چاپ مطلب چاپ مطلب

اولین همایش تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل شهرستان املش توسط شهرداری و شورای اسلامی املش برگزار شد

اختصاصی همای گیلان: اولین همایش تجلیل از فعالان  و تلاشگران عرصه حمل و نقل شهرستان املش با حضور امام جمعه شهرستان املش ، فرماندار،شهرار، اعضای شورای شهرو جمعی از مسئولین شهرستان توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر املش برگزار شد.

در این مراسم  شهردار املش با مناجات زیبایی سخنان خود را آغاز کرد :”  الهی دلی ده که شوق طاعت افزون کند و توفیق طاعتی ده که به بهشت رهنمون کند. الهی دلی ده که در کار تو جان بازیم و جانی ده که با ان جهان سازیم. الهی نفسی ده که حلقه بندگی تو گوش کند و جانی ده که زهر حکمت تو نوش کند. الهی دانایی ده که در راه نیفتیم و بینایی ده که در چاه نیفتیم. الهی دیده ای ده که جز تماشای ربوبیتت نبیند و دلی ده که غیر از مهر عبودیتت جای نگیرد. الهی پایی ده که با ان کوی مهر تو بوییم و زبانی که با آن شکر آلای تو گوییم. “

مهندس ریحانی شهردار املش  در ادامه گفت : امروزه بخش حمل و نقل از جمله بخش های زیربنایی اقتصادی هر جامعه است که علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن فرآیند توسعه اقتصادی ، خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول قرار می گیرد. و اهمیت آن بدان حد است که در قرآن کریم در ایه ۲۲ سوره یونس به حمل و نقل اشاره شده است : ” او کسی است که شما را در خشکی و دریا سیر می دهد”.

1 (6)

شهردار املش بیان داشت : حمل و نقل با ایفای نقش رابط بین بازار تولید و بازار مصرف ، به مثابه پلی است که بخش های مختلف جامعه با عبور از روی آن، به سمت توسعه پایدار حرکت می کند.

وی تصریح کرد : صنعت نوپای حمل و نقل در جمهوری اسلامی ایران ، دوران پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته است که ویژگی اصلی آن تلاش برای دستیابی به جایگاه والاتر و فردایی بهتر است.

ریحانی شهردار املش در ادامه افزود : ۲۶ آذر سال ۶۲ یادآورایامی است که حضرت امام خمینی (ره) فرمانی را در زمینه اعزام کامیونها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالای وارداتی و مایحتاج مردم صادر نمودند و پس از آن در سال ۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و برای آگاه سازی هرچه بیشتر جامعه با نقش و جایگاه حمل و نقل ، روز ۲۶ آذر ماه هر سال با نام روز حمل و نقل نامگذاری شده است.

شهردار املش ضمن بیان این نکته که ” روز حمل و نقل روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و سایر دست اندرکاران بخش حمل و نقل کشور و همچنین فرصت مناسب برای بازنگری نیازها و مشکلات این قشر جامعه است ” گفت : به نمایندگی از مجموعه شهرداری املش و همچنین اعضای محترم شورای اسلامی شهر املش روز حمل و نقل را به تمامی این بزرگواران تبریک عرض می نمایم.

در این همایش امام جمعه شهرستان املش نیز ضمن تبریک روز حمل و نقل برتمام تلاشگران این عرصه و همچنین قدردانی از شهردار و اعضای شورای اسلامی املش جهت برپایی این همایش گفت : اگر در بشریت از ازل تا ابد حمل و نقل وجود نداشته باشد بشریت ساکن خواهد بود. هرگونه تحرک و جنب و جوش مستقیما به حمل و نقل باز می گردد.

3 (4)

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بیان داشت : با اینکه در تقویم ما روزی با نام روز حمل و نقل نامگذاری شده است اما یقینا تا رسیدن به جایگاه اصلی آن راه دراز است بخصوص شهرهای کم برخوردار همچون شهرستان املش.

وی بیان داشت : مردم شهرستان املش بهبود وضعیت حمل و نقل را در تمام زمینه ها خواستارند که یکی از آنها رسیدگی به وضعیت حمل و نقل نمازگزاران املش و شهر رانکوه برای اقامه نماز جمعه است که همت والای شهردار محترم و اعضای شورای اسلامی شهر را جهت دستیابی به حد مطلوب می طلبد.

امام جمعه املش تصریح کرد : باید به مطالبات و خواسته های متصدیان حمل و نقل نیز رسیدگی شود که یقینا در دولت تدبیر و امید و همچنین با نصب وزیری پرتلاش امیدواریم در آینده نزدیک به جایگاه واقعی خود دست یابند.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه حمل و نقل و همچنین رانندگان نمونه شهرستان املش تجلیل به عمل آمد.

   خبرنگار: فاطمه مشفق

 

2 (5)4 (3)

About سردبیر

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …