چاپ مطلب چاپ مطلب

بازآفرینی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری رشت با ورود سرمایه گذار جدید؛ پنجاه دستگاه اتوبوس جدید برای فاز اول


اختصاصی همای گیلان – کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در جلسه این هفته خود با سرمایه گذاری از شرکت ایده نوین تجارت آویژه وارد مذاکره شد.
اسماعیل حاجی پور – رییس کمیسیون در این جلسه اظهار کرد متاسفانه شهر رشت در میان کلان شهر های کشور هنوز لز شاخصه های یک کلانشهر برخوردار نیست اما در تلاشیم تا با راه اندازی قطار شهری رشت و حومه و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر به این استانداردها نزدیک شویم.
حاجی پور گفت اعتبارات لازم برای راه اندازی قطار شهری تامین شده و در بخش حمل و نقل عمومی نیز در صدد هستیم کـسری ناوگان در این حوزه را جبران کنیم.

وی گفت: برای فاز اول این پروژه پنجاه دستگاه و پنجاه دستگاه دیگر نیز در فاز دوم وارد ناوگان حمل و نقل شهری رشت خواهد شد و شرکت ایده پردازان آویژه متعهد خواهد شد که پس از پنج سال یارانه دریافتی از سوی شهرداری را که پانصد تومان در ازای جابجایی هر مسافر است را به نصف تقلیل داده و پس از ده سال تمام صد دستگاه اتوبوس را به شهرداری رشت واگذار نماید.
عرب پور سرمایه گذار دعوت شده به جلسه در گفتگو با همای گیلان گفت: حوزه فعالیت این شرکت حنل و نقل و لجستیک می باشد و پیش از این پروژه هایی در راه آهن و متروی تهران عملکرد قابل قبولی ارائه داده است. وی شرط آغاز به کار صد دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رشت را صدور کارتهای شهروندی و در اختیار داشتن ایستگاه های اتوبوس شهری و استندها اعلام کرد.

پانوشت: طی برآوردهای انجام شده در شهرداری تعداد اتوبوسهای شهری رشت با توجه به جمعیت حداقل صد دستگاه میباشد و این رقم با احتساب اتوبوسهایی که به دلیل خرابی موقتا از چرخه کار خارج میشوند ۱۳۰ دستگاه خواهد بود و سوال اساسی اینجاست که آیا مدیریت ترافیک شهر با تزریق این تعداد اتوبوس به خیابانهای اصلی شهر؛ در ترغیب شهروندان به عدم استفاده از خودروهای شخصی تا چه حد موفق خواهد بود و نحوه توزیع صد دستگاه اتوبوس به چه شکل خواهد بود تا خود سبب تراکم و ترافیک بیشتر در سطح شهر نشود.
گزارش از نسرین عشقی

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …