چاپ مطلب چاپ مطلب

باتلاق حماقت یا بازی سیاست؟!/ اسماعیل تپاک


اختصاصی همای گیلان، هیات حاکمه زورگوی امریکا بعد از کشمکش های طولانی در خباثت و جنایت و در ادامه سریال های خیانت و حماقت شان بالاخره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را درست در شب میلاد اسوه آزادگان جهان – امام حسین (ع)- که مزین به روز پاسدار است در فهرست گروه های تروریستی احصا کرد.
این کار بی شرمانه دولت ترامپ نوعی دم جنباندن برای صهیونیست ها و کمک به نتانیاهوی کودک کش در آستانه انتخابات اسرائیل است و البته یک بازی سیاسی خطرناک و خطرساز برای منطقه و جهان.
پیش از این نیز ترامپ در خدمت به صهیونیست ها خوش رقصی کرده و قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته بود و همین اواخر نیز از کیسه سوریه بلندی های جولان را به رژیم صهیونیستی حاتم بخشی کرد.
هرچند خروج یکطرفه و مفتضحانه امریکا از برجام هیمنه پوشالی ابرقدرت را شکسته و آنها را عملا به کارگزار دست چندم صهیونیست ها بدل کرد تا جایی که در همه این عرصه ها منزوی و تنها ماندند و حتی نتوانستند همراهی شرکای عزیز اروپایی را نیز به دست آورند!
از طرف دیگر باتوجه به بازی های سیاسی داخل امریکا که دولت این کشور به لحاظ قانونی از هرگونه مواجهه نظامی با ایران منع شده، سردمداران کاخ سفید نیاز به روزنه ای دارند تا در روز مبادا بتوانند ماجراجویی کنند و این مصوبه به خیال خام آنها چنین فرصتی را برایشان مهیا خواهد کرد!
این اما همه حقیقت نیست… حقیقت همان است که بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی سال ها پیش گفت و به شعاری عملی بدل شد: «امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.»
پیش از این دولت امریکا سپاه قدس را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده بود اما در سوریه و عراق با فاصله ای اندک هرکدام مشغول کار خود بودند و امریکا اگر جرات عمل داشت قاعدتا باید به مواضع سپاه قدس حمله می کرد ولی کوچک ترین برخوردی میان آنها تا امروز گزارش نشده است! و به همین سیاق می شود فهمید سرانجام مصوبه جدید ترامپ هم هیچ است و جای نگرانی نیست اما…
اگر چنانچه امریکایی ها قصد خباثتی بیش از آنچه تا امروز کرده اند را داشته باشند و به قول شیخ اجل «با خانه های نیین» قصد نفت اندازی کنند! باید بدانند ورود به عرصه های عملی درگیری، برایشان باتلاقی مرگ آور است که خروج از آن برایشان مقدر نخواهد شد! زیرا گفته اند: «آن را که خانه نیین است بازی نه این است.»
هرچند این را بهتر از هرکس خود امریکایی ها می دانند و به همین خاطر بعید است جرات چنین حرکاتی در وجودشان باشد.
از سوی دیگر این حماقت دولت آمریکا نشانه آشکار بن بست و استیصال ابرقدرت جهان در رویارویی با ایران عزیز است؛ چرا که وزیر خارجه ترامپ همین دیروز هم صحبت از شرط و شروط برای مذاکره کرده بود!
آقای پمپئو حتی خنده اش هم نگرفته بود از این همه تناقض! که چطور می شود نیروی نظامی یک کشور را در لیست سیاه قرار داد و همزمان شرط برای گفت وگو با آن کشور هم گذاشت؟!
به همین سبب این حرکت امریکا را باید به مثابه آخرین میخ به تابوت مذاکره احتمالی دو کشور هم به حساب آورد که ضرورت هوشیاری و درایت سیاستمداران ما را دوچندان می کند.
سخن آخر اینکه به امریکا باید گفت به قول حضرت حافظ:
عرض خود می بری و زحمت ما می داری…

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

حیات وحش.. حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که اجازه بهره کشی و سوددهی به ما ندادند و در برابر سوءاستفاده های نابجای ما ایستادند یا فرار کردند.. به همین دلیل بیجا، انسان هایی که متمرد و سرکش و نافرمان بودند هم صفت “وحشی” گرفتند!

حیات وحش..   حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که …