چاپ مطلب چاپ مطلب

باند شکارچیان غیرمجاز مرال در شفت دستگیر شدند /مصدوم شدن یک مامور در درگیری با شکارچیان

همای گیلان: رضا زمانی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شفت اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست این اداره در هنگام گشت و کنترل در زیستگاه‌های شهرستان، پس از تعقیب و گریز موفق شدند ۴ نفر از متخلفین شکار غیرمجاز مرال که با امکانات و تجهیزات کامل به دنبال شکار مرال بودند را دستگیر کنند .

به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط‌زیست شفت از این افراد ۴ قبضه سلاح شامل : دوقبضه اسلحه دولول ته پر، یک قبضه اسلحه تک لول ته پر غیرمجاز و یک قبضه اسلحه پنج تیر غیرمجاز به همراه فشنگ چهارباره ویژه شکار پستانداران کشف و ضبط شد .

محل دستگیری این متخلفین به‌عنوان زیستگاه اصلی مرال در شهرستان است که هم‌زمان با فصل گاو بانگی (جفت‌گیری مرال) امکان شکار این‌گونه بسیار آسان است و در فاصله ۱۰۰ متری این شکارچیان صدای مرال شنیده شد که با حضور و اقدام غافلگیرانه ماموران از شکار حتمی یک‌گونه مرال جلوگیری به عمل آمد .

قابل‌ذکر است اداره حفاظت محیط‌زیست با نصب دوربین‌های تله‌ای و استفاده از مشارکت همیاران محلی هرگونه حضور شکارچیان غیرمجاز را با دقت رصد کرده و برخورد قاطع را انجام خواهد داد .

در این درگیری به یکی از مامورین جراحت و آسیب وارد شد که در سحرگاه روز سه‌شنبه سیزدهم مهرماه پس از مداوای اولیه در بیمارستان رستم‌آباد که به محل حادثه نزدیک بود ترخیص شد .

قابل‌ذکر است فصل گاوبانگی مرال بانام علمیCervus elaphus  که به زبان محلی “گونج” گفته می‌شود از تاریخ ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه است و سرشماری ازاین‌گونه توسط کارشناسان محیط‌زیست در سطح استان انجام می‌شود .

پرونده متهمین جهت طی مراحل قانونی به مرجع قضائی شهرستان شفت ارسال شد .

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …