چاپ مطلب چاپ مطلب

بخشدار مرکزی سیاهکل اقدام به برگزاری دوره بوم گردی برای متقاضیان و دهیاران خود نمود

اختصاصی همای گیلان، بی شک یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین، خانواده ها و جوانان معضل بیکاریست. مشکلی که منشاء بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی است. به راستی استان گیلان به دلیل موقعیت ممتاز و بی بدیل خود نباید مشکل بیکاری را با خود یدک بکشد. تنها زمین های حاصلخیز، باغات چای و اقلیم پرباران و مناسب برای کاشت برنج می تواند بسیاری از تولیدات داخلی کشور ما را تامین کند. اما خرده مالکی، عدم امنیت شغلی کشاورزان، نداشتن برنامه برای بیمه درمانی و بازنشستگی کشاورزان، واردات بی رویه، نبود امکانات رفاهی در روستاها، تمرکزخدمات رسانی در شهر و عدم توجه به منزلت اجتماعی تولیدکننده در زمان های ماضی باعث شد تا اولا حال و روز زمین های کشاورزی ناخوش شود و به ویلابدل گردد و در ثانی جوانان زندگی در شهر را به زندگی در روستا ترجیح دهند. همین عامل موجب بیکاری، کم شدن تولید و نابسامانی های زندگی اجتماعی گردید. در چنین وضعیتی دولت روحانی و شخص دکترسالاری تصمیم گرفت برای درآمدزایی و اشتغال مردم چاره اندیشی کند و بوم گردی را مطرح نماید و در این خصوص به فرمانداران و بخشداران نسبت به این موضوع تاکید داشته باشد و در این راستا همه شهرستانها و بخش ها فعال گردند. بخش مرکزی سیاهکل با مدیریت سیده زهرامیراعلمی بخشدار مرکزی دستور استاندار را مدنظرخود قرار داد و تلااش های زیادی در این راستا نمود
و در حال حاضر بیش از ۹۰متقاضی بوم گردی در قالب مرمت و احداث خانه و مجتمع اقامتی درخواست های خود را به بخشداری ارائه نموده اند.
لذا این بخشداری به منظور اشتغال زایی و کارافرینی برای دهیاران و متقاضیان روستایی طی یک تفاهم نامه با اداره فنی حرفه ای شهرستان سیاهکل و لاهیجان از ابتدای سال ۹۷ اقدام به برگزاری دوره های اموزشی کارافرینی و بوم گردی نمود که این امر با توجه به تاکید استاندار محترم در خصوص حفظ معماری و فرهنگ گیلانی در بحث بوم گردی و جذب توریست بیش از پیش در دستور کار بخشداری مرکزی قرار گرفت و برای اولین بار در گیلان بخشداری مرکزی اقدام به برگزاری دور بوم گردی به صورت تقریبا رایگان برای متقاضیان و دهیاران خود نمود.
در این دوره بیش از ۴۰نفر شرکت داشته اند و در جلسه پایانی طبق هماهنگی هایی که با بخشدار خمام بعمل آمد از روستاهای گردشگری خمام بازدید شد.
البته این کار حاصل نمیشود مگر با همکاری ارگان های زیربط ازجمله محیط زبیست .منابع طبیعی .مخصوصا بنیاد مسکن و کلیه اعضای کار گروه که با تلاش بیشتر و با نظر تسهیل در فرایند کار اقدام نمایند تا انشاا…به نتیجه مطلوب دست یابند.
لازم به ذکر است این بخشداری به جهت امید به آینده و تشویق روستاییان به حفظ شغل کشاورزی با برگزاری جلسات متعدد با دهیاران و مدیرکل صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان نسبت به معرفی این بیمه اقدام نموده است.
در این طرح بیمه اجتماعی روستاییان به کشاورزی به عنوان یک شعل نگاه کرده و در ازای پرداخت ۲۷۰تا ۴۸۰هزار تومان در سال بیمه می نماید.
تا بعد از مدت مشخص از خدمات این بیمه که شامل بازنشستگی و مستمری بگیری می باشد، استفاده کند.
در ضمن اعمال قانون ماده ۴برای زمین های کاربری مسکونی در روستا ها توسط بنیاد مسکن و منابع طبیعی از مطالبات مردم این بخش می باشد.

 

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد شهردار لاهیجان‌ از آغاز نخستین جشنواره …