چاپ مطلب چاپ مطلب

بافت فرش دستباف ۶۰ متری ابریشمی در سیاهکل

همای گیلان: فرش دستباف ۶۰ متری ابریشمی به نام «لچک ترنج» ۱.۵ میلیارد تومانی توسط شش بانوی قالیباف و هنرمند سیاهکل در حال بافت است و دو سال آینده به پایان می‌رسد.

خبرگزاری فارس: بافت فرش دستباف 60 متری ابریشمی در سیاهکل
 کاروان خبری کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان به همراه جمعی از خبرنگاران و اعضای کمیته دقایقی پیش وارد این شهرستان شدند و یک کارگاه قالیبافی خانگی را مورد بازدید قرار دادند.

مدیر کارگاه قالیبافی سیاهکل در جمع خبرنگاران کاروان خبری فجر گیلان با اشاره به فعالیت این کارگاه اظهار کرد: در این کارگاه فرش دستباف ابریشمی لچک ترنج توسط شش نفر بانوی سیاهکلی در حال بافته شدن است.

لیلی نظرزاده، با بیان اینکه تیم بانوان قالیباف بیمه هستند، تصریح کرد: بانوان قالیباف کارگاه مذکور روزانه هشت ساعت کار می‌کنند.

وی افزود: فرش لچک ترنج در ابعاد ۶×۱۰ با ۳۶ رنگ از نخ ابریشم خالص در ۷۰ رج‌شمار از دو سال پیش آغاز شده و دو سال آینده به اتمام می‌رسد و بافت آن کامل می‌شود.

مدیر کارگاه قالیبافی سیاهکل با اشاره به اینکه طراحی این فرش ابریشمی مذکور توسط طراحان داخلی انجام شده است، خاطرنشان کرد: پس از پایان بافت، لچک ترنج به مبلغ ۴۰۰ هزار دلار به عربستان فروخته می‌شود.

وی ۳۰۰ هزار دلار را معادل ۱.۵ میلیارد تومان عنوان کرد.//فارس

 

About سردبیر

Check Also

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه ۵۰ و ۶۰

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه …