- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

با صدور رأی دادگاه شکارچی پلنگ در رودبار نقره‌داغ شد

شکارچی ۳۰ ساله و متخلف یک قلاده پلنگ نادر در ارتفاعات رودبار با رأی دادگاه این شهرستان به دو سال حبس تعزیری، ۵۰ میلیون ریال جریمه و منع از اقامت و حمل سلاح در رودبار محکوم شد.

به گزارش همای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس [1] از رشت به نقل از اداره کل محیط زیست گیلان، از آنجا که بزه شکارچی متخلف از سوی دادگاه محرز و مسلم دانسته شد و با انطباق عملش با ماده ۱۲ قانون شکار و صید و نیز مواد ۲۳، ۱۹ و ۲۷ قانون مجازات اسلامی، شعبه ۱۰۱ بدوی دادگاه عمومیدادگستری رودبار، شکارچی متخلف ۳۰ ساله، چوپان، باسواد، اهل و ساکن معدن سنگرود شهرستان رودبار بدون سابقه کیفری را به تحمل دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.

با توجه به نحوه و چگونگی، نوع، زمان و مکان شکار و اینکه پلنگ موصوف از گونه‌های نادر و کمیاب و حفاظت شده بود، نامبرده به منع از اقامت در شهرستان رودبار و نیز منع از حمل سلاح به مدت دو سال ملزم و محکوم شد.

همچنین مبلغ ۵۰ میلیون ریال جریمه ضرور و زیان در حق دولت از وی اخذ شد.

اداره کل محیط زیست گیلان ضمن قدردانی از دستگاه قضایی به خاطر برخورد قاطعانه با متجاوزان به طبیعت و حیات وحش، به متخلفان هشدار می‌دهد که یگان حفاظت محیط زیست گیلان با همراهی و کمک گروه‌های غیر دولتی مدافع محیط زیست همواره هوشیار و آماده برخورد با متجاوزان و متخلفان عرصه‌های محیط زیست گیلان است.