چاپ مطلب چاپ مطلب

با جضور معاون عمرانی و توسعه شهری و روستای وزارت کشور : پروژه های عمرانی شهرداری چاف و چمخاله افتتاح شد

اختصاصی همای گیلان:باحضور معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور پروژه های عمرانی شهرداری چاف و چمخاله افتتاح شد

با حضور معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور ،مدیران کل (شهری استانداری ،میراث فرهنگی وراه و شهرسازی) ،نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی ،سرپرست فرمانداری،اعضای شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله و جمعی از مسولین شهرستان لنگرود و اقشار مختلف مردم شهر چاف و چمخاله ،پروژه ها ی عمرانی این شهرداری به بهره برداری رسید.این پروژه ها عبارتند ازفازاول پروژه پارک توسکاوطرح سالم سازی دریای چا ف  هرکدام با اعتبار ۵ میلیارد تومان ونیز فازاول طرح سالم سازی بانوان در چمخاله که یک میلیارد تومان اعتبار دربرداشت .
شهردار چاف و چمخاله دراین مراسم گفت :شهر چاف و چمخاله  از معدود شهر های استان گیلان است که دارای ۱۷ کیلومتر ساحل بوده و ۱۰۰ درصد حرائم دریا ی آن آزاد است  به عرض ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر. بنابراین زمینه ایجاد توسعه ساحل و جود دارد وازاین رو فراهم نمودن زیرساخت ها را در اولویت کاری خئد قرار دادیم تا شهرداری  از محل درآمد این طرح بتواند جهت توسعه شهری برنامه ریزی نماید .
مهندس کمیل لاهوتی خاطر نشان کرد :فازاول طر ح سالمسازی بانوان چمخاله شامل امکانات ساختمان ،کمد،سالن پذیرش و سرویس بهداشتی است که امروز به افتتاح رسید و فاز دوم آن نیز حال اجرا است .
وی همچنین در خصوص پروژه گردشگری شهرداری چاف و چمخاله گفت :پروژه پارک ساحلی توسکا یکی از پروژه های گرشگری مهم است که فاز نخست آن امروز در ۳ هکتار افتتاح می گردد  .
شهردار چاف و چمخاله یاد آور شد :این پارک ساحلی کاملا با محیط زیست سازگارودر عین حال از جذابیت های لازم برخوردار بوده و در واقع مشابه سایرپارک ها نیست بلکه نوآوری شده است .وی افزود :فازاول این پروژه شامل فضای آمفی تئاتر، سالن و رستوران سنتی است که درحال اجرا می باشد  .
لاهوتی اضافه کرد :نکته حائز اهمیت این است که دراین پروژه  ازحرائم رودخانه ها کاملاٌ صیانت شده ،از ساخت وسازجلوگیری بعمل آمده  و یک پیاده راه گردشگری مناسب نیزبرای مردم  تعریف  شده است  .

 شهردار چاف و چمخاله :  ما برآنیم که چاف و چمخاله شادترین شهر ایران شود

شهردار چاف و چمخاله تصریح کرد :ما به دنبال این هستیم که شهر چاف و چمخاله را به عنوان شادترین شهرایران معرفی کنیم .
وی افزود:اعضای شورای شهر چاف و چمخاله مجموعه ای همدل وهمراهند و ما دراین شهرداری از یک تیم مدیریتی قوی، کار آمد و همدل  که همگی جوان و پای کار هستند ، برخورداریم که میتوان از آنان بعنوان یکی از آماده ترین پرسنل در سطح استان گیلان نام برد .
لاهوتی درادامه بیان داشت :در حوزه گردشگری چاف و چمخاله اقدامات خوبی در حال انجام است که ازآن جمله میتوان به ایجاد گردشگری در چاف و چمخاله و منطقه ویژه اقتصادی نام برد .
وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه این منطقه دارای مردم بسیار خون گرم و مهمان نواز و گردش پذیراست که  با جان ودل پذیرای گردشگران و مسافران هستند .

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی :تا چند سال آینده شهر چمخاله به” کیش گیلان ” تبدیل خواهد شد
درادامه این مراسم مهندس مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی چشم انداز آینده شهرچاف و چمخاله را ارزیابی نمود و گفت :تا چند سال آینده شهر چمخاله به” کیش گیلان ” تبدیل خواهد شد .وی ادامه داد و گفت :امیدواریم به پشتوانه همدلی ، همراهی و تعامل بسیارخوب مسولین شهرستان لنگرود ، در جهت ترقی آن گام های موثر برداریم .
مهندس جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه شهری وروستایی وزیر کشور بعنوان دیگر سخنران این مراسم ، پروژه شهرداری چاف و چمخاله را فوق العاده نو آورانه دانست و آن رانتیجه همگرایی و هم افزایی و همدلی شهردار جوان و پرتلاش و اعضای شورای شهر و نماینده محبوب این شهرستان و همه مسولین لنگرود دانست و از مشاهده این همه همگرایی  درمسولین شهرستان لنگروداظهار خرسندی نمود  و تصریح کرد : امروز شهرستان لنگرود دوران طلایی خورد را طی می کند .
وی همچنین خطاب به مردم لنگرود گفت :مهندس لاهوتی یکی از نمایندگان خوب درسطح کشور هستند و ایشان فقط نماینده لنگرود یا چاف و چمخاله گیلان نیستند بلکه ایشان نماینده کل کشور محسوب می شوند   .
خبرنگار زهرا رگان/باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …