چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور فرماندار رشت، صورت پذیرفت؛ برپایی میز خدمت در مسجد جامع آقا سید ابراهیم(ع) سراوان

همزمان با اعیاد شعبانیه، میز خدمت به مردم با حضور فرماندار رشت به نمایندگی از استاندار محترم و جمعی از مدیران کل ادارات استان در محل مسجد جامع آقا سید ابراهیم(ع) سراوان برگزار شد.

همای خبر به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، در این رویداد که دکتر حمیدرضا امام پناهی با همراهی مدیران کل آب و فاضلاب، توزیع برق، راهداری و حمل و نقل جاده ای، منابع طبیعی، مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری و معاون بنیاد مسکن استان گیلان؛ با اشاره به دستور اکید استاندار محترم گیلان مبنی بر برپایی میز خدمت در سراوان و با هدف بررسی موانع و انجام اقدامات عملی در جهت رفع مشکلات مردم شریف این منطقه، اظهار داشت: با حل مشکل پسماند زباله در سراوان، تمامی گیلان نفس راحتی خواهد کشید.

دکتر امام پناهی با تاکید بر این نکته که دولت سیزدهم در تحقق وعده‌های خود مصمم است و اگر مشکلی درمیان باشد بی واسطه و صادقانه با مردم مطرح خواهد شد، گفت: در پی سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به گیلان و به دنبال دستورات و پیگیری‌های مقام عالی وزارت‌کشور در بازدید از سایت زباله سراوان و مساعدت و سفارشات موکد استاندار محترم، تمهیدات خوبی در راستای حل معضلات منطقه سراوان اندیشیده شده که مطمئنا در آینده اثرات مثبت کوتاه مدت و بلند مدت آن را شاهد خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به مشکلات مالکیتی بخشی از اراضی محدوده سراوان، اظهار داشت: مقرر شد طی مراحل نامه نگاری و ارائه مستندات لازم از سوی بنیاد مسکن به منابع طبیعی، در تحویل آن بخش از اراضی منطقه سراوان که در داخل محدوده طرح هادی قرار دارد، در قالب ماده ۴ به بنیاد مسکن شهرستان تسریع گردد.

دکتر امام پناهی با تاکید بر نقش مهم راه‌ها در توسعه مناطق علی الخصوص منطقه گردشگر پذیری مانند شهرستان رشت، گفت: در آینده‌ای نزدیک در مورد ترمیم، بهسازی و آسفالت بخشی از جاده سراوان به سنگر که نیاز به عملیات ترمیمی دارد، از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام خواهد شد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه آمارهای موجود نمایان‌گر‌کاهش میانگین بارش سالیانه در سنوات اخیر نسبت به گذشته و به تبع آن کاهش سطح سفره های آب زیر زمینی است، اظهار داشت: این موضوع موجب اختلال در پروسه تامین آب آشامیدنی منطقه سراوان در بعضی از ساعات شبانه روز شده است که این معضل با انتقال آب از مخزن کچا به مخزن سراوان بصورت موقت مرتفع خواهد شد.

وی افزود: در نظر است تا با انجام شبکه گذاری ۱۴ کیلومتری و انتقال آب تصفیه خانه سنگر به مخزن آب سراوان در آینده، مشکلات گریبان‌گیر مردم این منطقه در زمینه دسترسی بدون کمبود به آب شرب سالم برای همیشه رفع شود.

دکتر امام پناهی در ادامه با تشکر از پیگیری‌های دلسوزانه نمایندگان محترم شهرستان رشت در جهت حل مشکل زباله سراوان، عنوان کرد: امیدواریم در پی بازدید اعضای‌کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و مشاهده از نزدیک وضعیت اسفبار موجود، در آینده شاهد اثرات مثبت و ماندگاری در جهت رفع دغدغه مردم شریف سراوان و کل استان گیلان در این مورد باشیم.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول مدتی پیش به خواهر او تجاوز کرده

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول …