چاپ مطلب چاپ مطلب

با یک تلفن شهروندصومعه سرا رئیس محیط زیست این شهرستان تغییر کرد

همای گیلان:در حالی که صبح امروز مهندس برجی، مدیرکل محیط زیست گیلان مهمان یک برنامه رادیویی بود، اتفاق جالب و البته قابل تاملی رخ داد.

download (1)

قضیه از این قرار است که یکی از شهروندان از صومعه سرا طی تماس تلفنی اعلام می کند که یک جغد را که ظاهرا بیمار است در روستای خود پیدا کرده و در خانه از این پرنده نگهداری می کند.

این شنونده می گوید که به محیط زیست شهرستان زنگ زده که برای گرفتن جغد مراجعه کنند و با گذشت چند روز کسی توجهی به وضعیت حیوان ندارد.

مهندس برجی مدیر کل محیط زیست استان گیلان که درباره حفظ حیات وحش و وضعیت آلودگی های دو رودخانه زرجوب و  گوهر رود درمرکز استان توضیح می داد،‌ در این برنامه در رادیو با صراحت  می گوید: “با تشکر از این هم استانی عزیز اعلام می کنم اگر محیط زیست شهرستان با وجود تماس تلفنی برای نجات جغد مراجعه نکرده باشد،‌ رئیس محیط زیست شهرستان همین امروز از مسئولیت خود برکنار است.”

هنوز چند ساعتی از این گفتگو نمی گذشت که خبرگزاری فارس از معرفی رئیس جدید سازمان حفاظت از محیط زیست صومعه سرا خبر می دهد!

شاید کمتر کسی فکر می کند، برجی این چنین به حرفی که در رادیو زده پایبند بوده و تنها در فاصله چند ساعت ضمن تخقیق در خصوص صحت این خبر، مدیر کل محیط زیست صومعه سرا را بنا به گفته خود از مسئولیتش برکنار کند.

در هر حال علی رغم انتقاداتی که به عملکرد محیط زیست گیلان وجود دارد، این حرکت مدیر کل محیط زیست استان گیلان حکایت از آن دارد که وی و زیر مجموعه اش با اقتدار و بدون تعارف  نسبت به مسئولیت هایی که براساس قانون دارند،‌ بسیار متعهد و دلسوز هستند و اگر کسی در این مسیر کوتاهی کند،‌ چشم پوشی نخواهند کرد.

امید است این صراحت برجی بتواند عامل بازدارنده ای در خصوص سایر معضلات زیست محیطی استان گیلان باشد./خزر آنلاین

About سردبیر ارشد

Check Also

“دیدار استاندار گیلان با رئیس کل دادگستری استان گیلان به مناسبت هفته قوه قضائیه

“دیدار استاندار گیلان با رئیس کل دادگستری استان گیلان به مناسبت هفته قوه قضائیه استاندار …