چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور استاندار گیلان ، پروژه های شهرداری لاهیجان به بهره برداری رسید

اختصاصی همای گیلان :در اولین روز از دهه مبارک فجر ، چندین پروژه شهرداری لاهیجان با حضور استاندار گیلان و دیگر مدیران استانی به بهره برداری رسید.

فرماندار لاهیجان درمراسم افتتاح پروژه های شهرداری لاهیجان ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: بسیار خوشحالم که این توفیق به ما دست داد تا ۳۸ امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را درک کنیم و برای لاهیجان نیز بسیار مایه افتخار است که در اولین روز از دهه فجر استاندار به این شهر سفر کرده است.

احمدی با بیان اینکه پروژه هایی که افتتاح خواهد شد به همت همه مسئولین است بیان داشت: دکتر نجفی جمله زیبایی بیان کردند که حجم و میزان پروژه ها قریب پنج برابر اعتبارات عمرانی است و امروز هم پروژه های ما نیز بر همین مبناست .
وی افرود: دولت با همه کمبود ها با تفکر و تعقل توانسته خدمات خوبی انجام دهد.
احمدی اظهار داشت: دهه فجر امسال ۲۰۱طرح و پروژه را در قالب مدیریت شهری افتتاح می شود، آسفالت راه روستایی ، افتتاح دو مدرسه ، پروژه های برق ، صنعت،معدن و تجارت، آبفار ، شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی توزیع برق ، آموزش و پرورش از جمله آنها می باشد.

وی اضافه کرد: پروژه های دهه فجر ۹۵، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر تعداد ۲۴ درصد، از نظر اعتبار ۷۳ درصد و از نظر ایجاد فرصت شغلی ۳/۵ برابر افزایش داشته است.

فرماندار لاهیجان عنوان کرد:درچهارساله دوم دولت دهم ۵۴۸ پروژه با اعتبار ۱۹۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون و ۱۱۶۸ فرصت شغلی ایجاد شد، در حالی که در دولت یازدهم از ابتدا تا دهه فجر۹۵ ،۹۹۰ پروژه و طرح با اعتبار ۲۷۴ میلیارد و ۸۶۹ میلیون تومان که افزایش ۴۳ درصدی را شامل می شود و برای۳۸۵۴ نفر نیز فرصت شغلی ایجاد گردیده است.

نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر گفت: حضرت امام با ورود خودشان منشا تحولات بزرگی درجهان شدند .
نیکفر اضافه کرد: از همه کسانی که طی ۳۸ سال تلاش کردند تشکر می کنم اما آنچه امام را زنده نگه داشت حرکت در راه خدا بود .
وی افزود:ما مدیون اخلاص امام و خون شهدا هستیم و باید پاسخگوی اعمال خود باشیم و اگر در موضوعی در جهان شناخته شده ایم همه را مدیون امام و شهدا هستیم.
نیکفر اظهار داشت: شرکت گسترده مردم در مراسم تشیع شهدای آتش نشان نشان گر حضور همیشگی مردم در صحنه و قدر شناسی ملت ایران است.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در ادامه با اشاره به اینکه لاهیجان مهد دانشمندگان بزرگی است بیان داشت: پروژه های لاهیجان نیاز به حمایت دارد ، لاهیجان پایتخت بامبو کشور است اما از این صنایع حمایتی نمی شود و انتظار داریم اقدامات در خور شایسته ی مردم این شهر که شهر نمونه گردشگری جهان اسلام است انجام پذیرد.

شهردار لاهیجان در ادامه  ابتدا ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: امیدوارم همان گونه که در طول ۳۸ سال نام ایران مزین به اتقلاب اسلامی گردیده، همه مردم از برکات انقلاب همچنان بهره مند گردند.
آگشته با اشاره به اینکه مهمترین شاخص برای برنامه ریزی مدیریت شهری این بود که از پروژه محوری به برنامه محوری برسیم گفت: هدف ما ایجاد یک استراتژی خاص برا ی شهر بوده و همانطور که می دانید در حوزه اقتصادی شهر، شهرداری ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند که بهبود این وضعیت نیازمند استفاده از ظرفیت و دارایی های بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: : برای بررسی راه های استفاده از بخش خصوصی ستاد سرمایه گذاری تشکیل شد و با مشاوره از سوی دانشگاه شهید مدرس پروژه ها و پتانسیل های شهر شناسایی شد و سپس روی آن برنامه ریزی جهت سرمایه گذاری انجام شد و تبدیل به پروژه های شهری شدند.
شهردار لاهیجان افزود: همان گونه که میدانید شهر لاهیجان ، شهر چای و ابریشم است ووظیفه مدیریت شهری این است که برای برند سازی این محصولات اقدام نماید که در حال حاظر یکی از پروژه های سرمایه گذاری شهرداری لاهیجان، سرزمین چای است که در آن علاوه بر معرفی چای ، عرضه چای و شناسایی شهر نیز مورد توجه قرار گرفته است و بررسی های آن انجام شده و در حال مذاکره با سرمایه گذار این پروژه هستیم.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعاتی که مورد توجه ما قرار دارد «شهر هوشمند» است که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده و دستور داده اند تا از طریق ستاد اجرایی نسبت به هوشمند سازی شهر اقدام شود که درهمین این راستا بسته ای برای شهر هوشمند تعریف شده و قراردادی با سرمایه گذار انجام شده است که این طرح برای اولین بار در یک شهر بصورت پکیجی از خدمات به شهروندان و گردشگران ارائه خواهد شد.
آگشته در ادامه با اشاره به اینکه در بحث زباله سوز و تفکیک زباله از مبدأ در حال حاظر در بخش زباله سوز تفاهم نامه ایی امضا شده و در خصوص تفکیک زباله از مبدا طی ۵ ماه گذشته از ۱۷ هزار خانوار به ۲۵ هزار واحد از طریق بخش خصوصی تفکیک زباله از مبدا صورت گرفته ایست.
شهردار لاهیجان در ادامه بیان اشت: اولین پارک بانوان شرق گیلان تا پایان سال در لاهیجان افتتاح خواهد شد .

وی درخصوص پروژه حاجی آباد گفت: براساس استراتژی تولید و توزیع ثروت این پروژه اجرا شد که این بخش از شهر جزو مناطق کم برخوردار بوده که با تکمیل تملک از ۱۵ به ۱۸ هکتار رسیده و درآینده ایی نزدیک امیدواریم مساحت آن تا ۲۲ هکتار برسد.

آگشته با اشاره به اینکه: این منطقه دریاچه این منطقه در مساحت ۱۲هکتار و دارای ۳ جزیره می باشد که قرارداد با سرمایه گذاران انجام شده است خاطر نشان کرد: تعداد ۴ برج در این طرح پیش بینی شده که با نزدیک به یک صد و پنجاه میلیارد تومان سرمایه احداث خواهد شد.
شهردار لاهیجان سنگ فرش کوچه توکلی و کوچه برق ، پیاده روسازی خیابان شهدا و سردارجنگل، کلنگ زنی پروژه های ساماندهی غرفه های بام سبز و لوله گذاری خیابان کارگر را از جمله پروژه های شهرداری در این ایام دانست.
وی با اشاره به اینکه موصوع جزیره استخر لاهیجان یک موضوع حیاتی برای شهر و مردم لاهیجان است از استاندار خواست برای حل این مشکل ورود کند و اظهار داشت: شکوائیه ایی تنظیم شد و خوشبختانه در دادگاه بدوی نیز رای به نفع شهرداری صادر شد و تقاضا داریم تا استاندار محترم دستور تسریع در به نتیجه رسیدن آن را صادر نمایند.
آگشته همچنین به پروژه هشت بهشت اشاره و خاطر نشان کرد: لاهیجان از جمله شهرهای محله محور است که هنوز محلات در آن حیات دارندو شهرداری سنگ فرش و کف سازی و جداره سازی را برای این محلات در دستور کار قراد داده است.
خدایگانی ریاست شورای عالی استان و رئیس شورای شهر لاهیجان ضمن خیر مقدم به نماینده عالی دولت در استان گفت: همه ما انتظار دادیم که استاندار به پروژه ها سر بزنند و خوشحالیم که روز ورودامام را برای حضور در لاهیجان انتخاب کردند.
وی اضافه کرد: روزهای سختی را در ۳۸ سال گذشته پشت سر گذاشتیم، در گذشته ما را به حساب نمی آوردند ، اما امروز با اقتدار هستیم و با هدایت رهبری ، تدبیر ریاست جمهوری و دانایی وزیر امور خارجه توانستیم برجامی را امضا کنیم که همه دنیا اذعان دارند که ایران برتر از همه آنها بود .
خدایگانی با اشاره به اینکه تمام مدیران اجرایی ، فرماندار ، دادستان و… بدون اختلاف و تفرقه در حال تلاش هستند تا لاهیجان را به حقش برسانیم اضافه کرد: لاهیجان جهش خوبی داشته و مامن گردشگران شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان افزود: در لاهیجان مدیریت شهری با دوامی داشته ایم و همه یک واحد هستیم ،کارکنان خوبی داریم و حتی عده ایی ممکن است مدت ها حقوقی دریافت نکنند اما به صورت شبانه روز در حال تلاش هستند.
خدایگانی بیان داشت: چندین هتل و رستوران در لاهیجان وجود دارد، یک قنادی کوچک در لاهیجان احداث شد که ۶۰ نفر شغل ایجاد کرد ،این شهر زیبا نباید بیکار داشته باشد ما باید همه با هم متحد باشیم تا با توسعه گردشگری بتوانیم ایجاد اشتغال کنیم.

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان محمدعلی نجفی روز سه شنبه در اولین روز از دهه فجر در مراسم افتتاح طرح های عمرانی لاهیجان افزود: تلاش شده که در گیلان از فرصت برجام برای توسعه سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی استان استفاده شود.

وی اظهار داشت: طرح های دهه فجر در گیلان، حدود چهار برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

نجفی تصریح کرد: بخش دولتی در استان با حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی، شرایط سرمایه گذاری برای آنها از طریق امکانات بانکی را فراهم کرده است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با میثاقی که با مردم و شهدا بسته ایم، همه باید تلاش کنیم تا رفاه ، معیشت و زمینه ارتقای زندگی مردم را فراهم کنیم و کیفیت زندگی برای مردم را بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه داریم روستاها را آباد و امکانات زیربنایی را برای مردم ایجاد کنیم، یادآور شد: در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در کشور و گیلان افتاده و عملکرد دولت در همه زمینه ها مثبت بوده و قابل دفاع است .

وی یادآور شد: در اولین روز دهه فجر بخاطر مبارزات انقلابی و اسلامی که در کنار مردم لاهیجان داشتیم، در این شهرستان حضور یافتم تا تجدید خاطراتی نسبت به آن زمان داشته باشم.

نجفی افزود: آن زمان هدایت مبارزات انقلابی مردم لاهیجان بر عهده آیت الله زین العابدین قربانی که امروز به عنوان نماینده ولی فقیه در استان گیلان است، بود و مردم لاهیجان نیز مبارزات و تظاهرات خوبی علیه رژیم پهلوی داشتند.

وی همچنین یادی از شهید کریمی اولین فرماندار انقلابی شهرستان لاهیجان و اولین دادستان انقلاب در شرق گیلان پس از پیروزی انقلاب یاد و اظهار کرد: شهید ابوالحسن کریمی از مبارزان شاخص قبل از انقلاب بود و مبارزات این شهید در زمان رژیم گذشته از جمله برگزاری کلاس های نهج البلاغه در شهر لاهیجان بسیار تاثیرگذار بود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دهه فجر فرصتی است که به این بهانه به طرح های تحول و توسعه ای بپردازیم، افزود: کارگزاران بخصوص فرماندار و مجموعه شورای تامین شهرستان وظیفه دارند شرایط را برای تسهیل روند اجرای امور فراهم کنند و با صداقت در عمل و رفتار خود با مردم از این فرصت کوتاه خدمتی روسفید بیرون بیایند.

دکتر نجفی با بیان اینکه خوشبختانه در استان گیلان وحدت داریم خاطر نشان کرد : عملکرد دولت در تمام شاخص‌ها مثبت است و مردم نیز از فضای موجود بهره ببرند و با سماجت از طریق مدیران پیگیر باشند.

وی گفت : از نقطه نظر تجهیزات و امکانات مدارس  در گذشته سی امین استان بودیم حال اینکه امروز دست اندرکاران استان جزء چند استان برتر هستیم.

استاندار گیلان همچنین به تشریک مساعی خیرین مدرسه ساز اشاره و خاطر نشان کرد : لازم است فرمانداران جلسات مربوط به شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها را به طور منظم تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه تعامل و همفکری کارگزاران سبب می‌شود تحول و پیشرفت پدید آید، خاطر نشان کرد : با این کار مردم نیز با رضایتمندی بیشتری در روز ۲۲ بهمن حاضر خواهند شد.

گفتنی است با حضور استاندار گیلان ۱۲طرح عمرانی با حدود یکصد میلیارد ریال اعتبار که ۱۱طرح از طرح های عمران شهری لاهیجان با ۸ میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار و یک واحد آموزشی به نام غلامرضا رحمدل با تمام امکانات و اعتبار ۱ میلیارد و دویست میلیون تومان در شهرستان لاهیجان افتتاح شد.

About سردبیر

Check Also

الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سطح وسیع به شرط اختصاص بودجه

الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سطح وسیع به شرط اختصاص بودجه   رئیس سازمان سنجش کشور: …