چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور مسئولان شهری و استانی؛ آیین رونمایی و نصب نخستین پلاک کدپستی هوشمند در بازکیاگوراب لاهیجان انجام شد

با حضور مسئولان شهری و استانی؛
آیین رونمایی و نصب نخستین پلاک کدپستی هوشمند در بازکیاگوراب لاهیجان انجام شد


پیش از ظهر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت طی مراسمی رسمی با حضور مسئولان شهری و کشوری همچون سلمان زارع منتخب مردم لاهیجان وسیاهکل، روح الله بخشی نژاد فرماندار و معاونین ، نجف نژاد بخشدار، محمد حسین هوشنگی مدیر کل پست گیلان ، رستم زاد رییس پست لاهیجان ، اعضای شورا و حبیبی مقدم دهیار بازکیاکوراب
اولین پلاک کدپستی هوشمند در بازکیاگوراب لاهیجان نصب شد.

به گزارش همای خبر _

مدیر کل پست گیلان در آیین تکمیل به روز رسانی اطلاعات اماکن روستای بازکیا گوراب اظهار کرد: روستای بازکیاگوراب اولین روستای الگویی گیلان است که عملیات بهنگام‌سازی اطلاعات اماکن آن به تکمیل شده رسیده و همزمان پروژه نصب پلاک‌های کدپستی هوشمند آن نیز در حال اجراست .

هوشنگی گفت: قانون استفاده از کدپستی و تشکیل سامانه جامع املاک با منیات رهبری در سال ۷۶ تصویب شده بود .
وی با بیان اینکه روستای بازکیاگوراب اولین روستای الگویی است که عملیات بهنگام‌سازی اطلاعات اماکن آن به اتمام رسیده و همزمان پروژه نصب پلاک‌های کدپستی هوشمند آن آغاز میشود گفت: با اجرای این طرح بالغ بر ۶ هزار ملک اعم از زمین و ساختمان با کاربری‌های متفاوت شناسایی میشود که این امر سبب خواهد شد بودجه ریزی و توزیع منابع در این روستا با بهره گیری از این اطلاعات صورت گیرد.

هوشنگی با ذکر اینکه در این روش امکان جعل در آدرس نویسی از بین رفته و نشانی ها همه دقیق خواهد بود گفت این یک روش علمی و طرحی جامع است که باید در اسرع وقت برای تمامی گیلان اجرایی شود.
وی ضمن اظهار اینکه لاهیجان شهری مهم در سطح گیلان است گفت : نباید در لاهیجان تعداد نصب کدپستی ۳۷ درصد باشد و ۱۵۰۰ معبر فاقد نام در لاهیجان داشته باشیم و لازم است این کمبود و نقص زیرساختی مرتفع گردد.

مدیر کل پست گیلان ارائه خدمات برخط، بسترسازی دولت الکترونیک، هوشمندسازی ارائه خدمات برای دستگاههای که بصورت مکان محور به ارائه خدمت می‌پردازند، برنامه ریزی‌های توسعه‌ای مبتنی بر موجودیت فعلی اماکن و ایجاد مراکز ورزشی و تفریحی با مد نظر قراردادن گستره توزیع جمعیتی را از مصادیق مهم اجرای پروژه ملی جی نف در استان دانست.

سلمان زارع منتخب مردم شهرستانهای سیاهکل و لاهیجان در این مراسم با توضیح اینکه امسال به نام سال مشارکت مردم در جهش تولید نام گرفته عنوان کرد: طرح جی. نف مشارکت فعالانه مردم در توسعه اقتصادی را همراه خواهد داشت و در صدد هستیم در راستای تحقق شعار سال و با مشارکت پست استان نسبت به برگزاری اولین نمایشگاه دائمی صنایع دستی در لاهیجان و سیاهکل با هدف ایجاد اشتغال پایدار اقدام نماییم.

در ادامه روح الله بخشی نژاد فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه ایجاد دولت الکترونیک و ارائه خدمات برخط به شهرها و روستاها نیازمند زیر ساخت است، پروژه ملی جی نف را یک زیر ساخت اساسی دانست و بر تسریع در اجرای این طرح در سراسر شهرستان تأکید کرد.

در این مراسم به طور نمادین اولین پلاک کدپستی هوشمند در روستای بازکیاگوراب نصب و رونمایی شد.
حمید حبیبی مقدم در این مراسم با ذکر اینکه بازکیا گوراب دارای ۲ هزارو ۲۰۰ خانوار است و در میان شهرهای سیاهکل، لاهیجان ، آستانه و رود بنه قرار گرفته است گفت با این اجرا می‌توان به راحتی و با یک جستجوی الکترونیکی تعداد تمامی اماکن اداری مسکونی آموزشی اورژانسی و غیره را در بازکیاگوراب ردیابی نمود و پراکندگی آنها در مناطق هوشمند شده را در دسترس داشت.

زارع نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم با ایجاد یک نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مرکز لاهیجان و هوشمندسازی این شهر بتوانیم از اقصی نقاط کشور برای فروش آنلاین و حضوری زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

رستم پور نیز ضمن ابراز خرسندی از اتمام به هنگام سازی اطلاعات اماکن در بازکیاگوراب و نصب همزمان پلاک هوشمند کد پستی این رویداد را نقطه عطفی برای این روستا دانست.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری گیلان با حضور رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری گیلان با حضور رییس کل دادگستری …