چاپ مطلب چاپ مطلب

ایران استوار، ۴۴ سال افتخار/ استاندار گیلان در آئین بهره برداری از یک کارخانه تولیدی در رضوانشهر؛ بومی سازی صنعت و اشتغالزایی برای جوانان برنامه عملیاتی دولت است

 

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت از ایجاد صنایع در مناطق کمتربرخوردار، بومی سازی صنعت و اشتغالزایی برای جوانان حمایت می‌کند،گفت: در دولت سیزدهم هیچ بن بست و راه بسته‌ای وجود ندارد و واژه‌های نمی‌دانم و نمی‌توانم در این دولت بی‌معناست، ما به سمت پیشرفت و توسعه حرکت می‌کنیم و باکمک هم به مقصد خواهیم رسید.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح یک کارخانه تولیدی از پروژه‌های دهه فجر شهرستان رضوانشهر اظهار کرد: برنامه راهبردی دولت سیزدهم افزایش اشتغال، تولید و توجه به نهضت ملی مسکن است و تلاش دارد در این مسیر گام های محکم و اساسی بردارد و کوتاهی افراد در این مسیر قابل بخشش نیست.

وی با گرامیداشت ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و شهدای عزیز اضافه کرد: دهه فجر برای ما یادآور شهدا و امام شهداست، چراکه آنها ما را به خود باوری رسانده و به ما عزت، آبرو و هویت داده اند اینکه خودمان می توانیم روی پای خود بایستیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم پهلوی در ایران، خاطر نشان کرد: درگذشته اگرمی خواستیم کالایی را با اتکا با دانش و مهندسی داخلی تولید کنیم کشورهای استعمارگر این اجازه را به ما نمی دادند در فناوری هسته ای، نانو تکنولوژی، هوا فضا و علوم پزشکی ورود کنیم و تنها اجازه مونتاژ و بسته بندی داشتیم.

دکتر عباسی ادامه داد: اکنون دست به اقدام خارق العاده ای زده ایم که بیش از ۹۸ درصد اقدامات لجستیک و ماشین آلات را خود آماده می کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده در سد شفارود،گفت: بزودی کار با قدرت در این سد شروع می شود این سد لاستیکی باید برای تامین آب آشامیدنی و کشاورزی احداث شود، اراضی ملی در ماسال، رضوانشهر، تالش ، شفت و فومن موضوع تبصره ۴ ماده ۳۱ اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع با دستور رئیس جمهور محترم باید به مردم واگذار شود.

وی با شمردن اقدامات دولت سیزدهم در گیلان؛ بیان کرد: در یک سال گذشته یک هزار میلیارد تومان فقط در ایجاد زیر ساخت های برق در استان هزینه شد و در حوزه بهداشت با صرف میلیونها تومان هزینه به خودکفایی در تولید واکسن کرونا دست یافتیم.

وی تصریح کرد: در مورد راه آهن رشت به آستارا نیز این امر بزودی در ۲ بخش مسافری و ترانزیت کالا به نتایج مطلوبی خواهد رسید و گیلان در بخش اقتصاد دروازه تجارت بین المللی خواهد بود و کالاها به قفقاز،آسیای میانه و اوراسیا صادر خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان در مورد فعال کردن واحدهای نیمه فعال استان نیز گفت: امسال حدود ۱۴۹ واحد صنعتی و معدنی و ۱۰۰ واحد گردشگری و کشاورزی در گیلان فعال شد و بدنبال آن هستیم واحدهایی که تا ۴۰ درصد فعال هستند با پرداخت تسهیلات توان این واحدها را به ۸۰ درصد افزایش دهیم.

دکتر عباسی در ادامه وحدت بین تسنن و تشیع منطقه را ستودنی دانست و گفت: در این منطقه ما دین و اعتقادات و باورهای مشترکی داریم و در کنار هم عزتمندانه و باشرف زندگی می کنیم .

استاندار گیلان در ادامه افتتاح پروژه های دهه فجر با همسر شهید شاهگدای الماسی که مادر شهیدان علی و شفاعت الماسی از شهدای ترور در شهرستان رضوانشهر نیز است، دیدار کرد و خانواده شهدا را چشم و چراغ انقلاب اسلامی و شهدا را چراغ روشنایی و هدایت بخش جامعه عنوان کرد که باید از آنها درس سعادت و زندگی گرفت.

در ابتدای آیین افتتاح این طرح فرماندار رضوانشهر ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و خیرمقدم خدمت استاندار گیلان و هیئت همراه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دولت مردمی در این شهرستان گفت:در دهه فجر امسال تعداد ۴۱ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر بیش از ۷۸۰ میلیارد ریال ) با اشتغالزایی ۳۴۳ نفر به صورت مستقیم مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت، که با همت و تلاش کارگزاران دولت مردمی در این شهرستان انجام شده است .

فرماندار رضوانشهر اضافه کرد: این پروژه ها شامل ۲۲۲ طرح اشتغالزایی ، فرهنگی و آموزشی ، در حوزه برق ، عمران شهری ، ۲۳ واحد مسکن ، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آبرسانی ، در حوزه فناوری و ارتباطات ، مرکز خدمات جامع سلامت و ۲ خانه بهداشت روستایی ، در حوزه بهسازی ، آسفالت و روکش آسفالت راه های روستایی و ، در حوزه آسفالت بافت روستایی و در حوزه کشاورزی و زمین ورزشی می باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه داد: اجرای پست ۶۳ به ۲۰ در رضوانشهر را داریم که در گام اول این پست به صورت سیار با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد و بازسازی کامل این طرح ۴۰۰ میلیارد تومان است ، با حمایت های جنابعالی به عنوان مقام عالی استان که همیشه ما را یاری نموده اند و کمک نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی مشکل مردم شریف شهرستان در این بخش برطرف خواهد شد.

صفوی به احداث چاه عمیق در پارک کوثر رضوانشهر اشاره نمود و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در حال انجام می باشد که حدود ۶ هزار مشترک از نعمت این آب شرب بهره مند خواهند شد.

فرماندار رضوانشهر به سفر ریاست محترم جمهور به استان گیلان اشاره نمود و گفت: ماه حصل این سفر برای شهرستان حدود ۵۰ میلیارد تومان بود، که یکی از این پروژه ها در حوزه ارتباطات پروژه فیبر نوری پونل به ارستون که این پروژه در حال اتمام است و همچمنین اورماملال به انگولش و بیاچال است که ۱۷ روستا از خدمات دولت و نظام در حوطه فناوری و ارتباطات بهره مند خواهند شد.

مقام عالی دولت در شهرستان اضافه کرد: پایگاه امدادو نجات جاده ای پونل که یکی از نیازهای ضروری منطقه می باشد، عنوان داشت: از محل سفر دکتر رئیسی به گیلان ۱ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد که تا قبل از عید مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

فرماندار رضوانشهر به پروژه مهم سد مخزنی شفارود اشاره نمود و از حمایت ها و پیگیری های استاندار گیلان و نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکل این پروژه مهم قدردانی کرد.

وی همچنین به دیگر پروژه های زیرساختی شهرستان و شرکت های بزرگ تولیدی از جمله شرکت صنایع چوب و کاغذ چوکا اشاره نمود و افزود: شرکت چوکا با بیشترین اشتغال یکی از مجموعه های عظیم در سطح کشور و استان می باشد که نیاز به سرمایه در گردش دارد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی نژاد فومنی امام جمعه شهرستان رضوانشهر در آیین بهره برداری از این پروژه ها سخنان مبسوطی ایراد نمودند و بر تلاش مضاعف در ارائه خدمات بیش از پیش به مردم تاکید کرد.

در ادامه مهندس روشن ضمیر سرمایه گذار این طرح تولیدی از حمایت های استاندار گیلان، نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار رضوانشهر و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برای اجرای این طرح اشتغالزایی تشکر نمود.

شهرستان رضوانشهر در پنجمین روز از دهه مبارک فجر شاهد افتتاح یک کارخانه تولید دستکش لاتکس با سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد تومان، تولید سالانه ۱۵ میلیون جفت و با چهار میلیارد و هشتصد میلیون تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۲ نفر و غیر مستقیم ۲۰۰ نفر ، سه واحد آموزشی شامل هشت کلاس درس با ۴٨٢ مترمربع زیربنا و ٧٩ میلیارد ریال اعتبار و مرکز جامع خدمات سلامت روستایی دهستان خوشابر با سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار ( ۳۵۰ میلیون تومان هزینه تجهیز) با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان بود.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سطح وسیع به شرط اختصاص بودجه

الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سطح وسیع به شرط اختصاص بودجه   رئیس سازمان سنجش کشور: …