چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور سرپرست شهرداری رشت و دو عضو از شورای اسلامی شهر انجام شد:  بازدید رسانه های مرتبط با مدیریت شهری از پروژه بهسازی لندفیل سراوان

با حضور سرپرست شهرداری رشت و دو عضو از شورای اسلامی شهر انجام شد:

 بازدید رسانه های مرتبط با مدیریت شهری از پروژه بهسازی لندفیل سراوان /

برای تثبیت دیواره سازی و تکمیل پروژه عمرانی لندفیل سراوان ۳۶۰ هزار متر مکعب زباله ریجکتی از کارخانه کودآلی مورد نیاز است و در صورت نبود این حجم ناچار به خرید مصالح هستیم که این امر مشمول زمان و صرف هزینه فراوان خواهد بود

به گزارش همای خبر – امروز پنج شنبه هفتم اردیبهشت، با هماهنگی روابط عمومی شهرداری رشت و حضور یوسف یزدانی ، کریمی کرنق و محسن سماکـچی رؤسای کمیسیونهای محیط زیست و خدمات شهری و عمران از شورای اسلامی و حضور معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت، اصحاب رسانه گیلان از پروژه عملیات بهسازی لندفیل سراوان بازدید کردند.
در این بازدید مطرح شد: زباله های انتقال یافته به منطقه سراوان که طی سه دهه گذشته به شکل غیراصولی در طبیعت رها شده بود، از آذرماه گذشته مورد ساماندهی، سم پاشی و خاکریزی قرارگرفته و عملیات لوله گذاری و هدایت شیرابه ها به حوضچه واقع در منطقه انجام گرفته است که از آنجا به تصفیه خانه هدایت خواهد شد.

یوسف یزدانی در این رابطه اظهار داشت: شهرداری وظیفه ذاتی خود در رابطه با جمع آوری زباله و سمپاشی و شن ریزی را به شکل روتین انجام میدهد و قرارداد با پیمانکار متخصص که پس از سه مرحله مناقصه انتخاب شد و از آذر ماه گذشته کار خود را آغاز کرد، برای بهسازی لندفیل سراوان و ساماندهی زباله های انباشته مربوط به سه دهه گذشته است.

سرپرست شهرداری رشت گفت: در آبان ماه ۱۴۰۱ شهرداری رشت با یک پیمانکار بومی جهت پروژه بهسازی لندفیل سراوان قراردادی یک ساله امضاء و از آذرماه گذشته عملیات اجرایی آن کلید خورد و هم اکنون پس از پنج ماه عملیات بدون وقفه و در هر شرایط جوی، شاهد پیشرفت ۳۵ درصدی و جلوتر از زمان بندی پیش بینی شده هستیم .

یزدانی گفت: به دلیل سرازیر شدن انبوه زباله در منطقه عملیات دیواره سازی در خط‌القعر منطقه نیز به ارتفاع هشت متر در حال اجراست و برای تثبیت در اجرا و جلوگیری از سرریزهای احتمالی آینده لازم است دیواره گذاری های چندگانه به صورت پلکانی در منطقه انجام گیرد و هر دیواره بعنوان حائلی جداگانه به تثبیت در پشته سازی و خاکریزی کمک کند.
در این بازدید مجموع اراضی درگیر پروژه بهسازی لندفیل ۲۲ هکتار اعلام و مطرح شد، برای تکمیل و پشته سازی و تکمیل دیواره گذاری در منطقه ۳۶۰ هزار متر مکعب زباله ریجکتی مورد نیاز است و در صورت نبود این حجم ناچار به خرید مصالح هستیم که این امر مشمول زمان و صرف هزینه فراوان خواهد بود.
وی زمان تکمیل این پروژه و زمان پایان قرارداد با شرکت پیمانکار را آبان ۱۴۰۲ اعلام کرد.

در این بازدید مطرح شد: تصمیم گیری در رابطه با ایجاد یک لندفیل اصولی در مکانی دیگر در شرح وظایف نهادهای بالادست و استانداری گیلان است.

ز انتهای پیام/ همای خبر

 

About نسرین عشقی

Check Also

حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی: عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است

حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی: عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است همای …