چاپ مطلب چاپ مطلب

اولین جشنواره نیلوفر آبی در لنگرود برگزارشد

اختصاصی همای گیلان، اولین جشنواره نیلوفر آبی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود باهدف معرفی موقعیتهای توریستی،گردشگری شهر لنگرود جنب تالاب کیاکلایه واقع در پارک فجر در پیاده راه تفریحی پارک فجر برگزارشد این جشنواره با حضور پرشور واستقبال کم نظیر شهروندان لنگرودی و مردم شهرهای همجوار همراه بود.

سید مهدی رجایی،شهردار لنگرود دراین مراسم هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادهای گردشگری شهر لنگرود و معرفی آن به مردم گیلان و سطح کشور بیان کرد و گفت:شهر لنگرود از یک محیط آبی ۲۰هکتاری منحصر به فردی در وسط شهر برخوردار است که در هیچ یک از شهرهای استان گیلان وجود ندارد.

شهردار لنگرود با بیان اینکه تالاب کیا کلایه زیستگاه بسیاری از گونه های مختلف اعم از حیوانات آبی و پرندگان مهاجر است، افزود:هدف ما از برگزاری این جشنواره حفاظت از داشته های زیست محیطی و اقلیمی شهرمان است.

رجایی با متمایز خواندن تالاب کیاکلایه و خاص دانستن موقعیت استراتژیکی آن تصریح کرد: بسیاری از شهرهای استان گیلان تالاب دارند اما از موقعیتی که تالاب لنگرود ،برخوردارنیستند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای دیگر مردم باید سوار قایق شوند ،مسافتی را طی کنند و حتی خطراتی رامتحمل شوند تا زیبائیهای تالاب را ببینند اما درشهر لنگرود این موهبت الهی درمرکزشهر ودردسترس همگان است.
وی بابیان اینکه چنین موهبتی در استانهای شمالی کم، یافت میشود ،افزود: باید قدر این موهبت الهی طبیعی را بدانیم وبرای حفظ آن تلاش کنیم.

شهردار لنگرود درادامه سخنان خود از توسعه این منطقه گردشگری خبرداد و اظهار داشت:درصددیم تا با پیگیریهای لازم اعتباراتی کسب نموده و این فضا را توسعه دهیم تا محل تفریح و گردش گردشگران ایرانی و خارجی شود.

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره از حمایت های همه جانبه اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود در برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی بخصوص جشنواره نیلوفر آبی قدردانی کرد و از برگزاری ۵۸برنامه فرهنگی در سالجاری خبرداد و گفت: تمام تلاش مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود بالا بردن روحیه نشاط و امید دربین شهروندان بوده است.

این جشنواره با برنامه های جانبی متنوع وشادی ازجمله؛اجرای بی نظیر شاهنامه خوانی توسط دختران نونهال لنگرودی،برپایی نمایشگاه صنایع دستی وپخت غذاهای محلی،برگزاری مسابقه و سرگرمی ،اجرای کنسرت زنده توسط بیژن لرد،هنرمند نامی استان گیلان،اجرای نمایش طنز توسط هنرمندان صداو سیما،ایجاد فضایی شاد و خاطره انگیز برای کودکان،تجلیل از سامان رضی،قهرمان پارا وزنه برداری جهان و…همراه بود


گزارش:زهرا رگان

عکس:مجید حسندخت

(گزارش اختصاصی است، کپی برداری نشود)

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …