چاپ مطلب چاپ مطلب

انهدام باند سارقان در لاهیجان

فرمانده انتظامی لاهیجان از دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارق با ۸ سرقت در این شهرستان خبر داد.
همای گیلان، سرهنگ “قاسم جانعلی‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مختلف با شیوه و شگردی مشترک در شهرستان لاهیجان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران کلانتری ۱۲ با انجام تحقیقات و بررسی صحنه‌های سرقت به سرنخ‌هایی از یک باند سارقان سابقه‌دار در این پرونده‌ها دست یافتند.
وی ادامه داد: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان و تحت نظر قرار دادن این مکان، ماموران کلانتری ۱۲ با هماهنگی قضائی ۳ متهم را دستگیر کردند.
سرهنگ جانعلی‌پور اظهار داشت: متهمان که دو مرد ۳۳ و ۵۴ ساله و یک زن ۳۱ ساله هستند در تحقیقات پلیس به ۳ فقره سرقت منزل، ۳ فقره سرقت سرقت دوچرخه و دو فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان لاهیجان و فروش وسایل سرقتی به یک مالخر اعتراف کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مالخر ۴۴ ساله این پرونده نیز شناسایی و دستگیر شد اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه مالخر، تعدادی لوازم سرقتی از قبیل یک دستگاه تلویزیون، یک دستگاه جارو برقی و دو دستگاه چمن زنی کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان در پایان با اعلام اینکه متهمان با تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند گفت: شهروندان با رعایت هشدار‌های پلیس می‌توانند از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کنند.

با کاال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …

One comment

  1. توهم داشتن امنیت، عامل اصلی وقوع تمام سرقتها است یعنی تا وقتی مردم متوجه این مهم نباشند که قرار نیست با نصب انواع درب، حفاظ، قفل، دزدگیر یا دوربینهایی که تحت عنوان متقلبانه ضد سرقت فروخته میشوند ورود سارقین غیر ممکن شود، سرقت از اماکن ادامه خواهد داشت، چون دوربین و دزدگیر و درب که مطلقا نقضی در غیر ممکن کردن ورود سارقین ندارند و تنها عنصر مهم در غیر ممکن کردن ورود سارقین فقط قفلی میباشد که بدون هیچ اما و اگری در مقابل شاه کلید، توپی زنی و دیلم زنی غیر قابل نفوذ باشد، حتی اگر فقط یک قفل روی درب نصب باشد ولی مهم این است که چه قفلی، کجا و چطور نصب شده باشه.چون سارقین که روح نیستند بتوانند از دیوار عبور کنند و با توجه به اینکه در هر منزل یا محل کاری تعدادی محدود معبر برای ورود قابل تصور است که شامل درب، بالکن، پاسیو، نورگیر و پنجره ها است، اگر قفل ضد دیلم که تمام روشهای ورود سارقین از درب را بدون هیچ اما و اگری غیر ممکن مینماید و حفاظ ضد دیلم که قابل تخریب از محل جوش و فاصله انداختن با جک نمیباشد نصب شده باشد، دیگر سارقین حتی اگر تا پشت درب و پنجره ها نیز برسند، امکان ورود نخواهند داشت