چاپ مطلب چاپ مطلب

بدحجابی و بدپوششی / معین رمضانی

اختصاصی همای گیلان: بد حجابی و بد پوششی از عوامل موثر در تولید جرم است. این روزها، مادر، کانون دیدن ها و تجلیل هاست. این روزها، نقش مادر در خانه و زندگی، در جامعه و… بیش از هر روز بازخوانی می شود و فراز های بلند شخصیت مادر و زن چنان به چشم می‌آید و با کرامت در دیده می نشیند که از هشدار دادن و یاد آوری وظیفه مادری و همسری نوشتن، بسان نواختن خارج از نت است،

%d9%85%d8%b9%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%85%d8%b6%d8%a7%d9%86%db%8c

خارج از دستگاه و خارج از قاعده، اما چه می شود کرد که صفحه حوادث خارج از دستگاه زندگی و بیرون از موسیقی حیات است؛ چنانکه خود حوادث هم اول پنجه در رخ زندگی می کشد. پس درباره موضوعی خارج از دستگاه نواختن، می شود فریاد برآورد برای بیداری چشم ها، می شود با مادر ها، صحبت کرد، آن هم جور دیگر با این شرح که مادر، مراقب فرزندانت باش به خصوص مراقب دخترت باش،

مراقب رفتار و حجابش .مراقب باش و به یادش بیاور او دختر ایران است و باید مثل پرچم در اهتزاز، سند غرور ایران و هویت ایرانی باشد. به یادش بیاور که دختر ایران باید قانونمند ترین و متشرع ترین باشد. بگو که پوشش خود را بر اساس شرع و قانون و عرف ساز آورد و زندگی خود را هم، تا از جمع این سازها، خوش آهنگ ترین آوازها، گوش ها را بنوازد .بگذار یک حرف دیگر هم بگویم، مادر و همسر ایرانی. لااقل از چند مجرم کودک آزار خوانده ام که دیدن دخترکان ۹-۱۰ ساله که با پوشش نیمه برهنه به خیابان می آیند، آنها را به سمت ارتکاب زشت ترین جنایت ها کشانده است .پیشتر در خبرهای حوادث کم نداشتیم که جوانکی ماهواره بین، پس از دیدن برنامه های ضد اخلاقی، به شکار دختران ۱۰-۹ ساله پرداخته است و شده آنچه همه از آن هراسانیم .
حال آنکه اگر پوشش مناسب، اندام دخترک را از چشم هیز این قبیل جوانک ها می پوشاند، شاید آن فجایع رخ نمی داد و کودکی طعمه ددی نمی شد .آنانی که در امر پیشگیری از جرم مطالعه می کنند هم بر این باورند که یکی از راه های پیشگیری تحریک نکردن است و در آموزه های اسلامی هم داریم که نگاه زهر آلود تیری است از تیر های شیطان .

چه هنگامی که دختر و زنی جوان از حجاب خوب بی بهره باشد یا دخترکی ندانسته و معصومانه اندام او به تماشای بیمار دلان گذاشته شود، بیمار به چشم بیمار دل به بیماری جرم هم مبتلا می شود و فاجعه شکل می گیرد .نمی خواهم بگویم همه عوامل جنایت های اخلاقی در همین نهفته است اما مطمئن باشید بد حجابی و بد پوششی از عوامل موثر در تولید جرم است که اگر نبود این قدر در آموزه های دینی و اجتماعی و … بر پرهیز از نگاه و حفظ حجاب تاکید نمی‌شد.

پس آی مادر، آی زن، آی بانوی ایرانی، با حفظ حجاب و با سلامت پوشش، برای ارتقای سلامت جامعه تلاش کن.
 
معین رمضانی- کارشناس فقه و مبانی حقوق اسلامی

About سردبیر

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …