چاپ مطلب چاپ مطلب

باید مدیریت هیات های ورزشی را از افراد غیر متخصص پس بگیریم و آن را به اهلش بسپاریم.! ✍سیدرضا میرحسینی

اختصاصی همای گیلان:اگر بخواهم به زبان ساده بگویم بازگرداندن پیشکسوتان و ورزشکاران به راس هیات های ورزشی و همچنین سیاست زدایی ورزش مهمترین مسایل ورزش میباشند.

اعتقاد بنده بر این است باید مدیریت هیات های ورزشی را از افراد غیرمتخصص پس بگیریم و آن را به اهلش بسپاریم.کارکردن در عرصه های ورزشی، تخصص و عشق و علاقه میخواهد که متاسفانه در سالهای گذشته شاهد بودیم افراد غیر متخصص با سلیقه های مختلف سیاسی بر ورزشکاران مدیریت میکردند که یک تراژیدی بسیار تلخ را برای ورزش به همراه داشت. مطمئن باشید وقتی سایه سیاست و رایزنی های سیاسی بر مدیریت هیات های ورزشی حاکم باشد هیچ رشدی در رشته های مختلف ورزشی نخواهیم داشت.کسانی که حتی شرح وظایف هیات های ورزشی را نمیدانند و درست در زمان ریاست خود به ورزش علاقمند شدند هیچ وقت نمیتوانند مدیر موفقی در عرصه های ورزشی باشند، این افراد فقط باعث دلسردی قهرمانان و مربیان با سابقه ورزشی میشوند.کسانی که حتی فرصت برگزاری جلسات ماهیانه هیات را ندارند و در کمک های مالی برای اعزام تیم ها و برگزاری کلاسهای آموزشی و غیره ، کوچکترین اقدامی نمیکنند و همیشه چشمشان به کمک های اداره ورزش و جوانان است، چگونه میتوانند تحولی در ورزش ایجاد کنند؟
بروز مشکلات ورزشی در سالهای اخیر مشخص کرد افراد غیرورزشی نه‌تنها انگیزه و رمقی برای حل مشکلات ندارند بلکه با بی‌تدبیری خود عامل بروز بخش قابل‌توجهی از مشکلات ورزشی هستند. متاسفانه این مشکل در بسیاری از شهرها حاکم‌ است و معضلات ورزش هر روز بیشتر میشود.دیگر خبری از حضور پرشور ورزشی ها در فراخوان های ورزشی نیست! و دلسردی و ناکامی در ورزش هر روز بیشتر میشود. جمله ای که مدتهاست بر افکار ورزشکاران سنگینی میکند این است ، افرادی که در راس هیات های ورزشی و مدیریت ورزش حضور دارند صرفا برای خدمت به ورزشکاران ، مربیان و قهرمانان آمده اند و در هر زمان و مکانی که لازم باشد باید برای برطرف کردن مشکلات ورزشی و کمک به ورزشکاران آماده باشند و فقط به دنبال اسم ریاست هیات نباشند. تجربه سالها حضور من در عرصه ورزش باعث شده تا شناخت خوبی از مسایل ورزشی و خطراتی که ورزش را تهدید میکند داشته باشم.بنده بر این باورم علت ظهور بسیاری از مشکلات در ورزش سو مدیریت ورزشی میباشد در همین راستا، بازگرداندن مربیان، قهرمان و پیشکسوتان ورزشی به عرصه مدیریت ورزش و واگذاری هیات و اماکن ورزشی به آنها ، همچنین کوتاه کردن دست افراد غیرمتخصص از راس هیات های ورزشی باعث تحولی بزرگ در ورزش خواهد شد و همین امر باعث شور و نشاط و دلگرمی در ورزشکاران میشود.بنده در طول سالهای گذشته بارها تاکید نمودم و بازهم میگویم ، تا زمانی که ورزش به دست ورزشکاران اداره نشود هیچ اتفاق خاصی رخ نمیدهد و پیشرفتی حاصل نمیشود.ما راهی جز تقویت و میدان دادن به قهرمانان و ورزشکاران و افراد متخصص ورزشی نداریم و تا زمانی که در این راستا گام های مثبتی برداشته نشود شاهد رشد و پیشرفتی هم نخواهیم بود. ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان ورزشی که سالها در عرصه های مختلف ورزشی افتخار افرینی نمودند نیازمند تشویق و حمایت های جدی مسئولین هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.درست است مشکل مردم به ویژه جوانان فقط مشکلات ورزشی نیست، ولی چون ورزش کردن رابطه مستقیمی با سطح سلامت جامعه دارد باید به آن اهمیت دهیم . قهرمانان و ورزشکاران در میادین جهانی نه تنها باعث غرور و افتخار ملت ایران می‌شوند، بلکه بارها پرچم ایران را به اهتزاز درآوردند.
نباید فراموش کنیم، سرتاسر تاریخ ملت ایران سرشار از غرور و افتخار است.

✍سیدرضامیرحسینی
مربی و داور ورزشی استان گیلان

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …