چاپ مطلب چاپ مطلب

“با حضور پره‌های صیادی در دریای خزر؛ فصل صید ماهی در گیلان آغاز شد

“با حضور پره‌های صیادی در دریای خزر؛

فصل صید ماهی در گیلان آغاز شد

 

مدیرکل شیلات استان گیلان از آغاز فصل صید پره‌های صیادی در گیلان خبر داد و گفت: در راستای اجرای سیاست‌های تشویقی و با هدف ارج نهادن به خدمات پره‌هایی که در بازسازی ذخایر و تکثیر طبیعی مشارکت داشتند، این صیادان تورهای خود را ۵ روز زودتر و از امروز در آب پهن می‌کنند.

 

کوروش خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه فصل صید به طور معمول از مهرماه آغاز و تا اواسط فروردین سال بعد ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به مصوبات کمیته مرکزی مدیریت صید سازمان شیلات ایران در سه استان ساحلی شمال کشور صید پره‌های صیادی به طور رسمی از ۲۵ مهرماه آغاز می‌شود و تا اواسط فروردین سال بعد ادامه خواهد داشت البته خاتمه صید هم توسط کمیته مرکزی مشخص شده و ما هم به صورت لازم‌الاجرا به پره‌ها ابلاغ می‌کنیم.

 

مدیرکل شیلات گیلان تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های تشویقی و با هدف ارج نهادن به خدمات پره‌هایی که در بازسازی ذخایر و تکثیر طبیعی مشارکت داشتند، در این استان فصل صید برای این فعالان ۵ روز زودتر و از امروز آغاز می‌شود.

 

وی با اشاره به فعالیت ۴۶ تعاونی پره فعال در استان گیلان، افزود: در دوره صید و فعالیت این تعداد پره‌ در نوار ساحلی دریای خزر از آستارا تا چابکسر بیش از ۴ هزار صیاد مشغول به کار می شوند.

 

خلیلی با اشاره به اینکه در فصل گذشته صید، با احتساب کیلکا و ماهیان استخوانی بیش از ۱۰۵۰۰ تن انواع ماهی از دریای خزر توسط صیادان گیلانی استحصال شد، تصریح کرد: سهم  ماهیان استخوانی از این میزان ۶ هزار تن بود و بیشترین میزان صید ماهی کفال و سفید بود.

مدیر کل شیلات استان گیلان با اشاره به دو روش صید فعال و غیرفعال گفت: صید پره، روش صید غیر فعال است یعنی در این نوع از صید، ماهی دیده نمی شود و تور در دفعات مختلف در آن مسیر کشیده  و اگر گله‌ ماهی در آن ناحیه وجود داشته باشد داخل تور می‌افتد.

 

وی در خصوص روش صید فعال تصریح کرد: در این شیوه با توجه به سیستم‌های الکترونیک صید، گله ماهی را می‌بینیم و سپس اقدام به توراندازی می‌کنیم که صید کیلکا از این جمله است

About مدیر خبر1

Check Also

اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان برگزار شد

اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان برگزار شد     اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *