چاپ مطلب چاپ مطلب

بازدید سرپرست شهرداری رشت و معاون فرماندار از سامانکده بانوان رشت+تصاویر

اختصاصی همای گیلان: سرپرست شهرداری رشت و معاون فرماندار ظهر امروز پنج شنبه از سامانکده بانوان رشت دیدار کردند.

جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت با ذکر این نکته که لازم است دستگاههای حمایتی همه به میدان آمده و شهرداری را در امر خطیر ساماندهی افراد بی سرپرست, متکدیان و کارتن خوابهای شهر یاری دهند گفت منتهای سعی خود را کرده ایم تا سالمندان بدون خانواده, زنان بدون سرپرست , در راه ماندگان تنها در این شهر و کارتن خوابها به حال خود رها نشوند .

وی گفت: در این مهم, از دستگاههای حمایتی نظیر فرمانداری, بهزیستی, خانه های سالمندان و کمیته امداد خواستارهم اندیشی و همکاری ویژه هستیم.

خدایاری سرپرست سامانکده بانوان رشت نیز طی سخنانی سابقه افتتاح این مرکز ساماندهی را تابستان ۸۱ اعلام کرد و گفت: طبقه پایین این ساختمان که واقع در خیابان دانشجو, پشت پارک دانشجو میباشد با حدود سی تخت به ساماندهی مردان مددجو اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از آنجا که ساختمان در حال ساخت سامانکده بانوان به دلیل کسر بودجه به بهره برداری نرسید , فعلا دفتر کار سامانکده در طبقه بالای همین ساختمان با ۱۵ تخت مشغول خدمات دهی به بانوان مددجوست..

خدایاری ادامه داد :همکاران ما در گشت فوریتهای اجتماعی مردان و زنان بی سرپرست, در راه مانده, متکدی و کارتن خواب را به این مرکز ارجاع داده و در اینجا ظرف ۲۴ ساعت افراد با توجه به آسیب شناسی انجام شده یا تحویل خانواده شده و یا به مراکزی چون خانه سالمندان, بهزیستی, کمیته امدادو… انتقال می یابند.
وی ضمن تاکید بر این نکته که شهرداری به تنهایی قادر به ساماندهی این گونه افراد نیست و رها شدن آنها در سطح شهر نیز زیبنده چهره بافرهنگ شهر رشت نخواهد بود لزوم همیاری دستگاههای حمایتی استان را در این خصوص یادآور شد.

وی گفت: گرم خانه موجود در خیابان دانشجوی رشت نیز بعضا بقدری متراکم است که ناچار به اسکان مددجویان در راهروها هستیم.
خدایاری خاطرنشان کرد: در میان افراد ارجاع شده به این مکان بعضا شاهد برخورد با متکدیان حرفه ای نیز هستیم که مجرم شناخته شده و به مراجع قضایی معرفی میگردند.

مونا ابروفراخ- معاون فرماندار نیز ضمن دلجویی از مددجویان سامانکده گفت: فرمانداری در این رابطه احساس تعهد کرده و سایر دستگاهها را نیز به حمایت فرا میخواند.

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال, توسعه روستایی و ایجاد برخی زیرساختها مهمترین عامل در رفع این معضل بزرگ اجتماعی است.

این دیدار با هماهنگی و همراهی زینب فلکدوست- مشاور شهردار در امور بانوان و فاطمه قدیمی- مدیر روابط عمومی شهرداری رشت انجام گرفت.
خبرنگار نسرین عشقی/

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

توقیف موتور سیکلت ۳۰۰ سی‌سی قاچاق در رودسر

توقیف موتور سیکلت ۳۰۰ سی‌سی قاچاق در رودسر فرمانده انتظامی رودسر از کشف یک دستگاه …