چاپ مطلب چاپ مطلب

انزلی رکورددار بارش باران روزهای اخیر در گیلان

همای گیلان:  شبنم هادی نژاد گفت : در اثر ورود یک سیستم سرد از سمت اقیانوس اطلس، از عصر چهارشنبه هفته گذشته تا صبح امروز (شنبه) ۱۲۴ و هفت دهم میلی متر باران در بندرانزلی باریده است.

‘ شبنم هادی نژاد ‘ روز شنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه شدت ناپایداری کم بود ، تنها در ارتفاعات و قدری نیز در جلگه بارش برف داشتیم و در شهرهای ساحلی استان شاهد بارش برف نبودیم .

وی خاطرنشان کرد: همچنین روز گذشته حداکثر سرعت باد ثبت شده در انزلی به ۸۰ کیلومتر و موج نزدیک به ساحل به حدود سه متر رسید.

رییس اداره هواشناسی دریایی انزلی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه هفته گذشته با توجه به وزش باد گرم حداکثر دما به ۲۲ درجه رسیده بود، افزود : روز جمعه شاهد دمای سه درجه سانتیگراد بودیم که نشان از ۱۹ درجه افت دما داشت .

هادی نژاد در ادامه تصریح کرد : بر اساس پیش بینی ها، امسال دمای هوا گرمتر از سال گذشته و میزان بارش نیز کمتر خواهد بود اما یک رخداد کوچک می تواند بر شرایط آب و هوایی تاثیرگذار باشد و از این رو نمی توان پیش بینی های بلندمدت داشت.

شهرستان ساحلی بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان، با حدود یک هزار و ۸۰۰ میلی متر بارش باران در سال رکورددار بارندگی کشور است./ایرنا

About سردبیر ارشد

Check Also

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد شهردار لاهیجان‌ از آغاز نخستین جشنواره …