چاپ مطلب چاپ مطلب

با جذب گردشگر داخلی و خارجی اقتصاد گیلان متحول خواهد شد/پگاه کاظم پور کارشناس ارشد بازاریابی گردشگری


اختصاصی همای گیلان: صنعت گردشگری یکی از مهمترین فعالیت‌ها در جهان محسوب می‌شود. گردشگری و گذراندن اوقات فراغت، رضایت از زندگی و احساس شادکامی را برای مردم جامعه به ارمغان می آورد . توسعه گردشگری در استان گیلان شاخه ای پررنگ در میان دیگر ظرفیت‌های استان به شمار می‌رود. زیرا می‌تواند علاوه بر گردش مالی که توسط گردشگر در شهر ایجاد می کند، برای مردم شهر و استان نیز درآمد مستقیم، اشتغال و مقاومت در برابر رکود اقتصادی داشته باشد . گیلان از جمله استان‌های مهم ایران به شمار می‌رود که هر سال در ایام تعطیلات نظر بسیاری از گردشگران خصوصا گردشگران داخلی را به خود جلب می کند . طبق تحقیقات به عمل آمده ، از میان عواملی نظیر دریا ، ساحل،کوه ،طبیعت زیبای گیلان و مناطق تاریخی و تفریحی بالاترین تاثیر را در جذب گردشگر دارد. طبق آمار سال ۱۳۹۷ استان گیلان در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای هفت میلیون و پانصد و هشتاد و هشت هزار گردشگر ردیف دوم جذب گردشگر داخلی را به خود اختصاص داده است. که نشان از رشد چشمگیر گردشگران به این استان می باشد علاوه بر آثار اقتصادی برای جامعه محلی در توسعه فرهنگی و اجتماعی استان نیز می‌تواند مفید و موثر واقع شود .
استان گیلان با ایجاد امکانات رفایی و زیرساخت ها برای گردشگران و همچنین طرح‌های توسعه بوم گردی در استان می‌تواند بستر مناسبی برای جذب گردشگر و اسکان انها در استان فراهم آورد . همچنین درآمد بیشتری برای جامعه محلی ایجاد کند. در حال حاضر اقدامات سازنده‌ای در این جهت توسط مسئولین محترم و دست اندرکاران استان به ویژه در بخش توسعه بوم گردی ایجاد شده و در دست اجرا قرار دارد .
گردشگری صنعتی چند بعدی است که در برگیرنده هتل ها ، مهمانسراها ، رستوران ها ،مراکز تفریحی و جاذبه های گردشگری ، سیستم های حمل و نقل و واحدهای دیگری که مجموعا گردشگری را در یک مقصد شکل می‌دهد می باشد .چنانچه بتوانیم عرصه را برای جذب گردشگری داخلی و خارجی بصورت صحیح فراهم کنیم یقینا اقتصاد استان متحول خواهد شد وتا حدودی مشکل بیکاری جوانان نیز حل خواهد شد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …