چاپ مطلب چاپ مطلب

ایا از تاثیر ورزش در دوره های مختلف زندگی مطلع هستید؟/سیدرضا میرحسینی

اختصاصی همای گیلان، در دوره های مختلف زندگی و همچنین با بالا رفتن سن ، ورزش منظم می تواند شما را از نظر بدنی متناسب و سالم نگاه دارد. و وضعیت پوست و ماهیچه های شما را هم بهتر خواهد کرد، قابلیت انعطاف اندامتان را بالاتر خواهد برد و از بسیاری بیماری های مربوط به پیری از قبیل پوکی استخوان ، بیماری های قلبی و دیابت جلوگیری خواهد کرد.
حرکات ورزشی، از یکسو قدرت و توانایی جسمانی ورزشکار را افزایش می دهد و از سوی دیگر، باعث سلامت بدن انسان می شود.ورزش کردن به طور منظم یکی از بهترین راه ها برای کم کردن مشکلات مربوط به ماهیچه ها، مفصل ها و استخوان ها است.بهترین نتیجه ای که از تمرینات ورزشی گرفته می شود این است که احتمال ابتلای شما را به بسیاری از بیماری های جدی و کشنده مثل بیماری های قلبی، فشار خون بالا، پوکی استخوان، دیابت، چاقی، کلسترول بالا، سرطان سینه، ایست و حملات قلبی و ورم مفاصل کاهش می دهد.ورزش در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله افسردگی تأثیر به سزایی دارد. ۳۰ دقیقه ورزش در روز می تواند آثار افسردگی را به شدت کاهش دهد و روحیه افراد را بالا ببرد.
به طور کلی ورزش در تمام دوران زندگی انسان ها حائز اهمیت است ولی چون مبنای تربیت جسم و روح در سنین جوانی گذاشته می شود باید اهمیت بیشتری در این دوران برای ورزش قائل بود.در این دوران شخصیت افراد شکل گرفته و پایه های زندگی هر شخصی استوار میگردد. بسیاری از آثار نامطلوب محیط اجتماعی، اقتصادی، وضعیت خانوادگی و نظایر آن با استفاده از ورزش می تواند کاهش یابد یا حتی به طور کلی از میان برود.پس به این نتیجه میرسیم ورزش باید در برنامه های روزانه بصورت مداوم وجود داشته باشد چون تاثیر زیادی در زندگی حال و اینده شما خواهد داشت.

✅با رعایت رژیم غذایی سالم و انجام حداقل ۳۰ دقیقه ورزش روزانه همیشه سالم و تندرست بمانید.

?سیدرضا میرحسینی، مربی کاراته،امادگی جسمانی و قایقرانی (استان گیلان)

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …