چاپ مطلب چاپ مطلب

بدرقه یا عکس‌های سلفی ؟ / رضا بژکول ، روزنامه نگار

اختصاصی همای گیلان: پس ازدرگذشت منصور پورحیدری مربی شناخته شده استقلال و کش و قوس برگزاری مکان مراسم، در نهایت تشییع پیکر مربی محبوب ایران در ورزشگاه شیرودی برگزار گردید، حقیر نیز بر اساس شناخت و علاقه‌ای که به منصورخان از سالهای دور داشتم برای شرکت در این مراسم حضور یافتم تا با بدرقه قهرمان ملی اندکی اززحمات مربی بی حاشیه فوتبال را پاس دارم .

%d8%b1%d8%b6%d8%a7-%d8%a8%da%98%da%a9%d9%88%d9%84
علیرغم اینکه برگزاری مراسم در یک روز غیر تعطیل و در پیک ساعت کاری بود، اما استقبال از مراسم فوق بقدری جالب و دیدنی بود که به خود گفتم به این مردم و معرفتشان باید درود فرستاد، که حاضرند از راه دور و در سرما و گرما یاد قهرمانان کشوررا پاس دارند،حضور جوانان در این مراسم بسیار زیاد، زیبنده، گویا و تاثیر گذار بود تو گویی که آنها سالها است او را می‌شناسند، از طرفی حضور اسطوره‌های فوتبال و افراد غیر فوتبال، مسئولان ورزشی روز خوبی را برای این مراسم رقم زد،اما آنچه متاثر کننده به نظر می‌رسید، عکس‌های سلفی با بازیکنان بود که از ناحیه تعداد اندکی از حاضران در این مراسم گرفته می‌شد .
معلوم نبود بعضی‌ها برای گرفتن عکس سلفی آمده بودند یا برای بدرقه قهرمان ملی! متاسفانه این مسئله تنها در ورزش ما صدق نمی‌کند بلکه در بیشتر مراسم‌ها سابقه داشته و دارد،که افرادی به دنبال گرفتن عکس‌های سلفی باشند که با روح اینگونه مراسم‌ها همخوانی ندارد،ضمن اینکه با به دردسر انداختن بازیکنان و مربیان در اینگونه موارد، باعث دلخوری و ناراحتی صاحبان مراسم نیز می‌شود، ما برای بزرگداشت یک قهرمان ملی رفتیم تا حاوی این پیام باشیم که هر کسی خدمتی به این جامعه و مردم انجام دهد در دل همه جا دارد،حال این فرد ورزشکار باشد یا سیاستمدار یا هنرمند و ازهر قشر دیگری. گرفتن عکس‌های سلفی در شان اینگونه مراسم‌ها نیست .ای کاش می‌شد از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی فرهنگ سازی شود تا ازتکرار چنین رفتاری خوداری گردد، ما پاسدار حرمت کسانی هستیم که به کشور خود عشق می‌ورزند و حاضرند همه هستی‌شان را بدهند، تا ملت ایران سرافراز و پیروز باشند. به امید آن روز.

//رضا بژکول

 

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی حجاب و عفاف، از …