چاپ مطلب چاپ مطلب

اندر احوالات انتخابات شهرداری سیاهکل/به قلم مدیر مسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان: با بررسی دقیق و ریشه یابی پی خواهیم برد که همواره سیاهکل به دنبال تحول و جابجایی است. اما طی ادوار گذشته کمتر مواقعی است که از وضع موجود راضی به نظر برسد که البته این تغییر و تحولات در مدیریت شهری به دلیل عدم توسعه شهر و حرکات لاک پشتی آنها، مورد پسند شهروندان قرار نگرفته است بعنوان مثال طی دو دوره گذشته در انتخابات شورای شهر سیاهکل عمر هر یک از اعضاء تنها به یک دورخلاصه شد و این طبیعی است که در چنین شرایطی، شوراها مطابق خواسته ی مردم حرکت کنند و دست به تغییر شهردار قبلی بزند.
اما انتخابات شهردار در دوره پنجم شورا کمی پیچیده تر شده و به نظر می رسید شورای شهر سیاهکل بدنبال شهرداری باتجربه و ذی نفوذ، دارای ارتباطات قوی و متمایل به سرمایه گذاری بخش خصوصی ، باشد اما شاهدیم که هر عضو یک نفر را بعنوان شهردار گزینه نمود بدون اینکه به خود پاسخ دهد که آیا این فرد اصلا تجربه مدیریتی در امور شهری را دارد یا نه؟ اگر دارد پس چرا انتخاب مجدد نشده است؟ یا اینکه چرا عزل شده است؟
به هر حال مردم از منتخبین خود انتظار دارند موجبات رضایت آنها را که همانا توسعه شهری می باشد فراهم نمایند.
اما شاید مهمترین مسأله ای که این اعضاء را با چالش مواجه می کند فشارهایی است که از سوی طرفداران یا مقامات محلی و غیر محلی حتی حرف های سیاسی بر آنها تحمیل می شود.
در هر صورت شورای شهر سیاهکل روزهای سختی را در پیش رو دارد. شاید انتخاب شهردار باعث دوام و قوام آنها بشود یا بالعکس موجبات سقوط آنها را فراهم آورد زیرا مدیریت شهری، سوای مدیریت در دیگر دستگاه هاست زیرا شهردار حتما باید تجربه لازم همه امور علی الخصوص در امور شهری و نیز سیاست جذب سرمایه گذار داشته باشد. او باید درعین حال که به فکر تأمین اعتبار برای شهرداری است، با مردم هم مدارا کند و در ساخت و سازها که قطعا از مهمترین راه های درآمدزایی است همکاری نماید.

علی علیپور مدیرمسئول و صاحب امتیاز سایت همای گیلان و هفته نامه همای گیلان

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …