چاپ مطلب چاپ مطلب

ایستادگی ومقاومت مدرن در ۴۰سالگی/فرهاد پردخته

اختصاصی همای گیلان، اگر ۴۰ سال این نظام اسلامی در برابر توطئه‌های متعدد ،سرافرازانه ایستاده و دشمنان را مجبور به اعتراف به شکست کرده، در سایه ولایت و خون شهداء و مقاومت مدرن است.

آمریکایی‌ها که در حل مشکلات داخلی خود بازمانده‌اند، برای چه در نقاط مختلف جهان علیه ایران و ایرانی  هیاهو می‌کنند؛ سؤالی است که پاسخ آن در ایستادگی و مقاومت مدرن نظام مردم‌سالاری دینی  ملت ایران در اوج ۴۰ سالگی  نمود کرده است.

ما صحنه‌ی انقلاب را ترک نکرده و ترک نمی‌کنیم، بلکه دشمنان ما باید دست از کار‌های ظالمانه‌ی خود بردارند. حربه‌ی کنونی‌شان نیز در برابر ایران همچون حربه‌های گذشته کارساز نخواهد بود. در عرصه‌ی مجاهدت تمام‌قد ایستاده‌ایم ؛ اگر ایستادگی و مقاومت مردم نبود، امروز یقیناً خبری از عزت و سربلندی این ملت وجود نداشت. ایستادگی و مقاومت مردم غیور ایران اسلامی نسخه‌ی ممتازی را به همه ملت‌های منطقه و‌ آزادگان جهان ارائه کرده و مردم آزاده و مسلمان در اقصی نقاط جهان دریافته‌اند که شرط پیروزی آن‌ها  در مقابل ظلم قدرت‌های غربی ،«ایستادگی» است.

 ملت ایران ۴۰ سال است که این ایستادگی و‌ مقاومت در برابر استکبار را به‌خوبی تجربه کرده است؛ ملتی که از ایستادن در برابر استکبار هراس نداشته و از آن‌ها نترسیده است. به همین دلیل، دشمنان این ملت به‌خوبی دریافتند که ملت ایران ملتی مقاوم و صبور بوده و از بصیرت بالایی در برابر توطئه‌های آن‌ها برخوردارند، لذا جنگ اقتصادی را برای به حداقل رساندن معیشت مردم ایران به راه انداخته‌اند تا از این سلاح برای رسیدن به مقاصد خود بهره برند و این صفوف مستحکم را بشکنند!

دشمن  امروز می‌خواهد روحیه‌ی ایستادگی و‌ مقاومت را از ما بگیرد که اگر این خواست دشمن محقق شود، دیگر عاملی برای بقای انقلاب اسلامی وجود نخواهد داشت. دوران کنونی به لحاظ اقتصادی دوران سختی است؛ اما این دوران هم با به‌کارگیری مدل مدرن مقاومت سپری و این حربه آمریکایی‌ها هم بی‌تأثیر خواهد شد؛ دشمن زبون باید بداند با چنین حربه‌هایی انقلاب اسلامی ایران از بین نمی‌رود.۴۰  سال مقاومت با بیش از ۲۰۰ هزار شهید ، هزاران جانباز و آزاده دستاوردهای زیادی برای ایران اسلامی داشت، ایران دیروز که ناتوانی در تولید سیم‌خاردار او را رنج می‌داد امروز به موشک قاره‌پیمای نقطه زن دست‌یافته  و مجهز است که این دستاورد مقاومت مدرن اوست .

 دشمن هنوز نفهمیده که نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی دین‌محور و متکی به مردم مسلمان ، با اتکا به معارف فقهی و تجربی تاریخ اسلام،با الهام از قرآن همواره معتقد به وجود رهبر دینی در جامعه به‌عنوان نایب امام زمان (عج) بوده است و بر پایه همین اعتقاد انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسیده و نظریه کلان حاکمیتی ولایت‌فقیه برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) توسط امام خمینی(ره) به‌عنوان گره‌گشای مسائل معرفی و هم‌اکنون نیز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بسط و توسعه‌یافته است؛ بنابراین فرهنگ سیاسی حاکم بر جامعه از اسلام ناب محمدی (ص) است.

 ما  باید هوشمندانه در تلاش  باشیم تا فرهنگ سیاسی حاکم بر جامعه از اسلام ناب محمدی (ص) در همه‌ی زیرساخت‌های حاکمیتی جاری شود و نیز مردم با اعتماد به این‌که فرهنگ سیاسی حاکم بر پایه همان جریان الهی  است، به‌درستی به نیازهای امنیتی نیز پاسخ داده و امنیت را در جای‌جای جامعه مستقر و استحکام‌بخشیم. ما برای پیروزی در انقلاب، فرهنگ مقاومت و مبارزه را تجربه کردیم و در طول تاریخ انقلاب اسلامی همین فرهنگ را با مشارکت مردم در همه‌ی صحنه‌ها به منصه‌ی ظهور رساندیم و تجربه تاریخی استقرار نظام اسلامی نشان می‌دهد که هویت ملی و ایرانی و اسلامی بر سایر هویت‌های ملی  دنیا غلبه داشته و این غلبه نه اینکه ناشی از انشا حکومت و هیات حاکمه بلکه ناشی از باور و اعتقاد قلبی مردم بوده و این نوید یک امنیت پایدار درحرکت به‌سوی تمدن بزرگ اسلامی  و شکل‌گیری ایستادگی و مقاومت مدرن در مقابله  رودرو با جاهلیت مدرن را به دنیا نشان می‌دهد.

فرهاد پردخته/.

۴۰ سالگی انقلاب اسلامی مبارکباد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …