چاپ مطلب چاپ مطلب

بخشدار لشت نشاء خبر داد: آغاز‌عملیات اجرایی طرح تفکیک زباله از مبدا در بخش لشت نشاء

بخشدار لشت نشاء با بیان این مطلب که مشکلات زیست محیطی پیش آمده از ناحیه سایت زباله سراوان  بهترین هشدار برای یادآوری ضرورت اتخاذ و اجرای تصمیمات عاجل و ضربتی در راستای مدیریت پسماند می باشد، اظهار داشت: از امروز شاهد آغاز طرح تفکیک از مبدا زباله در بخش لشت نشاء خواهیم بود.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس جهانبخش جم در جلسه هماهنگی اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا بخش لشت نشاء که با حضور اعضای شوراهای اسلامی و بهورزان خانه های بهداشت برگزار شد با اشاره به اینکه تاکنون در بحث تفکیک زباله برخورد اجرایی موثر و ادامه دار صورت نگرفته، اظهار داشت: بر اساس نظریه کارشناسان نخستین و در عین حال مهمترین کار در زمینه مدیریت پسماند و مقابله با اثرات منفی زباله، تفکیک از مبدا می باشد.

وی با بیان اینکه اگر امروز از همگرایی و اراده مسئولین و مردم در امر مدیریت پسماند و تفکیک زباله استفاده نشود، در آینده متحمل اثرات نامطلوب و تبعات زیست محیطی بیشتری خواهیم شد، افزود: هم افزایی اراده مسئولین و عزم همگانی بوجود آمده در مردم، بهترین ضامن موفقیت طرح تفکیک از مبدا و مدیریت پسماند می باشد.

وی ادامه داد: با اجرای موفق این طرح، دهیاران و اعضای محترم شوراها خواهند توانست تا از محل صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های حمل و دفع زباله، در زمینه اجرای پروژه های عمرانی بهره گیرند.

بخشدار لشت نشاء با اشاره به آغاز اجرای سه مرحله‌ای طرح تفکیک از مبداء زباله در لشت نشاء، خاطرنشان کرد: در گام نخست، با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، پایگاه های بسیج، مدارس، نصب بنر، پخش تراکت و مراجعه حضوری به درب منازل نسبت به آگاهی رسانی و آموزش مردم اقدام خواهد شد.

وی افزود: در مرحله دوم اجرای طرح، سطل‌های زباله از سطح روستاها جمع‌آوری و اجرای دقیق برنامه‌ ریزی ها برای تحویل زباله‌های تجدیدناپذیر و بهداشتی توسط دهیاران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مهندس جم اظهار داشت: گام سوم و نهایی اجرای این طرح را ارائه همزمان بسته های تشویقی و تنبیهی، در هماهنگی کامل با مجموعه فرمانداری، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تشکیل خواهد داد.

گفتنی است در ادامه این جلسه یکی از فعالین اجتماعی و محیط زیستی، مطالبی در خصوص آموزش شیوه‌های صحیح تفکیک از مبداء زباله های تر و خشک بیان و برای همکاری با دهیاران در امر آموزش به خانواده‌ها اعلام آمادگی نمود.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …