چاپ مطلب چاپ مطلب

با شرکت روسای مراکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان های کشور ؛ آموزش بررسی روش‌های توانمندسازی زندانیان آزادشده برگزار شد

راه کارهای توانمند سازی زندانیان با هدف ایجاد اشتغال برای زندانیان آزاد شده با حضور  مدیر کل اقدامات حمایتی ، مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات زندان های کشور، رییس دادگستری انزلی و مدیرکل زندانهای گیلان برگزار گردید.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان گیلان،دوره آموزشی راه کارهای توانمند سازی زندانیان با هدف ایجاد اشتغال برای زندانیان آزاد شده و خانواده ایشان با حضور مدیر کل اقدامات حمایتی ، مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات زندان های کشور، رییس دادگستری انزلی و مدیرکل زندانهای گیلان برگزار گردید.

در این دوره ۲ روزه با شرکت روسای مراکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان های کشور که میزبانی اداره کل زندان های گیلان است، مباحثی مانند برنامه‌های حمایتی، کاربرد سامانه‌های نرم افزاری در هدایت شغلی و تبیین اولویت‌های سازمان زندان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر کل زندان‌های گیلان با تاکید بر لزوم اجرای اقدامات حمایتی با هدف کاهش آسیب‌ها برای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها در دوران حبس و حتی بعد از آزادی، گفت: گره گشایی از مشکلات زندانیان و خانواده‌های آن‌ها و فعالیت مددکاری به عنوان حامی و مشاور برای میانجی‌گری از جمله‌ی این اقدامات است.

رضا محمدی اصل افزود :اقدامات حمایتی با هدف کاهش آسیب‌های مددجویان و خانواده آنان در دستور کار است که به نوعی تکمیل‌کننده چرخه اصلاح‌ و تربیت مددجویان، چه در دوران حبس و چه بعد آزادی آنان از زندان است.

دائی مدیرکل اقدامات حمایتی زندان‌های کشور هم در این دوره گفت: آموزش و اشتغال برای گروه هدف و تامین نیازهای خانواده‌های آن‌ها از جمله اقدامات مهم است ،و دفتر اقدامات حمایتی چتری برای گروه هدف می باشد

وی اساس و فلسفه مددکاری، گره‌گشایی از مشکلات و دستگیری از زندانیان و خانواده آنان در دوران حبس و حتی پس از آزادی مهم دانست،و مددکاران را حامی، راهنما و مشاور زندانی و خانواده بیان داشت و اقداماتش را در نقش میانجی‌گر، رنگ‌وبوی نیکوکاری و یاری‌گری عنوان کرد .

وی افزود: خیران در اجرای اقدامات حمایتی در خصوص زندانیان و خانواده‌های آن‌ها نقش بسیار موثری دارند.

نادر اکبری رییس دادگستری بندر انزلی هم در اجرای این دوره گفت : اصلاح و تربیت زندانیان مهمترین مأموریت سازمان زندان‌هاست که تلاش می‌شود این امر به نحو احسن انجام شود.

اکبری افزود:معتقد هستیم که ایجاد اشتغال در زندان‌ها باعث اصلاح و تربیت زندانیان می‌شود، و اشتغال زایی نیز کلید توانمندسازی و بستری برای بهبود زندگی نیازمندان در ابعاد مختلف است.

رضایی مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات زندان های کشور در این همایش در خصوص بهینه سازی و افزایش ظرفیت سامانه ها درراستای بهبود ارتباطات مخصوصا ارتقای زیر ساخت ها برای چابک سازی و تسهیل و تسریع در وظایف مددکاران به جهت ارایه تسهیلات بی وقفه برای خانواده زندانیان مواردی را عنوان و بیان کرد، باید با بروز بودن اطلاعات و دانش کاربران د ر راستای اولویت های سازمانی گام های ارزنده ای برداشت .

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …