چاپ مطلب چاپ مطلب

بدرقه ماه خدا در سما لاهیجان

همای گیلان، معاونت دانشگاه در امور سما لاهیجان و سیاهکل همزمان با بیست و هفتمین روز ماه رمضان و در آستانه سالگرد معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) اقدام به برگزاری دعای وداع با این ماه مبارک نمود. در این مراسم که با محفل انس با قرآن کریم همراه بود، ابراهیم تبسم چهره، ابوالفضل زیبایی و محمد توسلی از قاریان برجسته قرآن به تلاوت آیاتی از کلام نور پرداختند و فضای این مرکز آموزشی فرهنگی را معطر به عطر قرآن کردند. در این محفل معنوی که با حضور مسوولان شهرستان از جمله امام جمعه، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس سورای اسلامی، فرماندار سیاهکل، سخنگوی شورای شهر لاهیجان، دانشجویان، کارکنان، اساتید، مسوولان سما لاهیجان و سیاهکل و جمعی از روسای سایر ادارات شهرستان لاهیجان برگزار شد، ابتدا محمد توسلی با تلاوت آیاتی از سوره احزاب و سپس ابوالفضل زیبایی و ابراهیم تبسم چهره با تلاوت آیاتی از سور انسان و آل عمران دل ها را جلا داده و شور و نشاط قرآنی را بر فضای مراسم طنین انداز کردند.
در ساعات پایانی مراسم هم دعای وداع با ماه مبارک رمضان توسط استاد محمد ابراهیم کریمی خوشحال قرائت شد و حضار برای سلامتی و عاقبت بخیری همدیگر دست به دعا برداشتند.
پس از اقامه نماز جماعت نیز ضیافت افطاری ساده در این مرکز آموزشی فرهنگی به همت دانشجویان و کارکنان سما لاهیجان و سیاهکل برگزارشد. گفتنی است که در برپایی مراسم افطاری امسال خود دانشجویان و کارکنان پیشقدم شده و با مشارکت مالی هزینه ضیافت افطاری امسال را متقبل شدند.
در این مراسم معنوی همچنین سردار نظرعلی علیزاده فرمانده سابق سپاه استان گیلان در سخنانی به تبیین اندیشه های عرفانی و سیاسی امام خمینی(ره) پرداخت.
دکتر افشار ضیاظریفی معاون دانشگاه در امور سما لاهیجان و سیاهکل در حاشیه این مراسم در سخنانی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه دانشجویان و کارکنان، ماه رمضان را ماه تزکیه و مبارزه با نفس خواند و به همگان توصیه نمود که در این ماه عزیز از فرصت استفاده کرده و به خودسازی بپردازند. وی همچنین ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم معنوی اظهار امیدواری کرد که با گسترش فعالیت های قرآنی بتوانیم در راستای اعتلای این کتاب آسمانی گام های اساسی برداریم و مروج فرهنگ قرآنی درجامعه باشیم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیرکل صمت گیلان: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

“مدیرکل صمت گیلان: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور   همای خبر- …