چاپ مطلب چاپ مطلب

بخشی نژاد ، فرماندار لاهیجان در جلسه تجلیل از خبرنگاران عنوان کرد: نقد مشفقانه و شفاف و تبادل آرام افکار ، از وظایف مهم رسانه در دنیای امروز است/

بخشی نژاد ، فرماندار لاهیجان در جلسه تجلیل از خبرنگاران عنوان کرد:

نقد مشفقانه و شفاف و تبادل آرام افکار ، از وظایف مهم رسانه در دنیای امروز است/
نقش رسانه در جهان امروز گسترده و تاثیرگذار است

سلمان زارع،  نماینده لاهیجان و سیاهکل :
کنترل واردات چای ، تعیین نرخ تضمینی برنج و حذف ارز ترجیحی را هدف‌گذاری کرده ایم /

زارع :الحاق روستای پاشاکی از لاهیجان به سیاهکل تقاضای مردم آن روستاست

روح الله بخشی نژاد در جلسه تقدیر از خبرنگاران که با حضور مسئولانی چون نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندهی سپاه و رئیس اطلاعات ، معاونان فرماندار، اساتید دانشگاه و جمعی از رسانه های گیلان در محل دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار به رسانه های گیلان نقش آنان در اطلاع رسانی و همراه سازی افکار عمومی گسترده و تاثیرگذار عنوان کرد.

اختصاصی همای خبر(گیلان) – وی گفت: یکی از وظایف رسانه عصر کنونی، نقد مشفقانه و شفاف و تبادل آرام افکار است.

بخشی نژاد گفت:  منظور از قلم آزاد در رسانه بی قید بودن و سوک استفاده از جایگاه نیست و آسیب شناسی در این عرصه باید توسط نهادهای نظارتی انجام شود.
وی خبرنگار و رسانه را به مثابه راننده ای دانست که جمعیتی را با خود همراه ساخته و حفظ سلامت روان همراهان را باید وظیفه خود بداند.
بخشی نژاد اطلاع رسانی درست، شفاف و سریع را ویژگی رسانه های موفق دانست و گفت: در هر رویداد اولین تیترها توجهات بیشتری را بخود جلب می‌کند.
فرماندار لاهیجان ضمن نام بردن از شهدای فعال عرصه رسانه شهید صارمی و شهید آوینی ، گفت: سلاح آنان برای نبرد علیه باطل رسانه بود.

وی همچنین به جنگ نرم رسانه ای از شبکه های معاند اشاره داشت و گفت: رهبر معظم نیز در این باره هشدار داده اند که  امروز مهمترین سلاح دشمن، تبلیغات و اطلاع رسانی سوء است.
وی توضیح داد: کشور عزیز ما روزگاری درگیر هشت سال دفاع مقدس بود و پس از فراز نشیب‌های زیاد اکنون درگیر جنگهای رسانه ای و تبلیغات سوء معاندان است.

بخشی نژاد با اشاره به ایام اربعین حسینی این مناسبت را همشهریان و عموم گیلانیان تسلیت گفت و اضافه کرد: شهرستان لاهیجان موکبی قوی برای ارائه خدمات به زائران اربعین راهی کربلای معلی نموده است.
وی از دکتر شکری مدیریت دانشگاه واحد لاهیجان برای میزبانی جلسه قدردانی کرد.

سلمان زارع،  نماینده لاهیجان و سیاهکل :
کنترل واردات چای ، تعیین نرخ تضمینی برنج و حذف ارز ترجیحی را هدف‌گذاری کرده ایم /

تعریض معبر سیاهکل به لاهیجان و اتصال سیاهکل به ساحل دریا با تعامل و پیگیری قابل انجام است/

سلمان زارع ، نماینده لاهیجان و سیاهکل در مراسم تجلیل از خبرنگاران  نسبت به اعتراض خبرنگاری گفت: در ابتدا در خصوص موضوع الحاق روستای پاشاکی از لاهیجان به سیاهکل (درخواست من از وزیر پشنهادی کشور بود) باید گفت:این تقاضای اکثر قریب به اتفاق مردم این روستا بود ومن تقاضای انها را بیان کردم ولی اگر مردم نخواهند من تابع خواسته انها هستم.

زارع اظهار داشت:کنترل واردات چای، تعیین تضمین خرید برنج توسط دولت و حذف ارز ترجیحی ، اهداف مهمی است که از بدو ورود به مجلس شورای اسلامی در برنامه کار قرار دادیم و بنده در این باب با وزیر پیشنهادی دولت نیز گفتگو داشته ام.

زارع با تبریک روز خبرنگاران به جامعه رسانه‌ای گیلان گفت: مطالبه گر باشید و با انعکاس صحیح و پیگیری امور، در کنار مسئولان و در تعامل با شهروندان در  انجام امور همراهی کنید.

زارع در بحث عمرانی حوزه تحت پوشش خود گفت: باید به به زیرساختها توجه کنیم .
وی پروژه تعریض لاهیجان به سیاهکل و اتصال  سیاهکل و  رودبنه به ساحل دریا  را ضروری عنوان کرد و گفت باید طرح و لایحه تهیه و به  مجلس ارائه کنیم.


نماینده لاهیجان و سیاهکل حرکت جهادی تامین مسکن ملی را مورد توجه قرار داد و گفت: چند قطعه  زمین برای این منظور مشخص شد که با حمایت فرمانداری محترم و مسئولان استانی قابل اجرا و بهره برداری خواهد بود تا بتوانیم دغدغه مسکن زوج های جوان لاهیجان و سیاهکل را حل کنیم.

وی با ذکر آنکه مدیریت پسماند مشکل اصلی استان است و باید وارد راهکارهای اجرایی در این بحث  بشویم گفت : مشکلات زیاد است؛ مردم و رسانه ها در جریان باشند  آنچه در این میان وظیفه من هست پیگیر میشوم.
زارع گفت: بجای مورد هجمه قرار دادن یکدیگر باید مسئولانه در کنار هم باشیم.

نماینده لاهیجان و سیاهکل ضمن ادای احترام به فرماندار، اعضای شورای تامین، ریاست دانشگاه و دیگر حاضران جلسه اشاره داشت: سالروز ورود آزادگان به وطن را نیز گرامی میداریم ؛ ما بدهکار حرمت شهدا و ایثارگران و تلاش‌های کشاورزان عزیز گیلان هستیم و تمام تلاش ما در کابینه دولت آن است که طبق اولویت ها رفتار کرده و عملکرد موثر و مفید داشته باشیم.

وی با بیان آنکه به امام جمعه هم عرض کردم ، مسئولانی چون بنده لازم است هر سه چهار ماه  یکبار گزارش کار ارائه کنیم و  ایشان هم با این مطلب موافق بودند گفت: خروجی تشکیل کمیسیون های ما اهتمام بر حمایت از تولید بود؛ پروژه های تولید ی نیمه کاره باید  تمام شود و از تولیدگان حمایت شود.

وی با بیان آنکه پس از انتخابات حضورم بین مردم و بخصوص در روستاها کم نشد گفت برای حل مشکلات روستاها با مسئولان استانی و دولتی در ارتباط هستم.

زارع مناطق سیاهکل و لاهیجان را قطب کشاورزی و گردشگری شمال کشور دانست و گفت : پیرامون چای نیز باید بازار پر رونق  داشته باشیم و با شورای تامین ، فرماندار و مسئولان در تعامل هستیم  بازار تجارت چای در لاهیجان ایجاد کنیم.

وی در ادامه به مشکل آب شرب ، کمبود زیرساخت‌های درمانی در لاهیجان و سیاهکل و قطعی برق در واحدهای صنعتی اشاره داشت و گفت: مشکل برق در سطح ملی داریم و شرکت سیمان منطقه به دلیل قطعی های مکرر برق رو به تعطیلی بود که با حمایتهایی که صورت گرفت؛ تامین برق در سطح محدود برای آن فراهم شد.

وی به لزوم جذب سرمایه گذار برای رونق گردشگری در تالاب امیر کلایه ، جزیره لاهیجان و  تالاب سوستان اشاره داشت و گفت احداث پروژه بزرگ مسکن ملی نیز اولویت‌های اجرایی قرار می‌گیرد.
در پایان این جلسه از خبرنگاران حاضر تجلیل شد.


انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

دادستان کل کشور: «بدحجابی» نوعی بیماری‌ست که باید در کشور جمع شود/ برای کسانی که از این موضوع تمرد و به قانون و پلیس دهن کجی می‌کنند، باید پرونده تشکیل شود

دادستان کل کشور: «بدحجابی» نوعی بیماری‌ست که باید در کشور جمع شود/ برای کسانی که …