چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور استاندارگیلان کلنگ آبرسانی به ۴۹ روستای اطاقورلنگروددرخرما به زمین خورد

اختصاصی همای گیلان:کلنگ زنی پروژه شهید سردار املاکی جهت آبرسانی به ۴۹ روستای بخش اطاقور با حضور استاندار گیلان، مدیرعامل شرکت آبفار استان ، نماینده شهرستان لنگرود، فرماندار،مسئولین شهرستان و جمع پرشور مردم  در روستای خرمای بخش اطاقور به زمین خورد.

5

در این مراسم لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود ضمن خوش آمدگویی خدمت استاندار  در خصوص وضعیت آب شهرستان لنگرود گفت :  خوشبختانه آبرسانی به سه شهر لنگرود ، شلمان و کومله از منبع آب سد سنگر انجام شده است و این سه شهر از آب سالم بهره مند هستند.

لاهوتی افزود : آبرسانی به روستاهای بخش جلگه ای نیز با اتصال به آب کیسم آستانه به اتمام رسیده است. هم اکنون مطالعه اولیه برای آبرسانی به ۵۰ روستای دیگر نیز به اتمام رسیده که امیدواریم با کلنگ زنی آن در این روز مبارک، در آینده نزدیک شاهد افتتاح و بهره برداری  آب سالم و کافی برای این ۵۰ روستا باشیم.

وی در دامه به وضعیت گاز شهرستان نیز اشاره کرد و گفت : خوشبختانه خط انتقال گاز به لات لیل نیز به اتمام رسیده است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات سال جاری ،عملیات انتقال خطوط  گاز به سمت خرما نیز آغاز و مردم منطقه از نعمت گاز برخوردار شوند.

نجفی استاندار گیلان نیز ضمن تبریک کلنگ زنی این پروژه به مرد منطقه،  گفت : با انجام کلنگ زنی امروز ، این انتظار از مسئولین اجرایی وجود دارد که با تلاش  و همت بیشتری در این مسیر گام بردارند که ما شاهد افتتاح این پروژه در آینده نزدیک باشیم.

استاندار گیلان اظهار داشت : ما در حوزه آبرسانی شهری، روستایی و جاده روستایی از متوسط  کشورعقب هستیم و باید با عزم و تلاشی بیشتر جهت رفع این عقب ماندگی بکوشیم.

وی ضمن قدردانی از زحمات لاهوتی نماینده شهرستان لنگرود، فرامینی مدیر عامل آبفار استان و همچنین تمام همکاران پر تلاشش در امور آبفار شهرستان لنگرود ، تصریح داشت: تمام سعی ما براین  است تا بتوانیم حقی را که در سالهای گذشته از استان ما گرفته شده پس بگیریم و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

لازم به ذکر است بیان کنم برآورد اولیه این پروژه ۵۵۰۰۰ میلیون ریال بوده است که محل تامین آن دو درصد نفت و گاز-ماده ۱۸۰ استانی و همچنین اعتبار مصوب سال ۹۲ ، ۷۴۵۰ میلیون ریال بوده است. پس از پایان این پروژه ۴۹ روستای اطاقور با جمعیت ۹۰۴۱ نفر از آب شرب برخوردار خواهند شد.

 

6 4 3

 

 

About

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …