چاپ مطلب چاپ مطلب

بخشدار خمام: اعتبارات عمرانی بخش خمام در سالجاری نسبت به سال گذشته حدود ۵۰درصد افزایش داشته است


همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر ۱۰۶پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵۶میلیارد تومان در بخش خمام با حضور فرماندار،مسؤولین شهرستان رشت ،بخشدار و مسؤولین بخش خمام افتتاح شد وبه بهره برداری رسید.

اختصاصی همای گیلان،دکتر رضا مهدوی،بخشدار خمام در حاشیه این مراسم طی گفتگویی با خبرنگار ما گفت: اعتبارات پروژه های عمرانی بخش خمام در سالجاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (دهه فجر سال ۹۷) ۴۹/۱درصد افزایش پیدا کرده یعنی یک ونیم برابر رشد داشته است.

بخشدار خمام خاطرنشان کرد: ۸۰درصد از پروژه های عمرانی خمام دولتی بوده و فقط ۲۰درصد از آنها به بخش خصوصی مربوط میشود که این نشان از همت والای دولت دارد و اعتبارات ملی واستانی ازمحل تملک به بخش خمام اختصاص داده است.
– وی بابیان اینکه بخش خمام از لحاظ پتانسیل بالا جهت جذب اعتبارات دریک سال مالی اخیر حتی نسبت به برخی از شهرستانها پیش روتر بوده، افزود:این برجستگی خاص بخش خمام ناشی از قدرت بالای منطقه و پتانسیلهای بالقوه آن است که قابلیت تبدیل شدن آن را به شهرستان را بیشتر میکند که امیدواریم با پیگیریهای فرماندار محترم درآینده نزدیک شاهد ارتقاء این بخش به شهرستان وتوسعه همه جانبه آن درسطح استان باشیم.
√ مهدوی درادامه سخنان خود پروژه های دهه فجر خمام را برشمرد و خاطرنشان کرد: پروژه های قابل افتتاح بخش خمام در دهه مبارک فجر شامل پروژه های گردشگری، عمرانی، خدمات، بخش خصوصی، جهاد کشاورزی، توزیع برق، صندوق کارآفرینی، آب و فاضلاب، مسکن محرومین، آسفالت روستایی و … با اعتباری بالغ‌بر ۵۵ میلیارد و ۷۷۸ میلیون تومان میباشد که امروز شاهد افتتاح آن در سطح شهر و روستاهای بخش خمام بودیم.

وی سپس مجتمع آبرسانی به ۱۱ روستای خمام با نام «سایت بیج» و لوله‌گذاری و آبرسانی روستاهای لات و گاه‌شماری را ازدیگر پروژه‌های مهم بخش خمام دانست که در دهه فجر امسال با حضور مقام‌های عالی‌رتبه کشوری و استانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

بخشدار خمام اضافه کرد :پروژه‌های دهه فجر امسال برای ۲۳۲ نفر در بخش خمام اشتغالزایی ایجاد کرده است.

مهدوی درادامه از احداث مجتمع سیتادیوم به‌عنوان بزرگترین مرکز تجاری و تفریحی شمال کشور در زمینی به مساحت ۵ هکتار با ۸۴۰ هزار مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ‌بر ۷۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در روستای اشکیک خبر داد که هم اکنون درحال اجرا بوده و با مرتفع شدن برخی‌از مشکلات، شمع‌کوبی آن به طول ۳۰ متر در زمین انجام شده و با افتتاح آن تا ۲ سال آینده برای بیش‌از ۱ هزار نفر به صورت مستقیم و حدود ۳ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

این مقام مسوول خمام درپایان یادآور شد: در بخش خمام در دهه فجر امسال علاوه بر ۱۰۶پروژه عمرانی شاهد اجرایی ۷۸برنامه های متنوع فرهنگی،ورزشی،اجتماعی در بخشهای مختلف توسط ارگانها ی مختلف بودیم.

 

گزارش:زهرا رگان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …