چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی؛ برگزاری جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان گیلان

مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی در این جلسه که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان برگزار شد، گفت: ما در قرارگاه عدالت تربیتی به دنبال ارتقای شاخص‌های عدالت تربیتی و کیفیت بخشیدن به این مقوله مهم هستیم.
همای خبر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، حمیدرضا خان‌محمدی در این جلسه با تشکر از حضور اعضای قرارگاه به اهمیت عدالت تربیتی و کارگروه‌های زیر مجموعه آن اشاره کرد و افزود: تعلیم و تربیت یکی از پیچیده‌ترین حوزه‌ها است و در قرارگاه این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا هر کسی نقش خودش را به خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه مناطق هدف قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب و آموزشی برابر به ترتیب شامل مناطق مرزی، عشایری، روستایی و حاشیه شهرهای بزرگ می‌ باشد، از کارگروه جاماندگان به عنوان یکی از کارگروه این قرارگاه نام برد و ادامه داد: ما باید در این خصوص دنبال مسئله محوری باشیم چرا که این موضوع یک مسئله است و باید حل شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش از کارگروه ۲۰۲۰ محله به عنوان کارگروهی که قرار است مسائل و معضلات محله‌های حاشیه‌نشین را با محوریت مدرسه حل نمایند سخن گفت و خاطرنشان کرد: در این کارگروه، مدرسه کانون فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، توسعه، رشد و پایداری می‌باشد.

وی در خصوص کارگروه مردمی‌سازی و ظرفیت‌شناسی اظهار داشت: اگر کسی بخواهد کمک حداقلی هم کند باید راهش را باز کنیم. البته باید مواظب ورود جریان انحرافی هم باشیم تا خدشه‌ای وارد نشود.

خان محمّدی با اشاره ظرفیت بالای کارگروه تولید و مهارت ادامه داد: با یک چالشی روبرو هستیم که با دانشگاه و مدرک‌گرایی، آمار بیکاران بالا می‌رود. این‌ها قطعاً کاری دست‌شان را نمی‌گیرد و صرفاً منتظر کار پژوهشی و… هستند. در حالی که در بحث تولید و مهارت مخصوصاً دانشگاه‌های صنعتی ما می‌توانند یاریگرما باشند.

وی با تأکید براینکه دانش آموزان باید در متوسطه اول بتوانند مهارتی را کسب کنند چرا که بعد از متوسطه دوم یاد دادن بعضی کارها سخت‌تر است اضافه کرد: اگر مهارت‌ها را جدی بگیریم مشکلات‌مان حل می‌شود. شاید در کوتاه مدت تهیه زیرساخت‌ها برای متوسطه اول سخت باشد اما باید امکانات و تجهیزات متوسطه دوم و هنرستان‌ها را تقویت کنیم.

مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی از کارگروه رصد و منابع انسانی به عنوان آخرین کارگروه قرارگاه مذکور که که جنبه ستادی دارد یاد کرد و افزود: یکی از کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم این است که حال معلم فرهنگیان را را به یکسری اقدامات بهتر و خوب کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سریع باید دست به دست هم دهیم این امور را پیش ببریم گفت: تهیه بانک اطلاعاتی در این خصوص بسیار مهم است.تا حالا توانستیم به لطف خدا مسائل بزرگ را در وزارتخانه حل کنیم. یکی از این اقدامات همسو کردن بیشتر کارهای نوسازی با آموزش و پرورش است چرا که هر دو از یک مجموعه هستند.

در ابتدای این نشست مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه کار جهادی یعنی کار برای دل گفت: خوشبخت‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که با درون دلشان کاری کنند.

محمّد فائزی در ادامه با اشاره به اینکه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر بر اساس سند تحول بنیادین اجرایی می‌شود گفت: یکی از راهبردهای اساسی سند تحول دولت مردمی برای ایجاد تغییرات بنیادین در حکمرانی آموزش و پرورش با محوریت مردم، فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی با راهبری و نظارت دولت است تا از این طریق دسترسی افراد جامعه و خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت تحقق یابد و همگان از نصیب آموزشی برابر برخوردار شوند.

وی به اهداف قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان اشاره کرد و ادامه داد: ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی و پرورشی رایگان و با کیفیت، افزایش مشارکت اجتماعی- تربیتی اولیاء، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیردولتی برای بهسازی آموزشی و پرورشی از جمله این اهداف است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان اضافه کرد: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در مناطق آموزش و پرورش با هماهنگی شورای آموزش و پرورش شهرستان، منطقه یا ناحیه با مسئولیت رئیس آموزش و پرورش تشکیل می‌شود و اعضای قرارگاه متناظر با قرارگاه جهادی استان ماموریت ها و وظایف را پیگیری می نمایند.

فائزی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف جهت اجرای طرح مذکور خاطرنشان کرد: در گام اول بزودی طی دعوت و جلسه با ائمه محترم جمعه استان در خصوص اجرای طرح مذکور و معرفی آن با استفاده از ظرفیت تریبون نماز جمعه صحبت خواهد شد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول مدتی پیش به خواهر او تجاوز کرده

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول …