چاپ مطلب چاپ مطلب

بخشداردیلمان:خدمات رسانی دراین بخش در دولت تدبیر وامیدبی سابقه است/راه جدیدبرای کارخانه سیمان دردست احداث

اختصاصی همای گیلان:آمارها حاکی از آن است که بخش دیلمان و پیرکوه شهرستان سیاهکل تنها در دو فصل بهار و تابستان پذیرای میلیون ها توریست از اقصا نقاط کشور می باشد.

4889(Yekta)
برای آگاهی از خدمات ارائه شده در این بخش، خبرنگار همای گیلان گفتگویی با بخشدار دیلمان ترتیب داده که از نظر شما عزیزان می گذرد.
حسین یکتا ابتدا ضمن تشکر از همدلی وهمزبانی حاکم بین نماینده مجلس وفرماندار شهرستان ومردم، کارهای صورت گرفته در دولت تدبیر وامید را بسیار ارزنده ارزیابی کرد وافزود: بسیاری از زیر ساخت ها برای توسعه این بخش فراهم آمده وطی سالهای آتی شاهد شکوفایی دیلمان خواهیم بود.
۱۲ روستا گاز دار۱۹روستا در دست اجرا
وی در خصوص گازرسانی دیلمان اظهار داشت: درصد بهره مندی خانوارهای روستایی بخش دیلمان از نعمت گاز ۵۸/۹ در قالب ۱۲ روستا و ۵۸۱ خانوار می باشد و ۱۹ روستا در دست طراحی و ۲۶ روستا نیز در دست برنامه قرار دارد.
وی افزود: ۱۵۹ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز مرحله اول بود که ۶ درصد بهره مندی در پایان مرحله اول ۰۸/۲۵ میلیارد ریال بوده است.
راه اسپیلی به کارخانه سیمان آسفالت می شود
بخشدار دیلمان در ادامه با ورود به حوزه راه روستایی افزود:از جمله اقدامات ما در حوزه راه روستایی
احداث جاده جدید از کارخانه سیمان به لاریخانی به طول ۱۶/۵ کیلومتر است که ماشین های سنگین تردد می نمایند که در حال حاضر به مقدار ۸ کیلومتر بسترسازی صورت گرفته و مابقی در حال احداث می باشد که این امر موجب گشته که دیگر کامیونها ازداخل روستاهایی همچون گولک، میکال، لیه و داخل شهر تردد نَنَمایند و این پروژه انشاءالله در سال ۹۵ به اتمام خواهد رسید.
یکتا یکی از اقدامات مؤثر در بخش راه روستایی را آسفالت جاده اسپیلی به کارخانه سیمان خواند که با پیگیری های مکرر فرماندار و نماینده مجلس شورای اسلامی به زودی انجام می گیرد که این جاده توسط کامیونهای حمل سیمان تخریب گشته است که این پروزه تا پایان سال ۹۴ انجام خواهد پذیرفت.
آسفالت ۶۴ کیلومتر راه های روستایی
وی افزود: یکی از اقدامات قابل تحسین دولت تدبیر و امید عدم تعطیل پروژه های عمرانی باتوجه به وضعیت تحریم کشور بود که در بخش دیلمان کارهای شایان توجهی انجام شده و یا در دست اقدام است که از آن جمله می توان به آسفالت ۶۴ کیلومتر راه روستایی با اعتبار چهارده میلیارد و چارصد میلیون تومان اشاره کرد که در این زمینه کار آسفالت دو روستای پش و سیاه خانی انجام گرفته و روستاهای تکام و نوروز محله در حال انجام می باشد.
و بقیه نیز در نوبت آسفالت قرار دانرد.
بخشدار دیلمان سپس به پروژه های انجام گرفته در زمینه آب روستایی در سال ۹۳ پرداخت و گفت: ساخت مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در چاکرود- آبرسانی در روستاهای بنه زمین ،پیرکوه علیا و سفلی، ملامحله، کلاک، گرماور، گولک و میکال، به مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال (۱۵۰ میلیون تومان) و لوله گذاری روستای چمچال و کلاک به طول km3 به مبلغ ۱۱۰۰ میلیون ریال از اقدامات ما در حوزه آب روستایی بوده است. بخشدار دیلمان آنگاه پیرامون پروژه های در دست اجرا در حوزه آب روستایی اظهار داشت:لوله گذاری به طول سه کیلو متر از کلاک به میکال برای رفع مشکل آب ، لوله گذاری روستای کلاک به طول یک کیلومتر، لوله گذاری روستای چمچال به طول ۵/۲ کیلومتر و ترمیم مخزن بتنی و چشمه و آبرسانی به روستاهای لرده، وسمه جان بالا و پائین و یَسَن مجموعاً به طول ۱۳ کیلومتر و لوله گذاری و ساخت استگاه پمپاژ جمعاً به میزان ۹۷۰۰ میلیون ریال اعتبار در دست اجرا می باشد.
بهره مندی مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی
حسین یکتا در ادامه با اشاره به اقدامات این بخش در خصوص آب شهری یادآور شد:
مبلغ ۵/۱ میلیارد تومان جهت مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی دیلمان هزنیه شده است و برای اصلاح شبکه آب شهری دیلمان و اسپیلی از محل تملک دارایی ها ۵/۲۲ میلیون مصوب شده بود که ۵/۱۷ میلیون تومان تخصص یافته است. ضمن آنکه حفر چاه دیملان نیز بدون تأمین اعتبار شروع بکار نموده است.
وی سپس به اقدامات این بخش در حوزه برق پرداخت و گفت: در سال ۹۳ مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان برای نصب ترانس و احداث شبکه شهری و۶۰ میلیون تومان هم در قسمت روستایی هزنیه گردید و در ۶ ماهه اول سال ۹۴ نیز جهت تأمین برق روستایی ۳۰ میلیون تومان و برای تأمین برق شهری ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.
بخشدار دیلمان در پایان از پیگیری های نماینده پرتلاش و فرماندار معزز قدردانی نمود.

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …