چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش؛ افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزان”زنده یاد مستشاری”ناحیه ۲ رشت

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزان”زنده یاد مستشاری” با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، مدیر کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل در محل دارالقرآن ناحیه ۲ رشت افتتاح و راه اندازی شد.

همای خبر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد فائزی در آئین افتتاح این مراسم با قدردانی ازهمت همه همکاران برای پایه گذاری این مرکز مشاوره، خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های دقیق در مراکز مشاوره استان،  توفیقات چشمگیری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی  صورت گرفته است وافتتاح این مرکز می تواند درارتقای سطح  سلامت روان دانش آموزان نقش موثری ایفا کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه یک نوجوانان باید به کارهای روزمره خودش همراه با آرامش روانی بپردازد، گفت: مشاورین در این زمینه نقش مهمی دارند و از طریق ارتباط موثر با اولیا نیز می توانند ایفای نقش کنند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین به توانمند سازی دانش آموزان در جهت زندگی بهتر اشاره کرد و افزود: باید به بهترین شکل خدمات مشاوره برای دانش آموزان در معرض آسیب ارائه گردد و این امرنیاز به فضاسازی رسانه‌ای مطلوب دارد.

در ادامه امیر تجلی نیا”مدیر کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش” ضمن تشکر از پیگیری و  افتتاح این مرکزکه بسیار ضروری است، اظهار داشت: تجهیز و فعال سازی مراکز مشاوره، مهم ترین اولویت در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه منشأ بسیاری از این آسیب ها، مشکلات مالی است، تصریح کرد:  ارائه خدمات به دانش آموزان و استفاده از همه ظرفیت ها در این مرکز مشاوره مدنظر می باشد. همچنین با حضور مشاورین توانمند و شایسته ای که در مجموعه آموزش وپرورش استان گیلان وجود دارد، می توانیم شاهد ارائه خدمات روان شناختی و مشاوره ای مطلوب به مراجعین باشیم.

    گفتنی است در این مرکز، خدمات مشاوره ای، روانشناختی، عاطفی، شغلی، تحصیلی و رفتاری به دانش آموزان ارائه می گردد. درناحیه ۲رشت،  ۵۶ هزار دانش‌آموز در ۳۳۰ آموزشگاه مشغول به تحصیل می باشند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله ازسد کشاورزی و پارک جنگلی توسکا

بازدید شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله ازسد کشاورزی و پارک جنگلی …