چاپ مطلب چاپ مطلب

با هماهنگی شهردار رشت و همراهی اعضای شورای اسلامی؛ رسانه های گیلان از پروژه های عمرانی شهر رشت دیدار کردند

با هماهنگی شهردار رشت و همراهی اعضای شورای اسلامی؛

رسانه های گیلان از پروژه های عمرانی شهر رشت دیدار کردند

فاز اول پروژه بزرگ رینگ ۹۰ متری رشت، به موازات احداث تقاطع های غیر هم‌سطح و پروژه ژ۵ بزودی وارد فاز اجرایی میشود

صبح امروز پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ رسانه های گیلان با هماهنگی و همراهی شهرداری رشت و اعضای شورای اسلامی از پروژه های عمرانی در دست احداث سطح شهر رشت دیدار کردند.

همای خبر –  رحیم شوقی در این بازدید که شامل بازدید از پروژه های غیر هم‌سطح در دست اجرا و روند اجرایی کانال ژ ۵ بود اعلام کرد: طی تفاهم نامه اخیر شهرداری با شرکت سفیدرود و تملک های انجام شده از سوی شهرداری بزودی فاز اول احداث رینگ ۹۰ متری در حدفاصل میدان گیل تا مسکن مهر رشت از اعتبارات داخلی شهرداری رشت وارد فاز اجرایی میشود.

شهردار شوقی در این بازدید با اشاره به پیشرفت مطلوب ۵ تقاطع غیرهمسطح در سطح شهر اعلام کرد: همدلی و همراهی اعضای شورای اسلامی و مدیریت شهری موجب شده که رشت شاهد اتفاقات خوبی باشد که امید است در آینده نزدیک با بهره برداری از تقاطع های غیرهمسطح و بازگشایی برخی معابر شهری،بتوانیم تا حد زیادی معضل ترافیک شهری را برطرف سازیم.

شهردار رشت گفت: اجرای فاز اول این رینگ طی ۳ ماه آینده توسط شهرداری رشت آغاز خواهد شد،اما با توجه به حجم این پروژه نیاز است که وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای فاز دوم آن ورود کند.

شوقی در بازدید از پروژه ژ۵ “شهید سلیمانی ” اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه های مدیریت شهری محور ژ۵ است که طی مساعدت دادستان محترم مرکز استان و رئیس کل دادگستری و طی هماهنگی و تفاهم نامه ای با آب منطقه ای گیلان با در اختیار قرار دادن زمین در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفت.

وی ضمن قدردانی از امور مالیاتی و پلیس راهور استان در راستای همکاریهای لازم جهت اجرای پروژه ها عنوان کرد:این مسیر در راستای حل گره های ترافیکی شهر به طول ۴/۲ کیلومتر از روبروی هلال احمر “جاده انزلی ” آغاز شده،به سمت پیل دارن، پستک و در نهایت به جاده پیربازار ختم خواهد شد.

شوقی با تاکید بر اینکه تمام پروژه ها با اعتبارات داخلی شهرداری رشت اجرا شده افزود:پروژه ژ۵ اکنون با پیشرفت ۴۰ درصدی همراه است و امید است طی ۵ ماه آینده به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک برود.

شوقی خاطرنشان کرد: دو تقاطع غیرهمسطح دیگر هم در میدان فرزانه و توشیبا در دستور کار شهرداری رشت است که در تلاش هستیم در آینده نزدیک پس از اخذ مجوزات لازم با مساعدت دستگاه های مرتبط، عملیات عمرانی آنها را آغاز کنیم.

شهردار رشت در ادامه با اشاره به اجرای پارکینگ های طبقاتی در سطح شهر بیان داشت: دو قطعه زمین در پل بوسار و میدان بسیج خریداری شده که مقدمات کار برای جذب فراخوان انتخاب پیمانکار اغاز شده است.

About نسرین عشقی

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان: تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز …