چاپ مطلب چاپ مطلب

ایجاد انگیزه در کارکنان چه سودی دارد ؟ دکتر حجت بقایی ( مشاور تحقیق و توسعه – عضو باشگاه زیست بوم کسب و کار )

اختصاصی همای خبر/چند وقتی است که در جلسات متعددی که به عنوان مشاور حضور پیدا می کنم سئوالی ذهنم را به خود مشغول کرده است ، اغلب مدیران خصوصا در بخش دولتی از من سئوال می کنند : ایجاد انگیزه در کارکنان ما چه سودی به حال ما و یا شرکت دارد؟

 من جوابهای بسیاری برای این سئوال داشته و دارم لیکن سعی کردم با جمع بندی مشاهدات و مطالعات خود و دیگران جوابی بدهم که حداقل بیست درصد شنوندگان را قانع کنم .
من به تجربه آموخته ام ایجاد انگیزه در کارکنان ( کارمندان ، کارگران یا هر نامی که برای زیرمجموعه مدیریت کسب و کار دولتی یا شخصی می گذارید ) اهمیت فوق العاده ای برای موفقیت و رشد کسب و کار دارد .
وقتی روحیه کاری کارکنان بالا باشد بازدهی آنها بالا می رود ، پرانرژی در کار خود ظاهر می شوند ، دقتشان در کار بالا می رود و احساس امنیت شغلی می کنند و از نظر روانشناسی اجتماعی این انرژی را به خانه منتقل می کنند و همین طور از خانه در جامعه منتشر می شود .
وقتی مدیران بالادستی یک مجموعه کسب و کاری به کارکنان خود اهمیت می دهند این موجب می شود اخلاق انسانی و اهمیت قائل شدن برای همدیگر در جامعه باب شود ، و جنبه های مثبت فراوانی برای حتی خود مدیر خواهد داشت .
چندی پیش تحقیقی را مطالعه می کردم که در آن نکته ای فوق العاده نظرم را جلب کرد در آن تحقیق اشاره شده بود به اینکه بهترین بهانه برای ایجاد انگیزه در کارکنان تغییر محیط کار ایشان است ، حتی اگر این تغییر در حد تغییر میز باشد ، تغییر عنوان و ارتقا شغلی موجب تغییر در شرایط کار می شود، این تغییر گرچه ممکن است در شرایط حقوقی یا بهبود شرایط کاری تاثیری ایجاد نکند ، لیکن تغییر محیط کاری و یا شغل موجب ایجاد حس مهم بودن در کارکنان می شود .

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …