چاپ مطلب چاپ مطلب

بخشدار خمام: با تصویب هیات دولت، خمام به دوبخش و ۴ دهستان تبدیل خواهد شد

بخشدار خمام طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار همای خبر وهمای گیلان با اعلام اینکه در سال ۹۸ به همت دولت تدبیر و امید ، مجموعه استانداری، پیشنهاد شهرستان شدن خمام از طریق استانداری به وزیر محترم کشور ارسال گردید تصریح کرد:

در سال ۹۵ بر اساس سرشماری، ۵۵ هزار نفر جمعیت خمام براورد شد و در سال ۹۹ جمعیت خمام چه در حوزه روستایی و شهری به بالای ۶۰ هزار نفر رسید .


وی افزود: خوشبختانه با توجه به جذاب بودن خمام برای سکونت چه در حوزه روستایی و یا شهری ، جمعیت شهری حدود ۲۵ هزار نفر و جمعیت روستایی ۳۵ هزار نفری واین شانس شهرستان شدن خمام را دو چندان کرد.
** خمام دارای پتانسیل و ویژگیهای منحصر به فرد است که ، توانست به شهرستان تبدیل شود. ***

بخشدارخمام با اشاره به اینکه از لحاظ تقسیمات کشوری این رتبه حایز اهمیت است، اظهار کرد:

خمام دارای پتانسیل و ویژگیهای منحصر به فرد است که به دلیل مرزی بودن بخشی از آن ،جز مصوبه سیاستهای قانون تقسیمات کشوری است که توانست به شهرستان تبدیل شود.
رضامهدوی با بیان اینکه سالها نمایندگان ادوار گذشته و فعلی فرمانداران،بخشداران و مسئولان محلی در بحث شهرستان شدن خمام همت کردند،تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید بحث شهرستان شدن خمام به جد پیگیر شد و سال گذشته تلاش وزیر محترم کشور ،استاندار محترم ، فرماندار محترم و بخشدار به جهت طرح در کمیسیون سیاسی ، دفاعی دولت با حضور ۷ وزیر محترم مصوبه شهرستان شدن خمام اخذ شد .
وی افزود: با فراهم شدن مقدمات کار طی هفته گذشته این امر محقق شد و وزیر کشور طی ماه آینده طبق قانون ، شهرستان شدن خمام را به استانداری محترم ابلاغ خواهد کرد و استانداری محترم تصمیمات لازم را در خصوص شهرستان شدن خمام اتخاذ خواهد کرد.
##رخ دادن مهمترین اتفاق درتاریخ خمام دردولت تدبیروامید##

دکتر رضا مهدوی با بیان اینکه ما خدمتگذار و خادم مردم هستیم تصریح کرد:
اقدامات ارزنده ای برای این بخش محقق شد.
وی افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای خمام در زمینه اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و سیاسی، سبب شده تا بتوانیم اقدامات مفید تری در زمینه اخذ بودجه و تسهیلات برای توسعه پایدار منطقه داشته باشیم تا بتوانیم به عنوان یک شهرستان بین دو شهرستان بزرگ رشت و انزلی ، نقش موثری در کاهش جمعیت شهرستان بزرگی چون رشت را داشته باشیم.

***توسعه پایدار در حوزه شهرستان،باعث رونق و رفاه اجتماعی خواهد شد .***
وی با اشاره به اینکه با اقدامات اولیه و ثانویه بتوان توسعه پایدار را به خمام برگرداند اظهار کرد:
توسعه پایدار در حوزه شهرستان،باعث رونق و رفاه اجتماعی خواهد شد .

دکتر رضا مهدوی با بیان اینکه خمام با ابلاغ رسمی ، دارای دو بخش(مرکزی و چوکام)خواهد شد،تصریح کرد:پس از ارتقای خمام به شهرستان، بخش چوکام، با دهستان فرشکی چوکام و اشکیک و بخش مرکزی با دهستان های چاپارخانه و کته سر شهرستان خمام معرفی می شوند.
وی افزود:بالا محله چوکام به شهر و شهر خمام هم مرکز شهرستان تبدیل می شود.
بخشدار خمام با اشاره به اینکه تبدیل خمام به شهرستان از خواسته های به حق مردم منطقه می باشد افزود:خمام با حدود ۶۰ هزار جمعیت دارای ۴۴ روستای تابعه و دو بخش مرکزی و چوکام است.
خبرنگار عطیه نصرتی

با کانالذهمای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور رئیس گروه پیشگیری و …