چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور سرپرست اداره صمت لاهیجان و رؤسای اتحادیه‌های صنف مصالح ساختمانی و جوشکاران و آلومینیوم سازان؛ اولین جلسه آموزشی سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها در لاهیجان برگزار شد/

با حضور سرپرست اداره صمت لاهیجان و رؤسای اتحادیه‌های صنف مصالح ساختمانی و جوشکاران و آلومینیوم سازان؛

اولین جلسه آموزشی سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها در لاهیجان برگزار شد/

ج

سرپرست اداره صمت لاهیجان: در همه حال حامی و همراه واحدهای صنفی هستیـم ؛ از امنیت شغلی اصناف صیانت میکنیم /هدف‌گذاری ها بر کاهش فساد اقتصادی و شفافیت در نحوه واردات و صادرات کالاهاست

 

شماره تلفن ۱۲۴ داخلی ۲  برای سامانه جامع تجارت و ۱۲۴ داخلی ۲ و سپس داخلی ۴ برای سامانه جامع انبارها از سوی وزارت صمت برای پاسخگویی به سوالات فعالان حوزه اصناف و صنعت در این خصوص اعلام شده است.

جلسه آموزشی و رفع ابهامات در خصوص سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها مربوط به دو صنف مصالح فروشان و جوشکاران و آلومینیوم سازان با حضور مسئولان و کارشناسان اداره صمت در محل اتاق اصناف لاهیجان برگزار شد.
اختصاصی همای خبـر – ‌ رامیـن خوشحال سرپرست اداره صمت لاهیجان در جلسه آموزشی سامانه جامع و سامانه انبارها که جمعی از تجار و فعالان صنف مصالح ساختمانی و صنف جوشکاران و آلومینیوم سازان لاهیجان در آن شرکت داشتند گفت: با توجه به اینترنتی شدن امور اداری مختلف کشور،  آشنایی با سامانه جامع تجارت و سامانه جامعه انبارهای کشور برای فعالان حوزه اصناف امری ضروری است.رامین خوشحال سامانه های جامع  تجارت و انبار را باعث کاهش فساد اقتصادی، هماهنگی تجارت و شفافیت آن، نظارت بر صادرات و واردات کالا و جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا می‌شود.
سرپرست اداره صمت لاهیجان در این جلسه که با حضور شهریار شمس احسان،رئیس اتحادیه صنف مصالح ساختمانی و میلاد نادری رئیس اتحادیه صنف جوشکاران و آلومینیوم سازان برگزار شد تاکید داشت :ما در همه حال حامی واحدهای صنفی و صنعتی هستیم و از همینجا به فعالان اصناف اطمینان میدهم که از حقوق شما صیانت خواهد شد و هدف‌گذاری ها بر شفافیت در نحوه واردات و صادرات و جلوگیری از فسادهای اقتصادی است. 
وی گفت : ثبت نام در سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها به معنای خود اظهاری از هویت وجودی کسب و کار شماست و آقای خدمتگذار که از کارشناسان اداره صمت این شهرستان همه روزه آماده پاسخ دهی به ابهامات و کمک حال شما در ثبت و امور مربوط به سامانه خواهد بود.وی گفت: امور مربوط به این سامانه از مهمترین وظایف ما در اداره صمت و شما فعالان حوزه اصناف است تا بتوانیم همگام با سایر استانهای کشور در این خصوص گام برداریم.
میلاد نادری، رئیس اتحادیه جوشکاران و آلومینیوم سازان لاهیجان نیز در این جلسه آموزشی ضمن خوشامدگویی به حضار ، شفاف سازی در اصناف و صنعت فرایند ثبت در سامانه های جامع و انبارها را لازم دانست و گفت: تمامی کالاها در شمول سامانه جامع انبارها قرار دارند و هر لحظه باید موجودی فیزیکی انبار با موجودی سامانه انبارها برابر باشد.
در ادامه صادق خدمتگذار ، کارشناس اداره صمت لاهیجان در این جلسه آموزشی اعلام کرد شماره تلفن ۱۲۴ داخلی ۲  برای سامانه جامع تجارت و ۱۲۴ داخلی ۲ و سپس داخلی ۴ برای سامانه جامع انبارها از سوی وزارت صمت برای پاسخگویی به سوالات فعالان حوزه اصناف و صنعت در این خصوص اعلام شده است.
مطابق با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ضوابط آن، از حیث ثبت سند در سامانه های وزارت صمت بر همه کالاها (اعم از وارداتی و تولیدی) دو قانون حاکم است قانون اول شامل همه کالاها است که مطابق ماده ۶ مکرر ٢ قانون مذکور برای ثبت کالا در سامانه جامع انبارها است. قانون دوم شامل کالاهایی که علاوه بر مشمول بودن ثبت در سامانه جامع انبارها باید ضوابط اختصاصی تبصره ۴ ماده ١٨ قانون مذکور را نیز برای آنها رعایت شود، تاکید می گردد هیچ کالایی از شمول سامانه جامع انبارها معاف نیست و در هر لحظه باید موجودی فیزیکی انبار با موجودی سامانه جامع انبارها یکی باشد.
اصناف محترم برای فعالیت در این سامانه ها و اطلاع از آخرین قوانین موجود به سایت های ذیل مراجعه نمایند:
https://epe.ir  سایت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز
https://www.ntsw.ir سایت سامانه جامع تجارت
https://info.ntsw.ir سایت آموزشی سامانه جامع تجارت
https://app.nwms.ir سایت سامانه جامع انبارها

تلاش وزارت صمت بر این بوده هم از طریق نسخه وب و هم از طریق نسخه اندروید و برنامه کافه بازار، سامانه جامع انبار و سامانه جامع تجارت در دسترس کلیه فعالین تجارتی قرار گردید.علاوه بر این تلفن تماس ۱۲۴ در سایت فرعی سامانه جامع تجارت به آدرس https://info.ntsw.ir  آموزش کلیه فرآیندهای سامانه  به صورت متنی و فیلم های آموزشی و همچنین دستورالعمل های ابلاغی قرار گرفته است.کلیه فرآیندهای سامانه جامع انبار هم به صورت متنی و فیلم های آموزشی در صفحه اصلی این سامانه به آدرس https://www.nwms.ir قرار گرفته است.
سامانه های مذکور از چندین سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده اند و براساس تصمیمات سطح کلان کشور گروه های کالائی بیشتری مشمول فعالیت در سامانه جامع تجارت خواهند شد.اما در خصوص سامانه جامع انبارها براساس آخرین ابلاغیه ها کلیه کالاها مطابق ماده ۶ مکرر ٢ قانون مذکور مشول ثبت کالا در سامانه جامع انبارها است.

برای ثبت انبار، فعالین  با مراجعه به وب سایت

https://www.nwms.ir و انتخاب گزینه ثبت واحد و تکمیل فیلدهای مشخصات و سایر موارد که در فیلم های آموزشی موجود در سامانه توضیح داده شده نسبت به ثبت اولیه

انبار خود در سامانه جامع انبار اقدام و سپس با ارائه اسناد مثبته به اداره صمت شهرستان نسبت به تائید نهایی انبار توسط کارشناس اداره صمت اقدام می گردد.
در صورتی که کالای مورد عرضه فعالین تجاری مشمول الزامات سامانه جامع تجارت می باشد فعالین با مراجعه به وب سایت https://www.ntsw.ir و انتخاب ثبت نام /ثبت نام کاربران ایرانی ابتدا نقش پایه حقیقی و سپس با ورود به سامانه و گزینه عملیات پایه/بارگذاری صلاحیت ها/استعلام تاجر داخلی/ فعالیت تجاری جدید نسبت به تعیین نقش تاجر حقیقی با توجه به حوزه فعالیت و ثبت شناسه صنفی مجوز اقدام نمایند.

سومین گام برای فعالین تجاری در سامانه جامع تجارت، اضافه کردن و اتصال  انبار و یا انبارهای متعلق به واحد به سامانه جامع تجارت خواهد بود که این امر با انتخاب گزینه عملیات لجستیک داخلی/مدیریت واحدهای انبار/ افزودن انبار جدید امکان پذیر می باشد.

چهارمین گام برای فعالین تجاری در سامانه جامع تجارت، حسب الزامات قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گروه های کالائی هدف در این سامانه، تائید فاکتورهای خرید از طریق انتخاب گزینه مدیریت اسناد ورودی و و برحسب اسناد خرید ثبت شده توسط فروشنده که در این صفحه قابل رویت می باشد و تطابق با اسناد فیزیکی مورد تائید یا رد قرار گیرد.لازم  به ذکر است که مدت زمانی که امکان رد فاکتورهای خرید وجود دارد ۱۵ روز از زمان ثبت سند توسط فروشنده می باشد.

پنجمین گام برای فعالین تجاری در سامانه جامع تجارت، حسب الزامات قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گروه های کالائی هدف در این سامانه، ثبت فروش کالا می باشد و از آنجائیکه این مورد برحسب هر گروه کالائی دستورالعمل های مختلفی دارد فعالین با مطالعه دستورالعمل های موجود در سامانه نسبت به انجام این موضوع اقدام نمایند.

انتهای پیام/ همای خبـر

فاطمه پور اسمعیل

About نسرین عشقی

Check Also

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید گیلان یک قطب صنایع غذایی در …