چاپ مطلب چاپ مطلب

اگر زنی بخواهد مانتوی درست و حسابی بخرد باید به کجا مراجعه کند؟اگر مردی نخواهد شلوار فاق کوتاه بخرد باید کجا برود؟/به قلم مدیر مسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان: هر کشوری و هر دینی آداب و رسوم خاصی دارد و پیروان آن دین باید بر مبنای آن رفتار کنند. در اسلام٬ لباس و پوشش نقش اساسی در حفظ و نگهداری دین بازی می کند و اگر لباس و شئونات بر اساس معیاری تعریف شده از سوی دین نباشد٬ راه برای ورود فرهنگ غربی باز می گردد و در اینجاست که می گوییم تهاجم فرهنگی صورت می گیرد .اما برای مقابله با این تهاجم ٬مسئولین کشور و مقامات دینی باید هم به تبلیغ لباس بر اساس معیارهای دینی بپردازند و هم سهولت در تهیه آن را در دستور کار قرار دهند. اما اینکه چه عامل یا عواملی باعث شده که استفاده از پوشش غربی بر پوشش اسلامی پیشی بگیرید٬ جای نقد و بررسی دارد . متاسفانه باید اقرار کنیم ما از خرید لباس بر اساس معیارهای کشوری با نام «جمهوری اسلامی» عاجزیم و مستاصل ٬ اما لباس های منافی شئونات اسلامی ٬ هم فراوان است و هم ارزان !!!که می توان بررسی نمود آیا تبلیغ دینی در نحوه پوشش اسلامی از سوی دینداران کم بوده است که جوانان امروز متمایل به پوشیدن لباس ها از نوع غربی هستند که حرف نامربوطی است. اما مطرح کردن بحث در دسترس نبودن لباس های درست و حسابی حرفی است درست و قابل تامل که می توان از مسئولین پرسید چرا و به چه دلیل اینگونه لباس ها در بازار یافت نمی شود ؟ اگر مردم بخواهند پوشش عفیف داشته باشند باید به کجا باید مراجعه نمایند؟ شما اگر از محل فروش این نوع لباس ها آدرسی دارید بما بگویید تا ما از طریق همین سایت ،نشریه ،کانال و دوستان خبری به سمع و نظر مردم برسانیم. برخی از مردم عنوان نموده اند ما به بسیاری از مغازه ها مراجعه کرده ایم اما مستاصل شده ایم .اصلا برگردیم به حرف آنهایی که روسری خود را بر بالای چوب می گیرند و عنوان می کنند”پوشش اجباری نیست و هرکس باید آزادانه انتخاب کند” . خب برخی از مردم هم که می خواهند آزادانه پوشش اسلامی را انتخاب کنند ٬ به نظر شما باید به کجا مراجعه کنند؟ اصلا برای گله و شکایت از عدم دسترسی به این لباسها ، کدام سازمان و نهاد پاسخگوست؟
شخصی عنوان کرد به من گفته اند نمایشگاهی در تهران برپا شده که در آن پوشش درست و حسابی با قیمت مناسب می توان یافت . اما آیا به نظر شما همین امر موجب اشاعه لباس غربی نیست؟ آیا با این شرایط اقتصادی همه می توانند این مسافت را طی کنند تا به این نوع لباس ها دسترسی پیدا کنند؟ پس بالاجبار می روند در هر کوچه و برزنی لباس هایی را که مسلما دور از شئونات اسلامی است با قیمت ارزان می خرند .
نقش سازمان تبلیغات اسلامی در این قضیه چیست؟ این سازمان در این زمینه چه اقدامی انجام داده است؟چرا اصناف و اتحادیه های البسه هیچ نظارتی اعمال نمی کنند؟ برخی از شرکتهای تولیدی وابسته به صنعت ٬ معدن و تجارتند و برخی زیر نظر تعاون ٬ کار و رفاه اجتماعی .چرا اینها نسبت به تولید پوشش مناسب هیچ حساسیتی نشان نمی دهند ؟ اصلا چرا برخی از تولیدی ها را متقاعد به دوختن لباس های موافق با عرف و شرع نمی کنند؟ بیایید به جای اینکه فقط حرف بزنیم٬ از حجاب بگوییم٬ در مورد دین سخنرانی کنیم ٬ پیرامون اساسی ترین مسئله حجاب که همانا پوشش است قلم فرسایی کنیم ٬پوشش صحیح را با همان قیمت و نه ارزانتر٬ در بازار عرضه کنیم.
همه اقدامات ما نیازمند کالبدشکافیست.
درست مثل این است که برای افراد معتاد میلیاردها تومان هزینه میکنیم و وقت می گذاریم تا آنها را از این مخمصه نجات بدهیم اما نصفی از این مبلغ را برای جوانان سالم کشورمان هزینه نمی کنیم .از دین و شئونات اسلامی صحبت می کنیم اما از ابزارهای حفظ و رعایت آن غافلیم.
سوال دیگر ما این است مگر بودجه ای که در سر فصل بخش فرهنگی ٬توسط برنامه بودجه در قسمت های مختلف در نظر گرفته می شود اولین هدفش حفظ شئونات اسلامی نیست؟ اگر قرار باشد لباس اسلامی در دسترس مردم نباشد پس این بودجه ها به چه درد می خورد؟ نتیجه اینکه مقصر اصلی در پوشش ٬ مردم و جوانان نیستند. این متولیان فرهنگ اسلامی هستند که نسبت به برآورده کردن اساسی ترین خواسته های مردم بی توجه هستند.

علی علی پور مدیر مسئول و صاحب امتیاز سایت همای خبر و هفته نامه همای گیلان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …