محب پور نیز با ابراز تشکر از عملکرد مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت گفت: فاطمه قدیمی از جنس رسانه است و قدر زحمات همکاران را می داند.

نیلوفر گیاهی منشی و خزانه دار هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان و معصومه پاداش ستوده صاحب امتیاز هفته نامه پامچال گیلان و مدیرمسئول خبرگزاری موج گیلان، حسن جعفری سردبیر روزنامه آوای شمال، متین شکری مقدم از تسنیم، الهام شاد عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان، ابوطالب حسینی نژاد مدیرمسئول روزنامه پنجره نو، بازرگانی از روزنامه معین، معصومه نیک کار سرپرست خبرگزاری ایسنا شعبه گیلان نیز از جمله حاضرین در این جلسه بودند.

گیلان نیز از جمله حاضرین در این جلسه بودند.

About عطیه نصرتی

Check Also

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه ۵۰ و ۶۰

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه …