چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور واعظی صورت گرفت، افتتاح ۱۲ طرح زیرساخت ارتباطات فناوری اطلاعات در گیلان

همای گیلان: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های مذکور اظهار کرد: ارائه اینترنت پهن‌باند به یک‌هزار و ۱۸۴ روستای استان آماده‌سازی شده است.

سیروس رضایتی به توسعه پهنای باند دیتا اپراتورها در مرکز رشت با ظرفیت ۳۰ گیگابایت در ثانیه و با ظرفیت یک گیگابایت در ثانیه در بندر انزلی اشاره کرد و افزود: امروز توسعه شبکه انتقال در مراکز آستارا، بندر انزلی، لاهیجان، لوشان، رشت، تالش و رامسر با ظرفیت E1  ۱۵۳۲۱۶ و ایجاد مسیر پشتیبانی ارتباطات ملی در مسیر مراکز «رشت ـ بابل۱»، «رشت ـ بابل۲»، «رشت ـ تبریز۲» و توسعه و تکمیل زیرساخت برق در مراکز آستارا، رشت، بندر انزلی، لوشان، تالش و لاهیجان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه ملی فیبرنوری گیلان در مسیرهای «رشت ـ لوشان ـ قزوین» به طول ۹۲ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: توسعه شبکه ملی فیبر نوری آستانه‌اشرفیه به طول ۳۶ کیلومتر، توسعه‌بخشی  transport در بیش از ۱۱۰ نقطه، توسعه شبکه نسل سوم تلفن همراه به تعداد ۱۰۳ ایستگاه و توسعه شبکه نسل چهارم تلفن همراه در پنج ایستگاه از جمله طرح‌های افتتاحی با حضور واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از افتتاح پروژه‌های توسعه‌بخشی RNC و BSC در سه نقطه و افتتاح و توسعه مراکز خدمات مشترکان ایرانسل در شهرهای رشت، بندر انزلی، آستارا، لاهیجان، فومن و لنگرود خبر داد و بیان کرد: امروز توسعه شبکه نسل ۳ در شهرهای رشت، چابکسر، رودسر، ماسال، منجیل، املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، بندر کیاشهر، بندر انزلی، فومن، اسالم، آستانه‌اشرفیه، آستارا، فومن، تالش، کلاچای، خمام، خشکبیجار، کوچصفهان، لوندویل، لشت‌نشاء، رحیم‌آباد، رضوانشهر، رستم‌آباد، رودبار، سنگر، شلمان و صومعه‌سرا راه‌اندازی شده است.

رضایتی به راه‌اندازی و توسعه شبکه نسل ۴ در شهرهای رشت، چمخاله، فومن، بندر کیاشهر، منجیل، ماسوله، رودسر، بندر انزلی، لنگرود، لاهیجان و صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: احداث و راه‌اندازی سایت BTS نسل سوم تلفن همراه در چهار ایستگاه، خدمات مخابراتی فروش عمده به میزان ۵۰ هزار پورت و راه‌اندازی و توسعه ارائه خدمات پورت پرسرعت اینترنت در ۲ مرکز مخابراتی به ظرفیت ۳۹۲ پورت با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گیلان انجام شده است.

وی متذکر شد: ۱۲ طرح زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با ۴۰۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده است.

//فارس

About سردبیر

Check Also

شهردار سیاهکل گفت: تمام تلاش ما این است تا پایان فصل گرما بیش از ۱۰۰هزارمترمربع از معابر خاکی شهر سیاهکل با ارزش ریالی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان آسفالت شود

شهردار سیاهکل گفت: تمام تلاش ما این است تا پایان فصل گرما بیش از ۱۰۰هزارمترمربع …