چاپ مطلب چاپ مطلب

بخشدار سنگر: همدلی و وحدتی که در بحران برف دیدیم یادآورفداکاری های ایام جنگ بود/ اتحادیه نانوایان به وعده خود در خصوص دو گانه سوز نمودن نانوایی ها اقدام ننموده است

اختصاصی همای گیلان:بخشدار سنگر در گفتگوی اختصاصی با همای گیلان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه بیان داشت: ابتدا برخود واجب می دانم از استاندار،مدیران استان، نمایندگان و کلیه مسئولین که توانستند بحران برف اخیر را به خوبی مدیریت نمایند، همچنین از رسانه ها به خصوص همای گیلان که بدون چشم داشت و با تعصب نسبت به استان ،اخبار و تلاش خادمین مردم را منعکس نمودند تشکر می کنم.

رحیمی افزود: بی تردید اینجانب و تمام اعضای ستاد بحران خود را خادمین مردم میدانیم و از آغاز بارش برف پیوسته تلاش نمودیم تا کمترین مشکلی برای مردم و شهروندان ایجاد نشود.

همدلی و وحدتی که در بحران برف دیدیم یادآورفداکاری های ایام جنگ بود

وی خاطر نشان کرد :   در بحران برف صحنه هایی مشاهده می کردیم  که نشان دهنده تپیدن قلب مسئولین برای مردم بود و همدلی و وحدتی که وجود داشت بی شباهت به فداکاری های ایام جنگ نبود. مثلا ٌ ساعت ۱ بامداد دهیار یکی از مناطق ما در مسیر رشت به سنگر،با وجود سرمای شدید ،با یک دستگاه تراکتور در حال بازگشایی بود و همچنین عزیزان راهداری که بدون وقفه درحال خدمت بودند و هزاران بار باید از آنها تشکر و قدردانی نمود . .

حداقل قطعی برق را در سنگر داشتیم

بخشدار سنگر در خصوص دلیل حد اقل قطعی برق دراین بخش گفت: یاری خداوند و صبر مردم سنگر از طرفی و تعویض سیستم های فرسوده توزیع برق از سوی دیگر- که طی ۳ سال اخیر با همکاری دهیاران و اداره برق بخش سنگر در روستاها انجام شده بود – و هرس شاخه های درختان دلایلی بوده که موجب گردید  قطعی برق دراین ایام  به حداقل برسد.

وی در خصوص راه های این بخش اظهار داشت: چندین نقطه مشخص شده بود و ماشین آلات ازقبل مستقر گردیده بودند ، همچنین شرح وظایف برای حضور دستگا هها و ماشین آلات در مسیرها تعیین گردیده بود و خوشبختانه با وجود عبور شاهراه های اصلی از بخش سنگربا یاری خداوند و صبر مردم توانستیم این بحران را پشت سر بگذاریم .

رحیمی اضافه کرد: بحران پیشامدی است که بصورت ناگهانی رخ می دهد و طبیعتا موجب بوجود آمدن شرایطی می گردد که برطرف کردن آنها  اقدامات اساسی و فوق العاده می طلبد که هدف این اقدامات کاهش و کنترل و رفع بحران است وموفقیت در حل آن موجب آرامش مردم وبازگشت امور به شرایط قبل از بحران می گردد که خوشبختانه  درسنگر این اتفاق افتاد.

شناسایی بیماران و زنان باردارقبل ازبحران برف جهت خدمات رسانی

بخشدار سنگر اضافه کرد:  تلاش شد تعدادی از بیمارانی که حال وخیمی داشتند ونیز بانوان باردار، توسط مرکز بهداشت و با کمک دهیاران، پیش از آغاز برف شناسایی و به مراکز درمانی ومکان قابل دست رس منتقل گردند..

وی در خصوص شناسایی نقاط ضعف و کمبودها در بخش سنگر پس از بارش برف اظهارداشت : با توجه به وسعت ۳۳۰ کیلومتری بخش سنگر  قطعا درخصوص ماشین آلات سنگین و برف روب مشکلاتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین در اصلاح و نوسازی شبکه های فرسوده توزیع برق ، هرس درختان و استفاده از ظرفیت های دهیاران نیز باید اقدامات تکمیلی  صورت گیرد.

 اتحادیه نانوایان به وعده خود در خصوص دو گانه سوز نمودن نانوایی ها اقدام ننموده است

رحیمی با اشاره به اینکه نانوایی هارا مجهز به موتور برق نمودیم و در طول بارش برف نانوایی های بخش باز بوده و در حال پخت نان بودند، افزود: با توجه به وجود ۱۰۴ نانوایی در این بخش تنها ۸ نانوایی دوگانه سوز شدند که انتظار داریم اتحادیه نانوایی ها، مخصوصاٌ آقای کامران پی حتماٌ  در این راستا اقدام نمایند  تا بخش اعظمی از نانوایی ها به دوگانه تبدیل شوند و این بحث امروز نیست بلکه ۸ سال است که این بخش در حال پیگیری این طرح می باشد.

بخشدار سنگر در خصوص ایجاد چاله ها در خیابان هاپس از بارش برف گفت: در حال مکاتبه هستیم تا بتوانیم در راستای ترمیم جاده ها اقدام نمائیم، ضمن اینکه شهرداری سنگر هم اعلام آمادگی کرده که در صورت دریافت قیر رایگان تا پیش از عید نوروز نسبت به ترمیم مناسب جاده ها اقدام نماید .

رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه بخش سنگر ۳۳۰ کیلومتر وسعت جغرافیایی دارد اذعان داشت : این بخش دارای ۳ دهستان و ۴۰ روستا می باشد که  سراوان با بیش از ۷ هزار جمعیت بزرگترین روستا  و جوکول بندان با بیش از ۱۰۰ نفر جمعیت، کوچکترین روستای ما می باشند.

وی خاطر نشان کرد : جمعیت بخش حدود ۶۰ هزار نفراست که ۸۵ درصد از جمعیت در روستاها سکونت دارند وسنگر دارای  ۱۱ هزارو ۷۳۰ هکتار اراضی کشاورزی و شالیزار می باشد .

ارتقای گاز رسانی از ۱۳ روستا به تمام ۴۰ روستا  

نماینده دولت دراین بخش با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی انجام گرفته ،بیان داشت:در ۳ سال قبل که این مسئولیت را بر عهده گرفتم تنها ۱۳ روستای ما دارای گاز بودند که با بهره برداری از پروژه های گاز در این بخش در دهه فجر سال ۹۵ توانستیم به بخش سبز تبدیل شویم و تمام ۴۰ روستای ما با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان ، از نعمت گاز برخوردار شدند..

وی در ادامه با بیان اینکه ۲ مرکز بهداشت در شهر سنگر وجود دارد و در روستاها نیزمراکز بهداشت فعال می باشند، اظهار داشت: در حوزه بهداشت انصافا اقدامات بزرگی توسط دولت انجام گرفته که در این راستا مراکز بهداشت بخش سنگر هم تجهیز و نوسازی شدند..

رحیمی با اشاره به اینکه در حوزه راه نیز اتفاقات خوبی رخ داده و شاخص آسفالت در بخش سنگر ۵۶ درصد می باشد اضافه کرد: تعریض راه اصلی سراوان _سنگر_ کوچصفهان که از آرزوهای مردم این منطقه بود با تلاش استاندار و نمایندگان از هر سو ۳ متر تعریض گردید و روکش آسفالت و ساخت ۳ پل برای این جاده در حال انجام می باشد، ضمن اینکه اتوبان مسیر سیاهکل به سنگر نیز در حال تکمیل می باشد و انتظار داریم پل آن به زودی برای تردد وسایل نقلیه آماده شود

احیای اخلاق سیاسی بزرگترین دستاورد دولت روحانی

وی همچنین با بیان اینکه در کل کشور پروژه های عمرانی بسیاری با تلاش دولت در حال انجام است، بیان داشت: دولت در بسیاری از زمینه ها  من جمله حوزه گاز رسانی ،سلامت ،راه سازی و…دست آوردهای بزرگی داردکه  احیای  اخلاق سیاسی در کشوراز مهمترین آنها می باشد.

بخشدار سنگر در خصوص وضعیت شرکت ها و شهرک صنعتی بخش سنگر گفت: خوشبختانه روح تازه ای در شرکت هایی که دچار مشکل بودند دمیده شد و سرمایه گذاران با علاقه مندی ورود نمودند که درهمین راستا شرکت های بسیاری که تعطیل شده بودند مجددا بازگشایی و فعال شدند.

رحیمی در خصوص اقدامات خود طی مدت ۳ سال از شروع به کار در بخش سنگر افزود: گازرسانی به تمامی روستاها، تهیه و بازنگری طرح هادی ، پیگیری و حمایت برای احداث وراه اندازی اماکن توریستی و گردشگری،  پروژه های راه ، تجهیز و احداث مراکز بهداشتی، ایجاد و احداث ساختمان دهیاری ، ایجاد فضای مناسب برای تمامی گروه های سیاسی ، برگزاری جشنواره های مختلف برای شادی و نشاط مردم،  برگزاری مسابقات ورزشی، نشست با گروه های سیاسی مختلف از جمله اقداماتی بود که در این مدت در راستای خدمت به مردم انجام داده ایم ..

بخشدار سنگر در خصوص عدم بهره مندی مناسب استان گیلان از ظرفیت های گردشگری اظهارداشت: ما باید نگاه توسعه ای داشته باشیم، سودآورترین و امن ترین سرمایه گذاری در صنعت توریست و گردشگری می باشد، ما نعمت های بسیاری داریم ومی توانیم با حداقل استفاده و با حفظ محیط زیست  و توجه به منابع طبیعی ،  از این نعمت ها استفاده بهینه کنیم .

رحیمی خاطر نشان کرد: ایجاد بسترهای مناسب و زیرساخت های لازم برای رسیدن به توسعه در بخش گردشگری از ضروریات است .

رسانه همای گیلان به جهت  نظم و صحت اخبار مندرج قابل اعتماد است

بخشدار سنگر در پایان ضمن بیان اینکه هر پروژه ای که انجام میشود ایجاد اشتغال را همراه خواهد داشت افزود: ازهمه رسانه های  استان گیلان، بخصوص  رسانه همای گیلان که به جهت  نظم  و صحت اخبار مندرج قابل اعتماد بوده و همواره رفیق وهمراه ما می باشد تشکر و قدردانی می نمایم ./باکانال همای خبر همراه شوید

 

 

 

 

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …