چاپ مطلب چاپ مطلب

 با تحقق یک ونیم برابری بودجه مصوب ،شهرداری املش مبتکر طرح توسعه پایدار شهری

اختصاصی همای گیلان/شهرداری املش قبل ازاینکه ناصررنجبرسکانداراین شهرشودبه دلیل ضعف مدیریت ودرگیری ها دراین حوزه ، شرایط بسیارسختی رامی گذراند . اماتلاش ،دانش و آشتی دادن سازندگان مسکن با شهرداری واندوخته های قبلی مهندس رنجبر ، موجب گردید تا این شهرداری ، جان تازه ای به خودبگیرد وامروز شاهدمهمترین خبر در شهرداری املش می باشیم که ۲۴میلیاردبودجه شهرداری ، محقق شد این درحالی ست که بودجه ی مصوب این شهرداری توسط شورای شهر ، ۱۰میلیاردتومان بود.تحقق این حجم بودجه نشان دهنده ی تخصص وی دراین عرصه می باشدوشایدیکی ازمشکلات شهرداری ها دربخش مدیریت ، قائم به فردبودن می باشد ،بطوریکه یک شهردارمی تواندناجی شهرباشدوشهرداری دیگر در زمان دیگر موجب سقوط همین شهرگردد .با این تفاسیرگفتگویی به صورت پرسش وپاسخ با مهندس ناصررنجبر که بدون اغراق یکی ازقوی ترین وفنی ترین شهرداران استان گیلان می باشد ترتیب داده ایم که باهم آن رامی خوانیم؛
س:اقای رنجبردرخبرهاشنیدیم که خالق کاربزرگی شدیدو یک ونیم برابر بودجه مصوب رامحقق نموده اید که در نوع خود بی نظیر است. لطفا دراین خصوص توضیح بفرمایید؟
ج:شهرداری املش بابودجه مصوب ده میلیارد تومانی درسال ۹۸ کارش را شروع کرد وباتوجه به شرایط بداقتصادی، با اتکا به همدلی وهمراهی شورای محترم شهر وتلاش پرسنل زحمت کش شهرداری ، درسایه شفاف سازی وقانون مداری توانست تا پایان سال ۹۹ بودچه مصوب را با یک ونیم برابر افزایش (به عبارت ۲۴ میلیارد تومان) محقق نماید وباز براساس اصول صحیح مدیریت درآمد وهزینه توانستیم کلیه هزینه های عمرانی وجاری درطول سال را با دستگاهای مرتبط ، دربخش جاری اعم از حقوق ومزایای پرسنل وهزینه های اداری ودربخش عمرانی شامل اسفالت کوچه ومعابر شهری وهدایت آبهای سطحی، جدول وکانیو وفرش موزاییک خیابان های شهر ، زیر سازی کوچه ومحله های شهر املش براساس صورت وضعیت تایید شده از طرف واحد عمران را که به واحد مالی ارسال شده بود، تسویه نماییم ودرسال جدید این نوید را به شهروندان عزیز املشی میدهم که با سه پروژه شامل اتمام کمربندی وشروع پیاده راه شهرداری وطرح باز افرینی وادی شهر املش بااولویت فاز یک ودو که شامل محوطه مسجد شهدا وبازارچه جنب میدان شیخ بهالدین واصلاح بازار روز سه شنبه بازار درقالب باز گشایی خیابان ۲۰ متری شفیع نسب واجرای خیابان مدرس به کمربندی دردستور کار شهرداری املش میباشد.
س:اقای مهندس یکی ازاقدامات مهم شما درشهراملش ، احداث کمربندی شهر باتوجه به ملی بودن این طرح بود . درخصوص اخرین وضعیت این پروژه توضییح بفرمایید؟
ج:سوال اول راکه درمتن پاسخ دادم کمربندی املش یکی از آرزوهای دیرینه ی شهروندان بوده وقانونا بایستی توسط حوزه راهداری انجام می شد ولی بنا به تاکید شورای محترم بدلیل مطالبه شهروندان ، شروع بکار نمودیم . کاری بسیاربزرگ با ریسک بسیار بالا که در این خصوص با دومشکل مواجه بودیم هم از حیث تامین منابع
وهم با توجه به افزایش حریم کمربندی از هفده ونیم متر به بیست و دو و نیم متر و اینکه درگذشته به بعضی ها اجازه ی احداث بنا داده بودند که اینک داخل حریم بیستودوونیم واقع شده اند شهرداری بناچار بایستی تملک کند وهزینه پرداخت کند علاوه براین حریم فضای سبز هم پیش بینی شده که همه ی اینها هزینه بر است وعلی رغم داشتن حرایم ، تاسیسات زیربنایی مثل آب وبرق هم مزید برعلت بوده ، بالغ بر ۶۰۰ میلیون هزینه جابجایی تیربرق والان هم بالای یک میلیارد هم هزینه انتقال لوله نمره ۳۱۵ توسط شهرداری داده شد . همه اینها را درکنار هزینه اجرای ۱۲ میلیاردی اجرای پروژه قرار دهید ، می بینید که واقعا شروع این پروژه ملی جرات می خواهد مخصوصا وقتی دراجرا هیچ گونه حمایتی نشوی ولی فقط با توکل به خدا کار را شروع کردیم و تمام سعی ما این است که تا خردادبه اتمام برسانیم .
 س:شمازمانی که سکان شهرداری را به دست گرفتید۱۲میلیاردبدهی داشت لطفا بفرماییدالان شهرداری درچه وضعیتی قراردارد؟
ج:شهرداری املش ضمن اینکه کلیه بدهی های گذشته را پرداخت نموده ، با تلاش وکوشش وباتکیه براجرای قانون وشفاف سازی- که درابتدای حضورم به مردم قول داده بودم و واقعا اجرا کردم _ اکنون با تحقق بودجه ۲۴ میلیاردی وپرداخت کلیه بدهی های جاری وعمرانی سررسید شده ، می تواند به عنوان یک سبک مدیریت پایدار توسعه شهری درحوزه مدیریت شهری کشور ثبت شود.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد ؛ زنجیره های تامین و تولید گیلان از مهم ترین زنجیره های تولیدی کشور

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی …