چاپ مطلب چاپ مطلب

بخشدار اطاقور: امادگی کامل در جهت احیای صنعت پرورش کرم ابریشم راداریم

 همای گیلان، بخشدار اطاقور در جلسه بررسی مسائل ومشکلات صنعت نوغانداری وپرورش کرم ابریشم که باحضور مسوولین این صنعت در سطح کشوری ،استانی ، شهرستان لنگرود ومسولین ادارات ونهادها و سازمانهای بخش اطاقور ودهیاران وشوراهای اسلامی این بخش درمحل سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد ابتدا نسبت به مسائل هموطنان سیل زده ابراز تاسف وهمدردی کرد واظهار داشت :در حادثه تلخ و ناگواری که که برای مردم حادثه زده کشور رخ داده با کمک دهیاران و اعضای شورای بخش به ویژه مردم خیر منطقه اطاقور بیش از صدمیلیون وجه نقدی جمع آوری و اهداگردید.

شیرزاد روشن سپس به مسئله معیشتی مردم اشاره کرد وگفت :از دهیاران محترم خواهشمندم برای افزایش سطح درامد ووضعیت معیشتی به مردم کمک کرده و تعامل لازم راداشته باشند.

بخشدار اطاقوردر ادامه درخصوص ضرورت احیا صنعت نوغانداری و پرورش کرم ابریشم دربخش اطاقور گفت :درجلسه ای که با اعضای محترم شورای بخش داشتیم این مسئله را متذکر شدیم که اگر روستایی از پرورش کرم ابریشم محروم است ،این انگیزه لازم را ایجاد کنیم یا اگر روستایی به صنعت نوغانداری مشغول است اما هیچ طرح و برنامه ای ندارد به تشویق ادامه رونق این صنعت بپردازیم.

بخشدار اطاقور خاطرنشان کرد:امروز در بخش اطاقور آمادگی کامل درجهت احیا ورونق صنعت پرورش کرم ابریشم راداریم.

وی سپس خطاب به دهیاران وشوراهای اسلامی حاضر درجلسه یادآورشد:حتی لازم است علاوه برروستای حوزه خودتان به روستای مجاوری که دارای درخت توت هستند نیز اطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا ما بتوانیم از این محصول بهره برداری کنیم واین صنعت رادوباره احیا نماییم.

شیرزاد روشن بابیان اینکه آمادگی کامل برای جابه جایی تخم نوغان دربخش اطاقور وجود دارد اضافه کرد: با تعامل وهمکاری ریاست محترم اداره نوغان ،جهاد کشاورزی و منابع طبیعی آمادگی کامل برای جابه جایی تخم نوغان راداریم.

وی افزود: اگر بحث اطلاع رسانی به مردم در راستای احیا صنعت نوغانداری وپرورش کرم ابریشم درسطح استان صورت گیرد طبیعتا شرایط مطلوب تر خواهد شد.

نماینده عالی دولت در بخش اطاقور گفت: اگر به تاریخچه نوغان و نوغان داری وپرورش کرم ابریشم رجوع کنیم برمی گردیم به قدمت چهار هزارو پانصد سال پیش

وی افزود: امروز بااینکه کشورهای چین و هند درتلاش برای رونق این صنعت هستند اماکشور ماهم جایگاه مطلوبی در این زمینه دارد .

بخشدار اطاقور تصریح کرد: در استان گیلان بیش از ۴۰درصد ابریشم تولید می شود که این امر میتواند یک موفقیت برای استانمان گیلان باشد.

بخشدار اطاقور در پایان این جلسه به مسئله دامداران پرداخت وبه ارائه بیمه خدمات تامین اجتماعی آنان اشاره کرد وگفت: دامداران اگر پروانه بهره برداری ارائه دهند با کمک ادارات محیط زیست ، دامپزشکی و منابع طبیعی طبق یارانه ای که دولت پرداخت میکند و امتیازات دامداری که برای دامداران صورت گرفته
درسال جدید میتواند باکمترین درصد بیمه شوند.

وی از دهیاران وشوراها خواست تا دراین زمینه اطلاع رسانی نمایند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …