چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور مسئولان و جمعی از نانوایان؛  همایش آموزشی سامانه فروش نان در لاهیجان برگزار شد

با حضور مسئولان و جمعی از نانوایان؛

 همایش آموزشی سامانه فروش نان در لاهیجان برگزار شد

طبق مصوبات هر شهروند روزانه چهار نوبت میتواند نان خریداری کند؛ کارتخوانان های نانوایی ها قادر به خواندن کارت هدیه نیست/

اختصاصی همای خبر:همایش آموزشی سامانه فروش نان در لاهیجان با حضور آقای هادی قاسمی رییس اتحادیه،آقای کمالپورو آقای دکتر اکبری رئیس و معاون جهاد کشاورزی لاهیجان، خانم سرآمد مسئول شرکت نانینو،خانم حسینی نماینده آرد و نان فرمانداری شهرستان، بخشعلی زاده نماینده غله استان گیلان و جمعی از نانوایان شهرستان لاهیجان در سالن همایش اصناف شهرستان برگزار شد.

به گزارش همای خبـر– در این جلسه به دغدغه های نانوایی های شهرستان لاهیجان در خصوص صدور کارت برای نانوایان، عدم صدور کد رهگیری در سامانه نانیـنو، مشکلات مربوط به کشیدن کارتهای تکراری و این قبیل امور پرداخته شد.

آقای هادی قاسمی، رئیس اتحادیه نانوایان لاهیجان در این جلسه اهم مشکلات موجود در سامانه نانینو را اعلام نمود.

قاسمی مشکلاتی که نانوایان در سامانه نانینو با آن مواجهند را
-نادیده گرفتن اقتصاد نانواها و عدم ارائه نرخ‌نامه به موقع
– مشخص نبودن تعداد نان دریافتی
– کشیدن کارتهای تکراری که سبب کسر سهمیه آرد میشود
– ‌عدم صدور کد رهگیری و مشکلاتی از این دست اعلام نمود.
قاسمی گفت: سامانه نانینو تاکنون پاسخگویی مناسبی به مراجعان نداشته و مشکلات کسری سهمیه را به گردن اتحادیه و اداره غله می اندازند.
وی اضافه کرد: اکثر نانواها با نحوه کارت کشیدن و عملکرد کارت‌خوانها و تراکنش های غیر متعارف دچار مشکلاتی هستند که لازم است از سوی مسئولان سامانه آموزشهای لازم به آنها داده شود و دغدغه های آنان مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: صحیح آن است که نانوا تمرکز خود را بر بهبود کیفیت نان معطوف کند نه اینکه درگیر مشکلات مربوط به تراکنش ها شود.

وی پیشنهاد داد برای شفاف سازی سامانه نانینو کتابچه های راهنما تهیه و در اختیار نان انان قرار گیرد.

طبق مصوبات هر شهروند روزانه چهار نوبت میتواند نان خریداری کند؛ کارتخوانان های نانوایی ها قادر به خواندن کارت هدیه نیست

خانم سرآمد از مسئولان سامانه جامع نانیـنو در توضیح آموزش ورود به سامانه و رفع دغدغه های مربوط به تراکنش های نانوایان شهرستان لاهیجان گفت:
۱۴ نوع تخلف در دستگاه های کارتخوان نانوایی های مرتبط با سامانه نانینو تعریف شده است.

سرآمد توضیح داد :
🔹 هر دستگاه کارتخوان مجاز است به هر شهروند چهار نوبت اجازه خرید بدهد و نوبت های بیش از چهار بار را خطا اعلام کرده و اجازه تراکنش نمی‌دهد؛ حتی اگر شهرونـد مورد نظر از چند کارت بانکی مختلف استفاده کند نیز تراکنش بیش از چهار بار در روز برای وی امکان پذیر نخواهد بود.

🔹از ساعت ۱۲ شب تا چهار صبح تراکنش توسط کارتخوانها انجام نمی‌شود؛ از دستکاری ساعت کارتخوانها پرهیـز کنید و در صورت نیاز به تغییر ساعت حتما با پشتیبانی سایت از طریق شماره ۲۳۷۶_۲۳۷۶ تماس حاصل نمایید.

🔹 شیفت کاری و ساعات فعالیت هر واحد نانوایی بر اساس میزان فروش و فعالیت کارتخوانها تعریف میشود و نانواییها معمولا در ساعات صبح و غروب بیشترین تراکنش را دارند. سامانه نانینو بر اساس بیشترین تراکنش انجام شده توسط دستگاه کارتخوان ها داده های موجود برای هر واحد نانوایی را تعیین میکند و تراکنش های خارج از این ساعات ، ممکن است اما بعنوان تراکنش غیرمتعارف در سامانه ثبت میشود.

🔹 به هیچ وجه دستگاه کارتخوان را از محل نانوایی دور نکنیـد و در کسب و کارهای دیگر و یا نانوایی دیگر از آن استفاده نکنیـد تا ارسال داده ها به سامانه دچار اختلال نشود.

برای هر گونه جابجایی دستگاه کارتخوان با پشتیبانی سامانه تماس بگیرید.

🔹 روزهای تعطیل و یا ساعاتی که نانوایی به هر دلیل قرار نیست تراکنشی انجام دهد را با ورود به سامانه (nanino.ir) با عنوان مرخصی به ثبت برسانید تا سهمیه آرد شما در روزی که کار را تعطیل کرده اید، در روزهای دیگر به شما تحویل داده شود.
(حتما مرخصی ها را ثبت کنید تا عدم تراکنش سبب کسری سهمیه شما نشود).

🔹 هرگز بجای نایلون نان نفروشید و معادل سازی نکنید. زیـرا با اینکار مبالغ فروش نان و آرد مصرفی دچار تناقض میشود و دستگاه تراکنش نامتعارف برای شما میزند.

🔹 بعد از هر تراکنش اجازه دهیـد کارتخوان به صفحه اصلی بازگردد و پشت سر هم فشار ندهید.

🔹هر دهک تکمیل کننده یک ماه است و سنجش آن یک ماه و ده روز قبل انجام شده است.
از طریق سایت (nanino.ir) میتوانید،وارد سامانه شوید. این سامانه کاملا به روز ، آنلاین و مطمئن هر واحد نانوایی را شناسایی و مدیریت خواهد کرد.

🔹 نحوه دریافت کد رهگیری برای هر نانوایی به این گونه است که وقتی وارد سامانه میشوید ۳ منو برایتان باز میشود، منو اول مربوط به اطلاعات خریدار و منو دوم مخصوص نانوایی هاست.
در منو دوم که مربوط به واحدهای نانوایی است شماره تلفن همراه صاحب جواز نانوایی را وارد کنیـد، کد رهگیری و کد امنیت چهار رقمی به تلفن همراه شما پیامک خواهد شد.
اکنون شما یک دقیقه فرصت دارید کد ارسالی را وارد کنیـد تا مشخصات واحد نانوایی شما و آخرین تراکنش‌ها، واریز یارانه ها، روزهای تعطیلی، میزان استفاده از کارت نانوا و سایر اطلاعات موجود را به شما نشان خواهد داد.

🔹کارت مخصوص نانوا فقط به صاحب مجوز نانوایی تعلق میگیرد که میتواند یکی از بانکهای عضو شبکه شتاب باشد. این کارت میتواند در اختیار مباشر و یا فروشنده قرار گرفته و صاحبان کسب و کار میتوانند با کارت مخصوص نانوا ، برای کسب و کار خود از آن استفاده کنند.

🔹 سقف خرید توسط کارت نانوا در هر تراکنش ۱۰ هزارتومان میباشد. کارت مخصوص نانوایان در مجموع ۲۰ الی ۲۵ درصد از کل تراکنش های روز را شامل میشود.

🔹 برای خرید نان نذری نیز صاحبان نذر میتوانند توسط کارت مخصوص نانوا، یک یا دو تنور یا بیشتر نان خریده و نذر خود را ادا نمایند.
نانوایان مبلغ نان نذری را از صاحب نذر بصورت نقدی دریافت کرده و از کارت خود برای خرید نان نذری پرداخت را انجام دهند.

🔹 پیشنهاد سامانه نانیـنو به نانوایان شهرستان لاهیجان : صاحبان مجوز نانوایی میتوانند با حذف گزینه ” چاپ رول ” در سامانه از ۱۰۰ میلیون تومان بیمه درمانی تکمیلی آسیا برخوردار شوند. این امتیاز صرفا مخصوص شخص صاحب مجوز نانوایی میباشد.

🔹 صاحبان مجوزی که محل نانوایی آنها آنتن دهی لازم برای سیمکارتهای اعطایی سامانه ندارد میتوانتد با شماره ۲۳۷۶_۲۳۷۶ تماس گرفته و سیمکارت جدید دریافت نمایند. ضمنا پشتیبانهای سامانه نانینو نیز هر ۶۰روز یکبار در واحدهای نانوایی حضور خواهند داشت و قادرند سیمکارتها را به شکل رایگان تعویض نمایند.

🔹صاحبان مجوز نانوایی ها لازم است منحصرأ از سیمکارتهای ارائه شده توسط شرکت نانینو استفاده نمایند تا ضمن اتصال آسان به شبکه اینترنت رایگان دچار وقفه در کار نشوند.

🔹 توصیه سامانه نانینو به واحدهای نانوایی مجهز به مودم یا خط تلفن ثابت این است که حتما یک دستگاه بک آپ ثابت از پشتبان سامانه درخواست کنند تا اگر کارتخوان به هر دلیل غیر فعال شد بتوان تا چند ساعت واحد نانوایی را مدیریت کرد تا پشتبانها نسبت به تعمیر یا تعویض کارت خوان سیار اقدام نمایند.

🔹 به هیچ عنوان دستگاه کارتخوان را باز نکنیـد. زیرا ممکن است هولوگرام دستگاه کارتخوان در صورت باز شدن دچار اختلال شده و اطلاعات آن پاک شود.
در صورت آسیب دیدن دستگاه
کارتخوان مراتب را به پشتیبانها اطلاع داده و کارتخوان جدید دریافت کنید.

🔹 نانوایی های سنگک و بربری اگر گزینه نصفه نان در صفحه آنان فعال نیست، میتوانند به با اطلاع به پشتیبان از این امکان نیز برخوردار شوند.

خانم حسینی نماینده آرد و نان فرمانداری شهرستان نیز در این جلسه قوانیـن مرتبط با سهمیهآرد و نان تابع تقمیمات کشوری است و فرمانداری میکوشد تا با شفافیت لازم مشکلات و نارساییهای موجود،در این عرصه را حل نماید.
وی گفت: از نانوایان محترم شهرستان لاهیجان میخواهیـم صبوری پیشه کرده و اطلاعات لازم برای ثبت و دریافت کد و کارتخوان را مطالعه و نسبت به انجام آن اقدام نمایند تادر ادامه با نظم و انضباطی که در این راستا حاصل میشود شاهد توزیع صحیح نان در سطح شهرستان باشیـم.

بخشعلی زاده نماینده غله استان گیلان نیز در این همایش ، فرهنگ سازی در این حوزه را مستلزم گذشت زمان دانست و گفت: دغدغه های واحدهای نانوایی بجاست و امیدواریـم به دنبال رفع نقص های موجود در سامانه و آموزش نانوایان محترم در بخش عرضه آرد و فروش به نظم و رضایت عمومی دست یابیـم.

 

انتهای پیام /همای خبـر/ فاطمه پور اسمعیل

About نسرین عشقی

Check Also

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود/ شوراها نهادهای …