چاپ مطلب چاپ مطلب

بخشدار مرکزی سیاهکل درجلسه کارگاه آموزشی بین دهیاران شناسایی قابلیت ها و پتانسیل هایی روستاها واشتغالزایی را جزء مهمترین اهداف این بخشداری عنوان کرد

اختصاصی همای گیلان:بمنظور هماهنگی و همکاری در راستای وظایف قانونی و تعامل با دستگاههای اجرایی ، کارگاه آموزشی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان سیاهکل با حضور فرماندار و اعضای شورای تامین و جمعی از روسای ادارات شهرستان برگزار گردید.

بخشدار مرکزی سیاهکل ضمن خیر مقدم به حاضرین و بیان فرآیند تشکیل پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی اظهار داشت : تشکیل هیئت رئیسه شورا  و تبیین وظایف و اختیارات قانونی آنان و تعیین تکلیف دهیاران در روستاهای بالای ۴۰ خانوار از جمله اقدامات بخشداری مرکزی در شروع کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستاها می باشد.

تشکیل کارگاه های آموزشی برای شوراها

خانم مهندس میراعلمی در ادامه با اشاره به تشکیل جلسات و کارگاه های آموزشی توسط این بخشداری عنوان کرد : با توجه به بروز رسانی و اصلاح برخی از قوانین و دستور المعل ها ، بخشداری مرکزی به برگزاری چند جلسه توجیهی و آموزشی شوراها تحت عناوین کارگاه آموزشی و توجیهی با دستگاههای اجرایی ، کارگاه های  آموزشی اشتغالزایی و کارآفرینی ، آشنایی با قوانین و مقررات ساختمان و مراحل صدور پروانه ، قوانین و آئین نگارش صورت جلسات و وظایف شوراها اقدام نمود که ماحصل این جلسات آشنایی بیشتر شوراهای اسلامی با قوانین و مقررات این دوره از عضویت شوراها بود.

توسعه روستاها از طریق صندوق توسعه ملی

وی افزود : بخشداری مرکزی با نظر به اینکه رویکرد  و برنامه ریزی دولت دوازدهم در بحث توسعه روستاها، اقداماتی در خصوص جذب اعتبارات از طریق صندوق توسعه ملی در جهت افزایش اشتغالزایی در روستاها صورت داده است که امید است در آینده نزدیک این حرکت اقتصادی  در راستای فرامین مقام معظم رهبری و  سیاست های دولت محترم تدبیر و امید  به ثمر بنشیند.

صدور پروانه ساختمانی بصورت الکترونیکی

وی یا اشاره به اجرای طرح سیماک در بخش مرکزی سیاهکل گفت: بخش مرکزی سیاهکل این افتخار را دارد که از نخستین بخش های استان باشد که  با اجرای طرح سیماک اقدام به شروع فرآیند های صدور پروانه ساختمانی بصورت الکترونیکی نماید .

بخشدار مرکزی سیاهکل با بیان اهمیت در خصوص مسایل زیست محیطی اظهار کرد : با توجه به اهمیت محیط زیست و احساس خطر در آینده نه چندان دور ، بخشداری مرکزی با مصوبه شورای بهداشت در خصوص آلودگی منابع زیرزمینی و رودخانه ها با الزام در اجرای سپتیک تانک های فاضلاب در منازل جدید الاحداث روستایی  گام برداشت که امیدوارم که این طرح در آینده از ایجاد خطرات زیست محیطی در حوزه بخش مرکزی  جلوگیری نماید.

شناسایی قابلیت ها و  پتانسیل هایی روستاها

خانم مهندس میراعلمی در ادامه این کارگاه آموزشی از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست تاهم   مشکلات وهم  قابلیت ها و  پتانسیل های روستاها را شناسایی نموده تا با اجرای مصوبات در راستای قوانین و مقررات گام بردارندو پیگیری های لازم را نسبت به رفع موانع  و آینده نگری در خصوص توسعه روستاها معمول دارند.

در ادامه این نشست میراعلمی از حاضرین خواست تا نسبت به رعایت مواردی  همچون دقت در ثبت دفتر و فرم صورتجلسات ، تشکیل جلسات شورا همراه با تنظیم صورتجلسات ونیز تعیین زمانبندی جلسات و ابلاغ آن به دیگر اعضا و ارسال  آن به بخشداری مرکزی جهت طرح در کمیته انطباق ، تلاش و اهتمام داشته باشند.

بخشدار مرکزی سیاهکل اذعان داشت : عدم تشکیل جلسات و همچنین عدم ارسال صورتجلسات  به بخشداری تخطی از قانون خواهد بود و  شوراهای اسلامی حتما در خصوص تعیین زمان تشکیل جلسات و ارسال صورت جلسات  آن بر اساس قوانین و مقررات گام بردارند .

 استفاده بهینه ازمدارس فاقد دانش آموز 

میراعلمی در پایان ضمن تاکید مجدد  بر همکاری دهیاران حوزه بخش مرکزی و تلاش آنها در خصوص ایجاد  اشتغال زایی در روستاها و پیگیری اجرای مصوبات و دستورالعمل ها بیان داشت : دهیاران می توانند از پتانسیل های روستاها بهره ببرند و در این مسیر باید از امکانات روستاها علی الخصوص مدارس فاقد دانش آموز  در روستاها استفاده بهینه کرد.باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …